gardeshban.ir

کشور مالزی در سال های اخیر توانسته به عنوان یکی از مقاصد جذاب توریستی در بین مسافران به شمار بیاید و میلیون ها نفر از سراسر جهان سالانه به سمت این کشور سفر می کنند.
کد خبر: ۱۵۲۶۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
با توجه به این که دولت مالزی برای برخی از کشورها نظیر ایران "نیاز نبودن ویزای برای سفرهای تفریحی به مدت ۱۴” را در نظر گرفت بر میزان کسانی که به مالزی سفر می کنند نیز افزوده شد. 

در خصوص این قانون باید توجه داشته باشید که حتی یک روز بیشتر بخواهید در مالزی بمانید می بایست به سفارت این کشور مراجعه کنید چرا که در غیر این صورت حتما مشکلی برایتان پیش خواهد آمد.

قوانین ورود به مالزی

قطعا برای سفر به هر کشوری یکسری قوانین خاصی وجود دارد، که مسافران ملزم به رعایت آن ها هستند تا دچار دردسر نشوند؛ کشور مالزی که از این قاعده خارج نیست و بایدها و نبایدهایی را برای ورود مسافران به کشورش در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که بگوییم منبع اصلی استخراج قوانین ورود به مالزی که از آن برای این مطلب استفاده کردیم سایت بین المللی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) بوده است.

اولین نکته ای که برای ورود به مالزی باید بدانید این است که پاسپورت شما حداقل دارای ۶ ماه اعتبار و برگه های خالی باشد. همچنین لازم به ذکر است که بگوییم دولت مالزی از ورود افرادی با دارای ۲ تابعیت جلوگیری می کند.

کمی با زبان محلی آشنا شوید

در کشور مالزی با اینکه زبان انگلیسی بسیار کاربردی می باشد اما هنوز هم تمام افراد محلی نمی توانند به این زبان صحبت کنند. مخصوصا زمانی که شما در مناطق روستایی و یا شهرهای کوچک تر هستید با اینکه مردم بومی اصطلاح انگلیسی مانند «How are you?» و یا «Thank you» را متوجه می شوند اما برای اینکه بتوانید بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنید، خوب است که کمی از اصلاحات روزمره را به زبان مالایایی، چینی و یا تامیل از بر کنید.

لوازم مجاز برای ورود به مالزی

اگر می خواهید در سفر به مالزی همراه خودتان مواردی که در زیر از آن ها نام خواهیم برد، را ببرید و البته بدون پرداخت هزینه گمرک لازم است که مدت زمان اقامتتان بیشتر از ۷۲ ساعت باشد. توجه داشته باشید که تمام وسایل را باید درون چمدانتان قرار دهید.

حداکثر ۳ تکه لباس نو

یک جفت کفش نو

۲۰۰ نخ سیگار، ۵۰ عدد سیگار برگ یا ۲۲۵ گرم تنباکو

حداکثر ۱ لیتر نوشیدنی ها الکلی

یک وسیله الکتریکی پورتال یا باتری خور نظیر (ریش تراش، مسواک برقی و …)

 مواد غذایی با حداکثر ارزش ۷۵ رینگیت مالزی

ارزش لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، صابون و خمیر دندان حداکثر تا ۲۰۰ رینگیت مالزی باشد.

ارزش سوغاتی هایی که همراه خودتان می آورید می بایست به ارزش ۴۰۰ رینگیت مالزی باشد
شهر لنکاوی در مالزی

ممنوعات در قوانین ورود به مالزی

به طور کلی ورود هر گونه مواد مخدر به کشور مالزی ممنوع است، مجازات آن هم «اعدام» است.
(دولت مالزی بر روی قوانین مربوط به ورود مواد مخدر به این کشور سختگیر هستند و هیچ دلیلی نمی تواند در اجرای حکم اعدام خللی وارد کند.)

از دیگر قوانین ورود به مالزی این است که هیچ کالایی از کشورهای آفریقایی و اسرائیل اجازه ترخیص را ندارند.

هر نوع کالایی حاوی عکس، اسکن، پرینت از هر واحد پول و اسکناس هر کشوری باشد، ورودش به مالزی ممنوع است.

قوانین ترخیص بار از فرودگاه های مالزی

بارهای شما در فرودگاه های کشور مالزی، تمامی مراحل ترخیص بار از گمرک را طی خواهد کرد. تنها در صورتی می توانید مراحل کمرگی را رد کنید که شما از پروازهای ترانزیت استفاده کرده باشید و موقتا در کشور مالزی توقف داشته باشید. در چنین شرایطی تناه ۴۸ ساعت مهلت دارید که در محوطه پرازهای ترانزیت فرودگاه بمانید.

مالیات فرودگاهی مالزی

در بدو ورود مسافران هیچ مالیاتی از آن ها گرفته نمی شود.

قوانین خروج از مالزی

مسافرانی که قصد خروج از کشور مالزی را دارند را می توانند محصولاتی نظیر تنباکو و نوشیدنی های الکلی را در اندازه ی معقول بدون پرداخت هیچ هزینه ای از کشور خارج کنند.

قوانین ورود و خروج ارز به مالزی

از دیگر قوانین ورود به مالزی مقدار پول مجازی است که برای ورود یا خروج از کشور مسافران به همراه دارند، مسافران می توانند به هر میزانی که می خواهند پول به همراه خودشان ببرند و این هیچ مانعی ندارد اما توجه داشته باشید برای مبالغی بالاتر از ۳۰۰۰۰ رینگیت مالزی یا ۱۰۰۰۰ دلار لازم است که به مامور گمرک فرودگاه اعلام نمایید تا میزان پول ورودی شما به این کشور ثبت شود.

قوانین ورود و خروج حیوانات خانگی

اگر تصمیم دارید که با حیوانات خانگیتان به مالزی بروید، حیوان شما می بایست بیش از ۳ داشته باشد و همچنین شرایط زیر را نیز دارا باشد:

گواهی سلامت حیوان: دقیقا ۷ روز پیش از اینکه سفرتان آغاز شود، می بایست اقدام به دریافت گواهی سلامت حیوان خود بنمایید. در گواهی سلامت حیوانتان می بایست تایید شود که در ۶ ماه گذشته هیچ مورد هاری در کشور محل سکونت حیوان شما وجود نداشته باشد.

گواهی واکسن ضدهاری

میکروچیپ

مجوز ورود: به منظور ورود حیوان خانگی خودتان به کشور مالزی می بایست اقدامات لازم برای صدور جواز ورود از سوی دپارتمان خدمات دامپزشکی مالزی را انجام دهید.

نکته ای که باید بدانید این است که حیوان خانگی شما برای ورود به مالزی می بایست ابتدا ۷ روز یا حتی بیشتر در قرنطینه بماند.

لازم به ذکر است که بگوییم بهتر است فرودگاه مبدا شما با مدیر ایستگاه خط هوایی در فرودگاه مقصد تماس بگیرد و مبدا، مقصد، نوع حیوان و حتی تعداد حیوان های خانگی را نیز اعلام نماید.

لنکاوی

اقلامی که برای ورود به مالزی ممنوع هستند!

ورود برخی از اقلام به کشور مالزی به طور کلی ممنوع است و در صورتی که ماموران این کشور در فرودگاه های مالزی با این اقلام مواجه شوند با فرد خاطی برخورد جدی خواهند کرد و حتی در برخی موارد مجازات شامل اعدام و زندانی های طولانی مدت است.

از جمله اقلامی که ورود آن ها به مالزی ممنوع است عبارتند از مواد مخدر، پول تقلبی، کتاب های مبتذل، هر آنچه که با منافع این مالزی مخالف باشد، چوب کاکائو، ماهی پیرانا، تخم لاک پشت، اشیا شبیه سرنگ، خنجر یا چاقوی ضامن دار و برخی از مواد شیمیایی سمی مثل حیوانات، ماهی، گوشت، گیاهان، تخم مرغ، مواد منفجره، اسلحه و مهمات، اسلحه بدلی، خاک، برنج، مرجان، فرآورده های دارویی هستند؛ ورود این اقلام به کشور مالزی قاچاق محسوب می شود و مجازات آن اعدام است.

اقلامی که خارج کردن آن ها از مالزی ممنوع هستند!

برخی از اقلام هستند که خارج کردن آن ها از کشور مالزی ممنوع است. از جمله این وسایل نیز عبارت از پرندگان، صدف خوراکی، بیش از ۳ کیلو سبزیجات، بذر و هسته ی خرما، لباس و تجهیزات نظامی، اشیاء عتیقه، شکر، برنج، مرجان، شاه میگو، میگو، ماهی زنده و مجموعه های دارای ارزش فرهنگی مثل جانور شناسی یا باستان شناسی هستند.


نکات عمومی برای ورود به مالزی

لازم به ذکر است که بگوییم ما با سفر به هر کشوری سفر فرهنگی ایران هستیم، از همین رو باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه به پرچم نمادهای ملی کشور مالزی بی احترامی نکنیم.

در کشور مالزی از اشاره به افراد، لمس کردن بدون اجازه و لبخندهای بی جهت به افراد غربیه خودداری نمایید.

در مورد مسائل سیاسی کشور مالزی به هیچ وجه اظهار نظر نکنید.

حتما از قبل نقشه هر منطقه را تهیه کنید.

حتما تعدادی کنسرو همراه خودتان در سفر به مالزی ببرید تا در مواقعی که به رستوران دسترسی نداشتید بتوانید از آن ها استفاده کنید.

از دست زدن به بقایای آثار تاریخی در کشور مالزی به شدت خودداری نمایید.

ورود هر گونه داروی مصرفی که شامل مواد مخدر باشد به شدت خودداری نمایید.

تا حد امکان، از اعتماد به دیگران خودداری نمایید.

از هر گونه دعوا و مشاجره در خیابان های مالزی پرهیز کنید. سعی کنید کمتر به اصطلاح توی چشم باشید و همچنین در مناطقی که ازدحام جمعیت است مراقبت وسایل با ارزش خودتان نظیر موبایل، طلا و مدارکتان باشید.

شماره و آدرس سفارت و کنسولگری‌ های ایران و شماره‌های ضروری هر کشور را به همراه داشته باشید.

در بیشتر شهر های مالزی نیازی نیست که انعام دهید. می توانید ببینید که در رسید شما در بسیاری از کافه ها، رستوران ها و … ۱۰% حق سرویس، ۶% برای مالیات حساب شده است که البته در منوی غذا نیز ذکر شده اند. زمانی که سوار تاکسی می شوید و یا یکی از کارکنان هتل چمدانتان را برایتان می آورد، نیز لازم نیست که به آن ها انعام بدهید. اگر می خواهید که از خدمات خوب آن ها تشکر کنید و به آن ها انعام بدهید، حتما قبل از اینکار از او این قضیه را بپرسید.

چند نکته ی مهم دیگر برای ورود به مالزی

برخی از داروها هستند که ورود آن ها به کشور مالزی ممنوع است، از همین رو بهتر است که از ورود تمامی داروهایی که ماده مخدر در آن ها وجود دارد نظیر کدئین در حین ورود به مالزی خودداری نمایید. به محض ورود به این کشور می توانید هر دارویی که نیاز داشته باشید را تهیه کنید.

از حمل و انتقال هر گونه بسته که نمی دانید درون آن چیست به شدت خودداری نمایید.

از کیف پول و مدارک خودتان چه در ایران و چه در فرودگاه های مالزی خودداری نمایید.

هنگام برخورد با مامورین در فرودگاه های مالزی سعی کنید که خونسرد و مودب باشید.

توجه داشته باشید که برای خروج از کشور مالزی پاسپورتتان ممهور به مهر اقامت در مالزی باشد، در غیر اینصورت هنگام خروج از این کشور با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

سعی کنید برای تبدیل کردن پول های خودتان صرافی های مطمئن داخل شهر را انتخاب کنید، صرافی های داخل فرودگاه های مالزی از نظر امنیتی شرایط مساعدی ندارند.

مالزی یک کشور مسلمان نشین است، از همین رو رعایت مسائل شرعی و عرفی بسیار ضروری و مورد نیاز است.

درآوردن کفش در برخی اماکن مذهبی نیز از ضروریات است.

هنگام عبور از عرض خیابان های مالزی نکات ایمنی را رعایت کنید.

حدالامکان از آب های معدنی به جای آب لوله کشی در کشور مالزی استفاده کنید.

آب و هوای این کشور به دلیل شرایط جغرافیایی که دارا هست، همواره آفتابی است بنابراین بردن کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید.

بدون بیمه مسافرتی به هیچ وجه سفر نکنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار