gardeshban.ir

صنعت گردشگری اصفهان امیدوار است با برقراری لغو روادید برای ورود اتباع چین که دوم تیر امسال به تصویب هیات وزیران رسید، سهم دیار گنبدهای فیروزه‌ای از گردشگران چینی افزایش چشمگیری یابد.
کد خبر: ۱۵۲۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
هیأت وزیران در جلسه ۲ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد تبصره (۴۳) قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور با برقراری مقررات لغو روادید برای ورود اتباع کشور چین به جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد و براین اساس وزارت امور خارجه مجاز است، نسبت به برقراری مقررات لغو روادید برای ورود اتباع کشور چین به جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

براساس آمارهای ارائه شده در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵۰ میلیون گردشگر چینی از کشورهای مختلف جهان بازدید کرده‌اند و اکنون هدف‌گذاری سازمان میراث فرهنگی این است که با استفاده از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گسترده کشورمان بتوانیم سالانه میزبان ۲ میلیون گردشگر چینی باشیم.

۵۲ هزار گردشگر چینی پارسال به ایران سفر کردند متولیان صنعت گردشگری امیدوارند با اقدام‌های دولت تدبیر و امید که یکی از آنها لغو روادیدشاهد افزایش ورود گردشگران این کشور پرجمعیت آسیای شرقی به ایران باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهارداشت: در گذشته صنعت گردشگری کشور توجه کمتری به جذب گردشگران چینی داشت در حالیکه چین افزون بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه حدود ۱۵۰ میلیون گردشگر چینی از کشورهای مختلف جهان دیدن می‌کنند که سهم ما از این آمار ناچیز است.

فریدون الهیاری افزود: در سال‌های اخیر چین یکی از بازارهای هدف صنعت گردشگری ایران قرار گرفت و در سال گذشته و سه ماه نخست امسال شاهد حضور گردشگران بیشتری از کشور چین در ایران بوده‌ایم.

وی بدون ارائه آمار ورود گردشگران چینی به اصفهان بیان کرد: آمارهای سه ماه نخست امسال نشان می‌دهد که ورود گردشگران چینی به استان اصفهان افزایش یافته و در فهرست بالاترین گردشگران خارجی که به اصفهان سفر کردهاند، این کشور پس از ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیان در رده پنجم قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهارداشت: لغو روادید تأثیر بسزایی در ورود گردشگران چینی به اصفهان خواهد داشت و با گام بلندی که دولت تدبیر و امید (لغو روادید) برای جذب گردشگران چینی برداشت صنعت گردشگری استان اصفهان امیدوار است با تبلیغات گسترده در بازار چین بتواند سهم خود از این بازار را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان در جذب گردشگران اروپایی و چینی مأموریت ویژه ای یافته است و با لغو روادید برای گردشگران چینی انتظار می‌رود آمار ورود این گردشگران به اصفهان طی سالجاری نسبت به سال گذشته افزایش یابد و رتبه چین در فهرست بالاترین گردشگران خارجی که به اصفهان سفر کرده اند ارتقا یابد.

الهیاری با بیان اینکه آمار ورود گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان در سه ماه نخست امسال تاکنون از سوی اتحادیه هتل‌داران این استان اعلام نشده است گفت: براساس آمار گردشگران خارجی بازدید کننده از بناهای تاریخی اصفهان، این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است و بیشتر گردشگران خارجی بازدید کننده از بناهای تاریخی اصفهان از کشورهای اروپایی، عراق و چین بوده اند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

این استان همچنین دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

سال گذشته حدود ۴۵۰ هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار