gardeshban.ir

در گذشته ای نه چندان دور ارتقاء غافلگیرانه « رده بلیط هواپیما » اتفاقی نادری نبود. در واقع اگر به اندازه کافی سفر هوایی داشته اید، احتمالا قبل از ورود به «گیت» چنین تجربه ای را کرده اید، اینکه مسئولان پرواز به طور غیر منتظره به شما بلیت طلایی بدهند.
کد خبر: ۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
به طور حتم نمی توان ارتقاء رایگان بلیط عادی به  «رده ممتاز»  را  به تنها اتفاقی شانسی دانست، بلکه  تدابیری وجود دارد که شانس شما را در این زمینه بالا می برد: پوشیدن لباس آراسته و مرتب، مؤدبانه صحبت کردن ،انتخاب پرواز با هواپیمایی مشخص، اعلام همیشگی شماره پروازتان به مسئول رزرو ، راست قامت ایستادن به هنگام ورود به گیت، واگذار کردن صندلی خود به خانواده ای که می خواهند کنار هم بنشینند.

بلیط-هواپیما
امروزه  اگر بخواهید بلیط پرواز خود را به بلیط «رده ممتاز» ارتقاء دهید، بایستی ۹۹ دلار اضافه بپردازید تا بتوانید در بهترین جایگاه هواپیما، یعنی قسمت جلوی آن بنشینید آن هم فقط برای اینکه هنگام پیاده شدن، سریعتر از هواپیما خارج شوید.

اینکه دیگر مانند قبل بلیط مسافران را بصورت غیر منتظره به «رده ممتاز» ارتقاء نمی دهند، دلایل گوناگونی دارد: تمایل بیشتر به دریافت هزینه اضافه، کامپیوتری شدن انتساب صندلی ها، پُر بودن پروازها، بیشتر شدن رقابت بین مسافران برای ارتقاء رایگان بلیط .

فقط به این دلیل که این روزها شانس کمتری برای ارتقاء رایگان «رده پرواز» وجود دارد به این معنی نیست که از  شانس احتمالی خود نا امید شوید.

زمان سوار شدن هواپیما و هنگام گذشتن  از کنار صندلی های ویژه ردیف های جلویی، آن صندلی های چرمی و راحت و نوشیدنی های خوش طعمی که با آن از مسافران ویژه پذیرایی می کنند، چشمگیر و پر جاذبه است اما  نشستن بر آن صندلی ها نیازمند هزینه بیشتری است. اما در پروازهای داخلی امکانات «رده ممتاز» چندان بیشتر از جایگاه معمولی نیست یعنی غذا، فیلم و هد فون برای هر دو قسمت یکی است.

تفاوت مهم این است که، مسافران پرواز «رده ممتاز»، صف های کوتاه تری دارند؛ خیلی وقت ها انتظار کشیدن کمتر در صف،  ارزش بیشتری نسبت به نشستن بر صندلی های بزرگ چرمی دارند.

۱۰ روش برای ارتقاء «رده پرواز»
در پرواز های بین المللی، قضیه کاملا فرق می کند.  «رده ممتاز» در پرواز بین المللی نسبت به پرواز داخلی اهمیت بیشتری پیدا می کند البته نه فقط به دلیل غذاها و نوشیدنی های بهتر، بلکه به دلیل قابلیت تخت شدن صندلی ها که وضعیت بسیار راحت و مناسبی برای مسافر فراهم می کند.  چند سال پیش  هنگام برگشتن از توکیو با «پرواز رده ممتاز»، آنقدر صندلی ام راحت بودکه دلم نمی خواست از آن بلند شوم.

ارتقاء پرواز به «رده ممتاز» کار چندان آسانی نیست:

«دیوید رووِل»نویسنده کتاب «The Travel Insider»، می گوید: « در دوران فعلی ارتقاء رایگان رده پرواز مانند سابق کار آسانی نیست. امروزه بلیط ها بنام شخص ثبت می شوند که فرایندی کاملا اتوماتیک است و از طرفی پُر بودن صندلی ها در اغلب مواقع، این شانس را از شما برای ارتقاء رایگان رده پرواز می گیرد.»

البته کم شدن شانس برای این کار فقط به خاطر اتوماتیک شدن ثبت صندلی ها نیست، بلکه سیاست گذاری هایی پشت این قضیه وجود دارد. سیاستِ بسیاری از هواپیمایی ها بر این اساس است که هنگام ورود به گیت، «رده پرواز» مسافران ارتقاء پیدا نکند که ا این قانونی سفت و سخت است و  جایی برای بحث نمی گذارد.

ارتقاء رده پرواز بصورت الکترونیکی  و از طریق معیار های خاصی انجام می شود که همواره یکسان است: فرقی نمی کند که شما خودتان بلیط «پرواز رده ممتاز» خریده باشید  یا به دلیل پروازهای متعدد با یک هواپیمایی مشخص، یا حتی به خاطر جایگاه ویژه اجتماعی، این شانس به شما داده شود، این سیستم در تمام این حالات یکسان عمل می کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار