gardeshban.ir

به لطف مواردی مثل مراحل امنیتی طولانی فرودگاه و تاخیرهای پروازی، مسافران وقت زیادی را در فرودگاه های سپری می کنند. با توجه به این موضوع، فرودگاه های سراسر جهان متوجه شدند که با جمعی از افراد روبه رو هستند که می توانند از آن ها در پایانه های خود کسب درآمد کنند.
کد خبر: ۱۵۲۵۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
با توجه به این موضوع، فرودگاه های سراسر جهان متوجه شدند که با جمعی از افراد روبه رو هستند که می توانند از آن ها در پایانه های خود کسب درآمد کنند. پس تصمیم گرفتند قدم هایی بردارند و با ارائه غذاها/نوشیدنی های جدید و جالب، خرده فروشی ها و ارائه خدمات، کسب درآمد کنند. 10 فرودگاه با خدمات و امتیازات منحصر به فرد و عجیبی که به مسافران ارائه می کنند، قدم های بزرگی در این راه برداشتند. در ادامه با نمونه خدمات فرودگاه ها  و خدمات لوکس فرودگاه ها آشنا شوید.

خدمات لوکس فرودگاه ها : فرودگاه لندن

فرودگاه Heathrow لندن، دو دکه "EntertainMe" دارد که به مسافران این امکان را می دهد در ازای پرداخت مبلغی، برترین فیلم های منتشر شده، برنامه های تلویزیونی، روزنامه ها و مجله ها را دانلود کنند. این دکه آن دسته از مسافرانی را هدف قرار داده اند که در هنگام پرواز هیچ سرگرمی را تجربه نمی کنند و پرداخت از طریق ApplePay، کارت های اعتباری و کارت های بدهی را هم می پذیرند. فرودگاه بین المللی واشنگتن دالس با ناسا همکاری کرده است تا "FunWay" را بسازد، محوطه بازی برای بچه ها در محل ملاقات B و نزدیک گیت B70. FunWay تفریحاتی مثل بالا رفتن از وسایل و ساختارهایی دارد که از وسایل صنعت هوایی در آن ها استفاده شده را به کار گرفته است. 

قمست اصلی آن هم "Tommy Tower" است که مدل کوچک شده برج مراقب تاریخی فرودگاه بین المللی دالس است. مجسمه کوچکی از موش اولیور، که نام آن از اولیور رایت، یکی از برادران رایت گرفته شده است، در ورودی نصب شده است. از دیگر عناصری که در این محوطه استفاده شده است دو جت و وسایل و تایرهایی است که برای بازی استفاده می شود

خدمات فرودگاه ها : فرودگاه فنلاند

از نمونه خدمات فرودگاه ها ، فرودگاه Helsinki فنلاند، یک جایگاه تعویض کتاب ایجاد گرده است که به مسافران اجازه می دهد تا کتاب های جدید مورد نظرشان را از آنجا بردارند و کتاب های قدیمی شان را به جای آن قرار دهند.این جایگاه در سالن Kainuu فرودگاه قرار دارد که با صندلی های چوبی ساخته شده از چوب درختانی که در طوفان شکسته اند، صندلی های ارگونومیک و فرش هایی نرم تزئین شده است.فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو، اولین فرودگاه در جهان بود که در 26 ژانویه 2012، یک اتاق یوگا را در فرودگاه باز کرد. اولین اتاق از این دست اتاق ها در پایانه 2 و نزدیک سالن انتظار 2 ساخته شد.دومین اتاق نزدیک گیت 69 و در پایانه 3 قرار دارد. هر دوی این اتاق ها دیوارهای شناور و سطح نور کمی دارند. تشک یوگا در اتاق ها موجود است و اجازه ورود با موبایل یا کفش داده نمی شود.

خدمات لوکس فرودگاه ها : فرودگاه  لس آنجلس

فرودگاه بین المللی لس آنجلس یک شعبه 7-Eleven دارد، که اولین شعبه این شرکت دالاسی در یک فرودگاه است و در محوطه بازرسی اولیه و در پایانه بین المللی تام بردلی قرار دارد. این فروشگاه وسایل مشابه فروشگاه اصلی خود را ارائه می کند، از جمله غذاهای تازه و گرم، نوشیدنی ها و خوراکی ها همراه با محصولات مراقبت شخصی برای سفر و آیتم های غیرغذایی دیگر. و البته می توانید همراه با قهوه، چای و کاپوچینو، Slupree هم سفارش دهید. این فروشگاه از 6 صبح تا نیمه شب باز است.

خدمات فرودگاه ها : فرودگاه  سنت پاول مینپولیس

آیا گلف بازی می کنید؟ پس حتما زمین گلف حرفه ای PGA MSP در فرودگاه بین المللی سنت پاول مینپولیس را دوست خواهید داشت. PGA MSP که 12000 فوت مربع مساحت دارد، در طبقه دوم فرودگاه در پایانه 1-لیندبرگ قرار گرفته است، از نمونه خدمات فرودگاه ها ، بدانید که زمین شبیه ساز گلف، زمین سبز، فروشگاه وسایل ورزشی، دستگاه آنالیزکننده ضربه و کلاس های آموزش حرفه ای گلف دارد. قیمت ها در اینجا از 10 دلار برای استفاده از زمین گلف شروع می شود و تا 120 دلار برای کلاس PGA حرفه ای 60 دقیقه ای می رسد که شامل کار با شبیه ساز هم هست.احتمالا برای شما پیش آمده است.

 دیر کرده اید و دارید به سمت فرودگاه رانندگی می کنید، امیدوارید که بتوانید سریع جای پارک پیدا کنید.فرودگاه بین المللی تورگود مارشال بالتیمور-واشنگتن با پارکینگ های ساعتی، روزانه و ویژه خود این مشکل را حل کرده است. پارکینگ های ساعتی، چراغ های قرمز، سبز و آبی دارند که به ترتیب نشان می دهند که آیا جای پارک اشغال شده، خالی است یا برای افراد معلول زرو شده است. این پارکینگ ها همچنین نشان می دهند که در هر طبقه چند جای پارک موجود است. 

پارکینگ ویژه فقط تعداد جای پارک ها را نشان می دهد ولی راهنماهایی هم دارد که شما را به جای پارک هدایت می کنند. و وقتی پارک کردید، یک اتوبوس انتقال به سمت ماشین شما می آید و وسایل تان را می برد.بدترین اتفاق آن است که هنگام سفر مریض شوید. اگر در فرودگاه بین المللی نشویل باشید، شانس آورده اید، چون کلینیک سرپایی و داروخانه CareHere در اینجا قرار دارد. اینجا خدمات پزشکی مثل درمان سرماخوردگی و بیماری های معمول را انجام می دهد، معاینات معمول، توزیع داروهای اصلی، نسخه نویسی، فروش محصولات بدون نسخه و تزریق آمپول های آنفلوانزا را انجام می دهند. 

بیشتر پارکینگ های انتظار فررودگاه ها، جای پارکی را در اختیار شما قرار می دهند و اگر خوش شانس باشید می توانید باند فرودگاه را هم از آن ببینید. اما، پارکینگ انتظار فرودگاه بین المللی دنور، با جاپارک ها و ساختمان هایی که برای منتظر ماندن دارد، چیز دیگری است. این پارکینگ فوق العاده، در ساختمان و پارکینگش وای فای رایگان دارد، برای بچه ها محوطه ای با میزهایی که درونشان آیپد قرار دارد و به بازی هم دسترسی دارد فراهم کرده اند، صندلی های راحتی، اتاق های استراحت، هشت نمایشگر اطلاعات پرواز و دسترسی به پمپ گاز از دیگر امکانات اینجاست.

 اگر هم گرسنه بودید، در این پارکنیگ انتظار می توانید از غذاهای Baja Fresh، Dunkin’ Donuts استفاده کنید و یا بدون پیاده شدن از ماشین تان و 24 ساعته از فست فودهای Subway، Wendy’s و zpizza بهره ببرید.

خدمات لوکس فرودگاه ها : فرودگاه فیلادلفیا

در آخر، فرض کنید شما تاخیر زیاد و وقت زیادی در فرودگاه بین المللی فیلادلفیا دارید و می خواهید کمی آسایش داشته باشید. راه حل شما Minute Suites است، که 13 سوئیت اختصاصی و دو اتاقک کاری دارد که در حد فاصل فرودگاه های A و B قرار گرفته است. 

درهر سوئیت، یک نیمکت راحتی با بالش ها و پتوهای تازه قرار داده شده است، یک سیستم عایق صوتی هم نویزها را حذف می کند، و یک سیستم صوتی که می تواند حتی در 26 دقیقه، کاری کند کع انگار خوابی 3 ساعته را تجربه کرده اید. همچنین سوئیت ها، تلوزیون های HD دارند که به DirectTV، اینترنت و اطلاعات پرواز دسترسی دارد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار