gardeshban.ir

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرده است در پروازهای باطل‌شده، هزینه بلیت به مسافر عودت داده می‌شود و در پروازهای تأخیردار رقمی به عنوان تخفیف، برای پرواز بعدی مسافر در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۵۲۱۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

شرکت هو‌اپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است: اگر تأخیرات پروازهای هما (ایران ایر) علل درون سازمانی داشته باشد مسئولیت متوجه شرکت هواپیمایی است و اگر علل برون سازمانی داشته باشد، مسئولیت اولیه متوجه شرکت هواپیمایی نیست. علل ‌«برون سازمانی»‌ دارد که شرکت هواپیمایی مقصر نیست که در این‌باره می‌توان به شرایط نامساعد جوی در مسیر پروازی یا فرودگاه مقصد و یا مشکلات باند و غیره اشاره کرد.

جزئیات جریمه‌های ایران ایر در صورت تاخیر یا ابطال پرواز در جدول زیر آمده است:

شیوه‌های دریافت خسارت تاخیر یا ابطال پرواز/ جزئیات ارائه تخفیف در پروازهای بعدی و تخصیص هتل به مسافران + جدول

نکات دیگر:

مسافر پس از دو ساعت تأخیر حق دارد پول بلیت را مطالبه کند: اگر پروازی با دو ساعت تأخیر مواجه شود، حال این تأخیر به علت درون سازمانی یا برون سازمانی باشد مسافر حق دارد همان لحظه با مراجعه به دفتر فروش ایران‌ایر در فرودگاه، بلیت را بدون کسر جریمه کل، باطل و کل هزینه بلیت را دریافت کند و یا آنکه به آژانسی که بلیت از آن خریداری کرده است، مراجعه کند و آژانس موظف است تا ۴۸ ساعت آینده کل مبلغ بلیت را به مسافر برگرداند

 هزینه بلیت‌ پروازهای کنسل شده گردشگری از آژانس مطالبه شود: اگر بلیت پرواز ‌‌به همراه هتل و هزینه اقامت و ترانسفر خریداری شده است باید هزینه بلیت، ‌توسط آژانسی که بلیت از آنها خریداری شده است، ‌مسترد شود‌.

چمدان





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار