gardeshban.ir

نگارخانه یا گالری هنری به مکانی گفته می شود که برای نمایش و عرضه آثار هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، عکس، مجسمه، سفال توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۵۲۵۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این گزارش محبوب ترین گالری یا نگارخانه های تهران را معرفی کردیم که می توانید با نگاهی به برنامه ماهانه این گالری ها در زمان فراغت از آن ها دیدن کنید. گالری های هنری جایی برای گسترده کردن خیال و رها کردن اندیشه هستند.

1–گالری سیحون، یک نگارخانه بی نظیر

گالری سیحون در سال 1345 توسط معصومه سیحون و همسرش تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین نگارخانه های هنری فعال در ایران به شمار می آید. این گالری تا به امروز بیش از 1500 بار میزبان نمایشگاه های مختلف هنرهای تجسمی از جمله آثار هنرمندانی که بعدها به شهرت ملی رسیدند مانند ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، مسعود عربشاهی، حسین زنده رودی، رضا مافی و علیرضا اسپهبد بوده است. این گالری به جز دوشنبه و جمعه مابقی ایام هفته در ساعات 11 الی 19 پذیرای بازدیدکنندگان است. سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 قرار دارد.


2–گالری هنری هما

گالری هما در سال 84 به اهتمام انوشه یاد پرویز ملکی و مدیریت هنگامه معمری تاسیس و تا به امروز بیشتر از 150 نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در این گالری برگزار شده است. گالری هما هم از داخل ایران و هم خارج ایران متقاضی داشته و هنرمندان زیادی علاقمندند آثار خود را در این گالری به نمایش بگذارند. بازبینی جریان های مدرن هنری و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف عمده این مجموعه است. در این راستا گالری هما در برنامه میان مدت خود، همکاری با موزه ها، بنیاد ها و گالری های هنری را دنبال و از این منظر، فرازش هنر جوان را پیگیری می کند. هما در میان مخاطبان هنری به زیباترین نگارخانه تهران مشهور است. این گالری در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8 ، واحد 1 واقع شد.

3–گالری اعتماد

گالری اعتماد با 4 شعبه یکی از بهترین گالری هنری تهران به شمار می آید. این گالری محل برگزاری نمایشگاه های آثار هنرهای تجسمی و هنرهای مفهومی است، اما بیشتر روی هنر نقاشی و آثار حجمی تمرکز دارد. ساعات بازدید از این گالری از ساعت 14 الی 20 بوده و روزهای کار این گالری تمام ایام هفته بجز دوشنبه ها است. اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک 4 قرار دارد.

4–نگارخانه الهه

مدیر گالری الهه نقاش است و در سال 78 این گالری را با دو هدف مهم تشویق هنرمندان حرفه ای و کمک به هنرمندان نوظهور ایجاد کرد. گالری الهه از شنبه تا پنج شنبه در ساعات 16 الی 20 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هنر دوست است. این نگارخانه در خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست،بن بست امینی، پلاک 3 قرار دارد.

5–نگارستان آن

نگارستان آن در سال 88 تاسیس شده است. این گالری فضای خاصی داشته و دارای سقفی بلند به ارتفاع 5 متر است. انواع نمایشگاه های عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی در این گالری به نمایش گذاشته می شوند. درهای این نمایشگاه روزهای شنبه تا جمعه از ساعت 11 تا 20 به روی علاقمندان باز است. نگارستان آن در ونک خیابان سئول، پلاک 40 قرار گرفته است.

6–گالری هنری آران

گالری آران در لیست بهترین گالری هنری تهران قرار دارد که در راستای ارتقا هنر معاصر تلاش می کند. اگر به هنر جنوب غرب و جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا علاقمند هستید، حتما سری به این گالری بزنید و از آثاری که به این مناطق جهان مربوط است و فرهنگ این مناطق را به نمایش می گذارند، بازدید کنید. گالری آران در خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند، شمالی، کوچه دی، پلاک 12 واقع شده است.

7–گالری شیرین

یکی از محبوب ترین گالری های هنری تهران، گالری شیرین بوده که در اکثر مواقع میزبان آثار نقاشی معاصر، مجسمه، عکاسی و سایر هنرهای تجسمی است. اگر قصد خرید آثار زیبای هنری با قیمت مناسب را دارید، می توانید آن ها را از گالری شیرین تهیه کنید. گالری شیرین دوشنبه ها تعطیل و مابقی روزهای هفته از ساعت 11 الی 19 در انتظار مخاطبان خود است. این گالری در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 قرار دارد.

8–گالری سین

گالری سین شاید تنها گالری هنری در غرب تهران باشد. این نگارخانه در سال 88 تاسیس و با هدف جوان گرایی و تشویق هنرمندان جوان کشور پا به این عرصه گذاشت. ساعات کار نگارخانه سین در ایام هفته به جر پنج شنبه ها از ساعت 15 الی 19 است. این نگارخانه در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک16 قرار دارد.

9–گالری اثر، خوب ترین گالری هنری تهران

یکی از مهمترین نگارخانه های تهران، گالری اثر است که برگزاری نمایشگاه های آثار هنرهای تجسمی سهم بزرگی در حوزه فرهنگی شهر تهران را برعهده دارد. این نگارخانه با حمایت از استعدادهای جدید هنرهای تجسمی سعی در توسعه و پرورش این هنرها دارد. گالری اثر روزهای شنبه تعطیل بوده و مابقی روزهای هفته از ساعت 11 تا 20 از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند. این گالری در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره 16 و روبروی خانه هنرمندان واقع شده است.

10–گالری راه ابریشم

فعالیت گالری راه ابریشم بیشتر به هنر عکاسی مربوط می شود. این گالری در سال 80 احداث شده و تا به امروز میزبان نمایشگاه عکاسان بزرگی همچون بهمن جلالی و شادی قنبریان بوده است. هدف این گالری کمک به توسعه هنر عکاسی در ایران است. گالری راه ابریشم به جز روزهای شنبه بقیه روزهای هفته از ساعت 11 الی 19 میزبان بازدیدکنندگان آثار هنری است. این گالری در خیابان لواسانی غربی(فرمانیه)، بین خیابان آبکوه و آقایی، پلاک 103، واحد 2 قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار