gardeshban.ir

برج اسکای تری نه تنها جزو برج های مخابراتی جهان است بلکه بلندترین برج مخابراتی جهان نیز محسوب می شود.
کد خبر: ۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
این برج یکی از جاذبه ها و نقاط شاخص در شهر توکیو است که اگر کمی به ارتفاعات بالاتر در هر ساختمانی بروید می توانید آن را تماشا کنید. در افق شهر توکیو برج اسکای تری و کوه فوجی به علت خطای دید هم ارتفاع دیده می شوند که این موضوع خود، یکی از جذابیت های برج اسکای تری توکیو است. اگر به ژاپن سفر کردید می توانید با خواندن متن زیر راجع به بلندترین برج مخابراتی جهان و دومین برج و سازه نامتکی جهان آشنا شده و برای بازدید آن بروید.

برج اسکای تری در ژاپن

برج تلویزیونی پخش و جاذبه ای برجسته در پایتخت ژاپن، برج اسکای تری توکیو است که به زبان ژاپنی نام آن را این گونه (東京 ス カ イ ツ リ ー) می نویسند.  شاید این برج را بتوان مرکز شهر توکیو دانست که در محله سومیدا سیتی (the Sumida City Ward) واقع شده و فاصله چندانی از محله توریستی آساکوسا (Asakusa) ندارد. ارتفاع این برج ۶۳۴ متر بوده که از خصوصیات و ویژگی های برجسته این برج است. این عدد برای ژاپنی ها بسیار مهم است و معنای دیگری نیز دارد. عدد ۶۳۴ در زبان ژاپنی موساشی (Musashi) نیز خوانده می شود که نام یکی از نواحی تاریخی توکیو نیز هست. برج اسکای تری توکیو بلندترین سازه در ژاپن و دومین برج بلند در جهان است. همچنین یک مجموعه بزرگ خرید با آکواریوم در پایه آن تعبیه شده است.


تراس های بازدید برج

برج اسکای تری توکیو را به راحتی به دلیل ارتفاع زیاد آن می توانید در توکیو تشخیص دهید. همچنین وجود دو تراس بازدید در آن، باعث متمایز شدن این برج از دیگر برج های مخابراتی دنیا شده است. در هر کدام از این تراس ها می توانید نمای سرتاسری و ۳۶۰ درجه ای از شهر توکیو را تماشا کنید. اولین تراس آن در ارتفاع ۳۵۰ متری و تراس بالایی آن در ارتفاع ۴۵۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. در نتیجه این دو سکوی بازدید را می توان جزو بلندترین سکوهای بازدید در جهان دانست.

نام سکوی بازدید پایینی را سکوی تمبو (Tembo Deck) گذاشته اند. همانطور که گفتیم، این عرشه در ارتفاع ۳۵۰ متری واقع شده و دارای سه سطح با منظره ای عالی از تمام طبقات آن است. طبقه بالای سکوی تمبو دارای پنجره های بلند و گسترده ای است که منظره ای ۳۶۰ درجه ای و پانوراما از شهر توکیو را به معرض نمایش می گذارد. طبقه میانی دارای یک مغازه فروش سوغاتی و یک رستوران به نام موساشی اسکای (Musashi Sky) است که غذاهای فست فود فرانسوی و ژاپنی را طبخ می کند، در حالی که پایین ترین طبقه آن، دارای یک کافه و در بعضی از نقاط کفپوشی از پانل های شیشه ای روی زمین است که با ایستادن بر روی آن ها می توانید حتی نمای زیر پایتان را هم ببینید. 

به شما توصیه می کنیم که خود را امتحان کنید و ببینید آیا ترس از ارتفاع دارید یا خیر! کسانی که ترس از ارتفاع دارند به پایین نگاه نکنند. در روبرو نیز افق و منظره وسیع خیره کننده ای وجود دارد!

سکوی دوم بازدید

تنها به دیدن شهر توکیو از این ارتفاع و از تراس اول اکتفا نکنید. خود را برای رفتن به سکوی بالایی برج اسکای تری توکیو آماده کنید. دومین گروه از آسانسورها، سکو و تراس اول را به تراس و سکوی دوم بازدید متصل می کند. این سکو در ارتفاع ۴۵۰ متری واقع شده و گالری تمبو (Tembo Gallery) نامیده می شود. گالری تمبو نام بالاترین مسیر پیاده روی و تراس در دنیا شناخته می شود. این تراس، مسیر مارپیچی گردانی دارد که تا بلند ترین نقطه بازدید این برج بالا می روند. نماهای این تراس که از استیل و شیشه هستند به تماشاگر و گردشگران اجازه می دهد که نه تنها نمای زیر پای خود را تماشا کنند، بلکه محله هایی همانند محله مانتو را در مناظر دور تماشا کنند.

در بالای رمپ مارپیچ یک طبقه دیگر برای بازدید قرار دارد که سالنی برای گردش و پنجره های بلند دارد. در این سالن می توانید بنشینید و به تماشای توکیو بپردازید. این طبقه به طور کلی در ارتفاع ۴۵۱٫۲ متری از زمین واقع شده و بالاترین نقطه عرشه و سکوهای بازدید را تشکیل می دهد.

سکوی-اسپیرال

بازدید از برج اسکای تری توکیو در طبقه چهارم بنای پایه آن شروع می شود. میتوانید بلیط ورودی برای سکوی بازدید اول را در این طبقه خریداری کنید. توجه داشته باشید که بلیط بازدید سکوی دوم در اینجا فروخته نمی شود. از طبقه چهارم سوار آسانسور شوید تا مستقیم به سکوی بازدید اول برسید.  بلیط ورودی برای سکوی بازدید دوم را باید از سکوی بازدید اول خریداری کنید. بازدیدکنندگان برای رفتن به تراس و سکوی بازدید طبقه دوم سوار آسانسورهایی شوید که در طبقه اول سکوی بازدید اول قرار دارد.

برج اسکای تری توکیو در ماه می سال ۲۰۱۲ برای بازدید عموم افتتاح شد و اکنون جزو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توکیو است. این برج مکانی عالی برای عکاسی از شهر و نمای بالای توکیو است. در نتیجه مقصد بسیاری از عکاسان سکوهای بازدید این برج است.

ساعت های بازدید و مبالغ ورودی

برای بازدید از برج اسکای تری توکیو می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب بروید. منتها آخرین ساعتی که می توانید بلیت ورودی آن را بخرید، ساعت ۹ شب است. این برج در تمام روزهای سال برای بازدید باز بوده و هیچ روز تعطیل و بدون بازدیدی ندارد. یک قانونی در بازدید از این برج وجود دارد، اگر برای بار اولی باشد که برای بازدید وارد برج می شوید، باید ۳۰۰۰ ین بپردازید اما در بازدید دوم و بازدیدهای بعدی از مبلغ آن کاسته می شود. این مبلغ تنها برای بلیت تک نفره است. هزینه بلیت ورودی چند نفره برای اولین و دومین بازدید ۴۰۰۰ ین می شود.

دسترسی به برج اسکای تری توکیو

ورودی برج اسکای تری در طبقه چهارم ساختمان پای برج قرار دارد. برای دسترسی به ورودی این برج باید سوار یکی از خطوط قطار یا متروی توکیو شوید که در پایین برایتان نام برده ایم. ورودی این طبقه با ایستگاه متروی اسکای تری توکیو یا ناریهیراباشی (Narihirabashi Station) در مسیر خط متروی توبو ایسهساکی (Tobu Isesaki) و ایستگاه اوشیاگ در خط متروی آساکوسا (Asakusa Subway Line)، خط متروی هانزومون (Hanzomon Subway) و خط متروی کیسی اوشیاگ (Keisei Oshiage) قابل دسترسی است. یکی از مزایای بازدید از برج اسکای تری توکیو فاصله کوتاه آن تا رودخانه سومیدا در محله آساکوسا است. تنها با ۲۰ دقیقه پیاده روی به کناره رودخانه خواهید رسید.

با اتوبوس نیز می توانید خود را برج اسکای تری توکیو برسانید. با اتوبوس های خط مستقیم از ایستگاه توکیو (۳۰ دقیقه زمان رسیدن، ۵۲۰ یوان هزینه بلیت یک طرفه، ۲ خط اتوبوس در هر ساعت)، ایستگاه یوئن (۳۰ دقیقه زمان رسیدن، ۲۲۰ یوان هزینه بلیت یک طرفه، ۳-۴ اتوبوس در هر ساعت)، توکیو دیزنی ریزورت (۴۵-۵۵ دقیقه، ۷۲۰ ین، ۱ دستگاه اتوبوس در هر ساعت) و ایستگاه فرودگاه هاندا (۵۰-۷۰ دقیقه تا کنار برج، ۹۲۰ ین هزینه بلیت یک طرفه، ۱ اتوبوس در هر ساعت) می توانید خود را به کناره برج برسانید.

روش های بازدید از برح اسکای تری

روش های مختلفی برای بازدید از این برج وجود دارد که اگر شما جزو افرادی باشید که به تنهایی سفر می کنند، می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. تنها به دیدن سکوهای بازدید بروید. شاید تنها به دیدن نمای توکیو از سکوی بازدید اول اکتفا کردید و رفتن به سکوی دوم را لازم ندانستید. هر چند که پیشنهاد ما بالاتر رفتن در این برج است. برای بالارفتن دو نوع بلیط آسانسور فروخته می شود. به شما که جزو گردشگران خارجی محسوب می شوید، بلیط آسانسورهای پرسرعت فروخته می شود که سوار آن ها شدن، خود هیجانی مضاعف دارد. به جز این می توانید تنها به دیدن جاذبه های پای برج اسکای تری توکیو بروید.

آکواریومی پر از ماهی های اقیانوسی در آکواریوم برج قرار دارد که می توانید با کودکانتان به تماشای آن ها بروید. همچنین رستورانی با انواع سوشی و غذاهای ژاپنی و فرانسوی را می توانید در این برج برای سفارش غذای خود انتخاب نمایید. منتها یادتان باشد که باید از قبل برای این رستوران میز خود را رزرو کرده باشید. این رستوران همه روزه باز است و از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر می توانید برای رزرو میز با این رستوران تماس بگیرید.

ارتفاع برج اسکای تری توکیو

برای دیدن جاذبه های مختلف ژاپن از جمله برج اسکای تری توکیو یا محله های بی نظیر و پر بازدید آن می توانید اقدام به خرید تور ژژاپن نمایید. 

برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی جهان/تصاویر

برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی جهان/تصاویر

برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی جهان/تصاویر

برج اسکای تری در توکیو؛بلندترین برج مخابراتی جهان/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار