gardeshban.ir

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا باید برای یک سفر یک الی دو روزه حتما بیمه مسافرتی تهیه کنیم یا اینکه این نوع بیمه چه کمکی به ما در طول سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۲۲۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای هر سفر لازم است تا یکسری اقدامات را از قبل برای آن در نظر بگیریم، به طور مثال ما برای سفر به شهری مثل استانبول لازم داریم تا اقدام به خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و همچنین خرید بیمه مسافرتی بنماییم. اهمیت بیمه مسافرتی به اندازه ای است که جز یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به شمار می رود؛ شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا باید برای یک سفر یک الی دو روزه حتما بیمه مسافرتی تهیه کنیم یا اینکه این نوع بیمه چه کمکی به ما در طول سفر خواهد کرد، اصلا هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور چقدر است و آیا خرید آن به صرفه است!

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از بیمه مسافرتی داشته باشیم، اینطور بیان می شود که این بیمه دارای پوشش های نظیر کنسل شدن سفر، گم شدن چمدان ها، هزینه های درمانی، حادثه های پرواز و دیگر زیان های ناشی از مسافرت را در بر می گیرد. به عبارتی با خرید بیمه مسافرتی شما یک حامی و پشتیبان برای تمام مدت زمانی در سفر هستید خواهید داشت.

برای اخذ ویزای در برخی از سفارت خانه ها داشتن بیمه مسافرتی جز موارد الزامی است.

در برخی موارد فرد به محض ورود به یک کشور خارجی دچار بیماری می شودف با توجه به هزینه های زیادی که درمان در کشورهای خارجی به دلیل نوسانات ارزی دارا می باشد، داشتن بیمه مسافرتی می تواند یک امتیاز مثبت برای شخص بیمه شده محصوب شود.

خوب حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید اگر بیمار نشدیم چی! یعنی فقط بیمه بخریم که اگر مریض شدیم به کمک ما بیاید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها مزایای خرید بیمه مسافرتی هزینه های مربوط به درمان نمی باشد، بلکه این بیمه در زمان هایی که شما به طور تصادفی چمدانتان را گم کرده باشید، یا در رسیدن بارتان تاخیر پیش بیاید، در پروازتان بیش از حد طول بکشد و … به کمکتان خواهد آمد و جبران خسارت های شما را خواهد کرد.

با تمام این تفاسیری که بیان کردیم می توان نتیجه گرفت که خرید بیمه مسافرتی برای بیمه گزاران بسیار پر اهمیت است و از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای برخی از کشور می باشد.


بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور

شرکت های بیمه ای مختلفی در کشور هستند که خدمات بیمه مسافرتی را به مسافران ارائه میدهند که از جمله آن ها می توان به بیمه مسافرتی سامان، پارسیان، پاسارگاد، ایران، البرز و … اشاره کرد. اما سوال اینجاست که کدام یک از این شرکت ها به طور تخصصی بر روی این نوع بیمه کار می کنند و خدمات و پوشش های کاملتری دارند؟


هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور

نسبت هزینه بیمه مسافرتی خارج از کشور بستگی به شرایط و پوشش هایی که در آن بیمه در نظر گرفته می شود دارد. هر چقدر بیمه مسافرتی شرایط بهتر و پوشش های بیشتری داشته باشد به مراتب هزینه بیمه مسافرتی برای آن مقصد هم بالاتر می رود.

عوامل دیگری که بر روی هزینه بیمه مسافرتی می تواند تاثیر مستقیم بگذارد سن مسافر و کشور مورد نظر برای سفر است.
 

بیمه نامه های مسافرتی در کل به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

۱- بیمه نامه مسافرتی با پوشش عادی

۲- بیمه نامه مسافرتی با پوشش طرح اقتصادی

۳- بیمه نامه مسافرتی با پوشش طرح حاشیه خلیج فارس

 

سقف تعهد شرکت های ارائه دهنده بیمه مسافرتی به ترتیب زیر است:

عادی اقتصادی

پوشش های عادی ۵۰۰۰۰ یورو
پوشش های عادی ۳۰۰۰۰ یورو

پوشش های طرح اقتصادی ۵۰۰۰۰ یورو
پوشش های طرح اقتصادی ۳۰۰۰۰ یورو

پوشش های طرح اقتصادی ۲۰۰۰۰ یورو

پوشش های طرح اقتصادی ۱۰۰۰۰ یورو

شرایط دریافت خسارت از بیمه مسافرتی


همانطور که می دانید حادثه هیچگاه خبر نمی کند، از همین با خرید بیمه مسافرتی می توانید عاقبت اندیشی کنید و در صورت بروز هر گونه مشکلی از محل بیمه خود استفاده کنید. اما سوالی که بعد از خرید بیمه مسافرتی برای افراد بیمه گزار پیش می آید این است که شرایط دریافت خسارت از شرکت های ارائه دهنده بیمه مسافرتی چگونه است. برای این منظور شرکت های کمک رسان در کشورهای خارجی با شرکت های بیمه ای در داخل ایران قرارداد می بندند تا در صورتی که فرد در سفر با مشکلی روبرو شد سریعا به کمکش بیایند.

به منظور دریافت خسارت از شرکت های کمک رسان در کشورهای خارجی به دو روش می توانید عمل کنید:

روش اول این است که شرکت ها با ارگانی که شخص بیمه گزار برای رفع خسارت با آن سروکار دارد (نظیر بیمارستان و …) ارتباط برقرار کند و هزینه های مربوط به خسارت را به طور مستقیم به آنجا واریز نماید. به طور مثال اگر بیمه‌ گزاری در سفر دچار آسیب جسمی شود و او را به بیمارستان منتقل کنند، شرکت کمک‌رسان هزینه درمان او را مستقیم با بیمارستان حساب می‌کند.

روش دومی که برای دریافت خسارت از بیمه مسافرتی وجود دارد این است که بیمه گزار تمام هزینه های شخصا پرداخت کند و با ارائه مدارک مربوط به شرکت های کمک رسان یا شرکت بیمه ی مورد نظر در کشور مقصد اقدام به دریافت هزینه های خود بنمایند. مدارکی که باید ارائه دهد نیز شامل بیمه نامه و صورتحساب هایی پرداخت شده ای که مورد تایید ارگان های مربوطه باشد، نیز می شود.


پوشش‌های بیمه مسافرتی چیست؟

پرداخت هزینه‌های درمان و پزشکی پرداخت تمامی هزینه ها در صورت گم شدن مدارک شناسایی
در صورت بروز حادثه فرد بیمه گزار به کشورش بازخواهند گرداند حواله وجه به فرد بیمه گزار

پرداخت فوری هزینه‌ های دندان ‌پزشکی حواله وجه الضمانه به فرد بیمه گزار

در صورت فوت بازگرداندن جسد فرد بیمه‌ گزار به کشورش پرداخت هزینه‌ های مربوط به تأخیر در حرکت

انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌ گزار ارسال پیام در شرایط اضطراری از طرف فرد بیمه گزار

پرداخت هزینه بازگشت بیمه‌ گزار به کشورش در صورت فوت اقوام پرداخت هزینه در صورت گم شدن بار بیمه‌ گزار

پرداخت هزینه‌های ارسال دارو جستجو و ارسال بار بیمه‌ گزار

پرداخت تمامی هزینه های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی برگرداندن کودک بی‌سرپرست فرد بیمه گزار به کشور محل اقامت
جستجو و نجات بیمه‌ گزار
 

برگرداندن افراد درجه ۱ خانواده فرد بیمه‌ گزار
 
پوشش های بیمه مسافرتی

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی

۱- تصویر بیمه نامه
۲- تصویر بلیط رفت
۳- تصویر صفحه اول پاسپورت
۴- تصویر ویزا
۵- تصویر مهر ورود و خروج از کشور ایران (مندرج در پاسپورت)

** توجه داشته باشید که بیمه گزار محترم می بایست با همراه داشتن نسخه اصلی تمامی مدارک برای پرداخت خسارت ضروری می باشد.

** از بیمه شده محترم تقاضا می‌شود راه‌های ارتباطی با خود را از جمله شماره تماس در ایران و هنگام سفر به همراه هرگونه درخواستی ذکر بفرمایید.

** از بیمه شده گرامی تقاضا می‌شود شماره پرونده خود را که پس از اعلام خسارت تلفنی و یا ایمیل به ایشان از طرف شرکت کمک رسان ایران اختصاص داده شده، در هنگام ارسال تصاویر مدارک درخواستی یا ارسال هرگونه پیامی، در قسمت SUBJECT ایمیل لحاظ نمایند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار