gardeshban.ir

گزارش/
به تازگی فهرستی از شرکت های هواپیمایی مختلف که به مسافران خود امکان اتصال به شبکه اینترنت بی سیم وای فای را در حین پرواز ارائه می دهند، منتشر شده است.
کد خبر: ۱۵۲۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
با توجه به آنکه استفاده از شبکه اینترنت همراه یاموبایل دیتا برای مسافران حاضر در هواپیما در طول پرواز ممنوع است، بسیاری از ایرلاین‌های ممتاز و پیشگام در جهان به توسعه و برقراری شبکه اینترنت وایرلس وای فای اقدام کرده اند تا مسافران بتوانند در حین پروازهای طولانی به کار و فعالیت های موردنظر خود بپردازند و در صورت لزوم، به سرگرم کردن خود از طریق شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت مشغول شوند.

با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماس‌های تلفنی در حین پرواز، در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در جهان با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و ارتباطات، امکان استفاده از اینترنت وای فای را برای تعداد زیادی از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی خود را برای بهره‌مندی مسافران فراهم کرده‌اند.

این در حالیست که پیشتر کارشناسان و تحلیلگران در گزارشی که در the verge منتشر شده بود، برآورد و اعلام کرده بودند که تمامی ایرلاین‌های کانادایی و آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به اینترنت پرسرعت ۵G درون پروازی مجهز خواهند شد.

برخی از کارشناسان فعال در صنعت هوانوردی و تکنولوژی بر این باورند که اتصال به شبکه اینترنت بی سیم وای فای تهدیدات بسیار کمتری برای پرواز هواپیماها بر فراز آسمان ایجاد خواهد کرد و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G موبایلی ممکن است ریسک های متعددی برای سلامت و امنیت پرواز به وجود بیاورد بنابراین بهتر است ایرلاین های مختلف همچنان به توسعه و برقراری اینترنت وای فای در ناوگان هوایی خود اقدام کنند.

حالا بر اساس گزارش وب سایت simplefly، فهرستی از شرکت‌های هواپیمایی مختلف که در آنها امکان اتصال به شبکه اینترنت وای فای ( Wi-Fi) وجود دارد، به تازگی منتشر شده که در زیر به آنها اشاره شده است :

ایرآسیا (Air Asia )

این ایرلاین که حامل پرچم کشور مالزی است، یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های فعال در منطقه شرق آسیاست که سهم قابل توجهی از پروازهای جهان علی الخصوص منطقه شرق آسیا را به خود اختصاص داده است.

ایرکانادا (Air canada )‌

ایر کانادا، شرکت هواپیمایی حامل پرچم کانادا است که در سال ۱۹۳۶ میلادی تأسیس شدو در حال حاضر روزانه به ۱۷۸ مقصد در سراسر جهان پرواز دارد.

ایرلینگوس (Aer Lingus)

این ایرلاین که حامل پرچم کشور ایرلند است، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ این کشور بعد از رایان ایر به شمار می رود و در حال حاضر به ۹۳ مقصد در سراسر جهان به صورت روزانه پرواز دارد.

ایرفرانس ( Air France)

این شرکت هواپیمایی که زیرمجموعه ای از شرکت KLM به شمار می رود، حامل پرچم کشور فرانسه است و هم اکنون مسافران را در ۲۰۱ مقصد جهان جابجا می کند.

ایراروپا (Air Europe )

این ایرلاین نیز سومین شرکت بزرگ اسپانیاست و روزانه ۴۴ مقصد در سراسر جهان را پوشش می دهد.

ایرتران ( Air Tran)‌

این ایرلاین نیز یک شرکت آمریکایی است که پروازهای ارزان قیمت ارائه می دهد و به ۶۹ مقصد جهان به صورت روزانه پرواز می کند.

آلاسکا ایرلاینز ( Alaska Airlines)

این شرکت نیز یک ایرلاین امریکایی به شمار می رود در حال حاضر روزانه به ۹۵ مقصد، در سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک پروازهای مستقیم دارد.

آلیتالیا ( Alitalia)

آلیتالیا یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایتالیا است که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا محسوب می شود و ۱۰۲ مقصد در جهان را پوشش دهی می کند.

ال نیپون ایرویز ( Al Nippon Airlines)‌

آل نیپون ایرویز ( ANA)  بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپنی است  که دفتر مرکزی آن در توکیو، پایتخت این کشور قرار دارد و روزانه به ۷۳ مقصد در جهان پرواز می کند.

آمریکن ایرلاینز ( American Airlines)

امریکن ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که با در اختیار داشتن ۹۳۹ فروند هواپیما به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شود و به ۲۷۳ مقصد درسراسر جهان روزانه پرواز می کند و تعداد مسافران زیادی را جابجا می کند.

بریتیش ایرویز ( British Airways)‌

این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم کشور بریتانیاست و با در اختیار داشتن ۲۷۷ فروند هواپیما، ۱۸۳ مقصد را در جهان پوشش می دهد.

دلتا ایرلاینز ( Delta airlines)

دلتا ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که  پس از شرکت‌های لوفتهانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در جایگاه چهارم فهرست بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قرار گرفته است.

چاینا ایسترن ایرلاینز ( china eastern Airlines)‌

این ایرلاین چینی که در سال ۱۹۸۸ میلادی تاسیس شد، به مقاصد مختلفی در منطقه و جهان پرواز می کند و یکی از بزرگترین و فعال ترین شرکت های هواپیمایی در این منطقه به شمار می رود.

امارات ایرویز (Emirates airways)

هواپیمایی امارات یک شرکت هواپیمایی مستقر در امارات متحده عربی است که دفتر مرکزی آن در شهر دبی قرار دارد و به ۱۵۰ مقصد در جهان پرواز می کند.

اوا ایر (EVA air)

اوا ایر یک شرکت هواپیمایی تایوانی است که سالها ‌عنوان ششمین خطوط هواپیمایی امن جهان رابه خود اختصاص داده بود.

فین ایر ( Finnair)

فین ایر که شرکت هواپیمایی حامل پرچم فنلاند است، با در اختیار داشتن ۴۵ فروند هواپیما، روزانه به ۷۵ مقصد در جهان پرواز می کند.

ایجپت ایر(Egypt Air ‌)

ایجپت ایر در سال ۱۹۳۲ تاسیس شده و در فهرست شرکتهای هواپیمایی جهان، مقام هفتم را به خود اختصاص داده است. دفتر و مقر اصلی آن در فرودگاه بین المللی قاهره واقع شده است و به بیش از ۷۰ مقصد در مصر و شهرهایی در آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی، آسیا، اروپا، و خاورمیانه پرواز می کند.

گرودا اندونزیا (Garuda Indonesia )

گارودا اندونزیا شرکت هواپیمایی حامل پرچم اندونزی است که به صورت روزانه ۵۶ مقصد در جهان پرواز می کند.

ایسلند ایر (Iceland Air )

این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم کشور ایسلند است که با در اختیار داشتن ۳۵ فورند هواپیما به ۴۵ مقصد در جان پرواز دارد.

گلف ایر (Gulf Air )

گلف ایر که شرکت هواپیمایی حامل پرچم بحرین است، در اسل ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شد و به صورت روزانه ۳۸ مقصد در جهان را پوشش می دهد و مسافران را در مناطق، شهرها و کشورهای مختلف جابجا می کند.

هنگ کنگ ایرلاینز (Hong Kong airlines )

هنگ کنگ ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی هنگ کنگی است که در سال ۲۰۰۶ میلادی تأسیس شد.

لوفتهانزا ( Lufthansa)

لوفت‌هانزا شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان است که بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور به شمار می رود و دفتر مرکزی آن در شهر کلن و پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت است.

جت بلو (JetBlue )

جت‌بلو یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت آمریکایی و ششمین شرکت هواپیمایی بزرگ این کشور است که در سال ۱۹۹۸ میلادی راه‌اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد. شمار ناوگان این ایرلاین ۲۰۷ فروند هواپیماست که به ۸۴ مقصد در جهان پرواز می کند.

نوک ایر (‌ Nok Air )

نوک ایر که یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در تایلند است، که بعد از تای ایرویز، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ در این کشور محسوب می شود و روزانه به ۲۷ مقصد در سراسر جهان پرواز دارد.

رایان ایر (Ryanair )

رایان ایر به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی در ایرلند، در سال ۱۹۸۴ میلادی تاسیس و راه اندازی شد و از آن سال تاکنون توانسته عملکرد موفقیت آمیزی را برای خود به ارمغان بیاورد و روزانه خیل عظیمی از مسافران در مناطق مختلفی از جهان جابجا کند.

عمان ایر ( Oman air)

عمان ایر نیز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور عمان است و به صورت روزانه به ۵۴ مقصد در جهان پرواز می کند.

فیلیپین ایرلاینز (Philippine Airlines)

این ایرلاین نیز یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم فیلیپین است و در سال ۱۹۴۱ میلادی به‌عنوان نخستین شرکت هواپیمایی ثبت شده در آسیا فعالیت خود را آغاز کرد.

قطرایرویز ( Qatar airways)

قطرایرویز نیز که حامل پرچم قطر است،   همواره یکی از بزرگترین و ممتاز ترین شرکت های هواپیمایی در جهان محسوب می شود و به بالغ بر ۱۵۰ مقصد بین المللی در مناطق مختلفی از جهان سفر می کند و مسافران زیادی را به صورت روزانه جابجا می کند.  

ایرلاین سعودی عربیا (Saudi Arabian Airlines)

هواپیمایی سعودی یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم عربستان سعودی است که بالغ بر ۱۸۸ فورند هواپیما در اختیار دارد و به ۷۶ مقصد بین المللی در مناطق مختلفی از جهان همچون خاورمیانه، آسیا، آمریکای شمالی پرواز می کند.

سنگاپور ایرلاینز (Singapore Airlines)

سنگاپور ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم سنگاپور است که جز بزرگترین شرکت های هواپیمایی در جهان محسوب می شود.

تای ایرویز (THAI Airways)

تای ایرویز نیز یک شرکت هواپیمایی تایلندی است که به ۷۸ مقصد بین المللی در روز پرواز می کند.  

ترکیش ایرویز (Turkish Airways)

هواپیمایی ترکیه، ترکیش ایروینز، شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه است که در سال ۱۹۳۳ میلادی به دستور مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد و در حال حاضر روزانه به ۳۰۰ مقصد، در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد.

ویتنام ایرلاینز (Vietnam Airlines)

ویتنام ایرلاینز، شرکت هواپیمایی حامل پرچم ویتنام است که دفتر مرکزی آن در شهر هانوی، ویتنام قرار دارد و به ۵۲ مقصد بین المللی در روز سفر کرده و مسافران را جابجا می کند.

یونایتد ایرلاینز (United Airlines )

این ایرلاین که یک شرکت هواپیمایی آمریکایی محسوب می شود، دفتر مرکزی آن در شیکاگو، ایالات متحده واقع شده است و به ۳۴۲ مقصد بین المللی در مناطق مختلفی از جهان پرواز دارد.

ویرجین آمریکا (Virgin America )

ویرجین امریکا، یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و آغاز به کار کرد. این ایرلاین در حال حاضر روزانه به ۲۳ مقصد پرواز مستقیم دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا، ایالات متحده قرار دارد.

وست جت (WestJet )

وست جت یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت کانادایی است که فعالیت خود را در سال ۱۹۹۶ میلادی آغاز کرد و در حال حاضر به ۹۱ مقصد که بیشتر در مناطق مختلف در قاره آمریکاست، پرواز می کند.

یو اس ایرویز (US Airways)

هواپیمایی یو اس ایرویز  یک شرکت هواپیمایی در ایالات متحده آمریکا و ترافیک هوایی بسیار بالایی در جهان دارد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار