gardeshban.ir

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت کانادا هنوز به رایزنی‌های ایران برای حل مشکلات کنسولی ایرانیان مقیم این کشور پاسخی نداده است.
کد خبر: ۱۵۲۸۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

سید عباس موسوی درباره هماهنگی‌های انجام شده با دولت‌های سوئیس و کانادا جهت ارائه انجام خدمات کنسولی در اتاوا به اتباع و شهروندان ایرانی گفت: از حدود هفت سال قبل که روابط تهران و اوتاوا توسط دولت وقت کانادا قطع شد ایرانیان مقیم این کشور که حدود ۴۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شوند با مشکلات کنسولی زیادی مواجه بوده‌اند و برای رفع این مشکلات ناگزیر به کشورهای دیگر یا تهران مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ساکن کانادا همواره از اولویت‌های مهم ایران در تعامل با کانادایی‌ها بوده است، اظهار داشت: با تعیین سوئیس به عنوان حافظ منافع جدید ایران در اتاوا نیز در حال امکان ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا وجود ندارد و هنوز به رایزنی‌هایی که با دولت این کشور داشته‌ایم پاسخ نداده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به ایرنا گفت: امیدواریم با نظر مثبت کانادایی‌ها در زمینه ارائه خدمات کنسولی گشایشی میان دو کشور حاصل شود.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران نیز گفت: سوئیس با وجود پذیرش مسئولیت حفاظت از منافع ایران در کانادا اعلام کرده که مسئولیت انجام خدمات کنسولی برای شهروندان ایرانی مقیم در کانادا را نپذیرفته است.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار