gardeshban.ir

اگر خود را آماده کرده اید که به چین سفر کنید، قبل از هر چیزی باید بگوئیم سفر بی نظیری در انتظار شماست.
کد خبر: ۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر یک از شهرهای چین برای خود جاذبه های متنوع فرهنگی و تاریخی دارد و با بازگشت از این سفر تا مدت ها به روزهای سفرتان فکر خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم قبل از سفرتان لیستی از جاذبه هایی که قرار است ببینید و کارهایی که قرار است انجام دهید را تهیه کنید تا نه تنها سفر راحت تر و بدون دغدغه تری را رقم زده باشید بلکه از زمانتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. 

گاهی اوقات شناخت کافی از تفاوت فرهنگی در سفرتان نیز کمک کننده خواهد بود. می توانید با کسی که قبلا به چین رفته همصحبت شوید؛ چراکه برخی مسائل و جزئیات سفر وجود دارند که فقط از کسی می‌توانید یاد بگیرید که قبلاً به این کشور سفر کرده است. با الی گشت همراه باشید تا با مرور نکات زیر سفری بی نظیر به چین را رقم بزنید.

همیشه به یاد داشته باشید که نام هتلی را که در آنجا اقامت دارید به زبان چینی بر روی برگه ای داشته باشید تا به راننده تاکسی نشان دهید تا به راحتی شما را به هتل برساند.

جمله‌ی Cesue zai nali? (دستشویی کجاست؟) را حفظ کنید

به هنگام خوردن غذایی در خانه‌ یا رستوران حتماً از خود سر و صدایی مانند (ممم) بروز دهید. ادا کردن این آواها نشانه‌ی رضایت شما از طعم و مزه‌ی غذا و همچنین راهی برای تشکر از میزبان شماست. در چین اگر به هنگام غذا خوردن ساکت باشید و صدایی از خود در نیاورید میزبان شما به شدت ناراحت خواهد شد!

هزینه‌ی سیم‌کارت در چین بسیار ارزان است، بنابراین در اولین فرصت یک سیم کارت بخرید. معمولاً اپراتور های تلفن همراه در چین دارای سرویس ترجمه هستند. شما متنی را به انگلیسی میفرستید و ترجمه‌ی آن به چینی در اسرع وقت برای شما ارسال می‌گردد. همچنین سرویس هایی برای راهنمایی شما در پیدا کردن مسیر مقصدتان در چین در نظر گرفته شده است. در این حین حتی ممکن است اپراتور برای سهولت سفر از شما بخواهد که تلفن را به راننده تاکسی دهد تا مقصدتان را به او اطلاع دهد و نیازهای شما را برای راننده توضیح دهد.

مراقب باشید زمانی که به صاحب مغازه پول نقد می‌دهید در ازای باقی پول‌های باستانی شرقی به شما برنگردانند. معمولاً این کار در چین رایج است

به هنگام سفر به چین در زمستان حتماً لباس گرم با خود داشته باشید. زمستان چین بسیار سرد است!

با اطمینان می‌توان گفت سفر به چین یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهایی خواهد بود که شما در طول عمر خود تجربه خواهید کرد. با این وجود چیزهایی هستند که فقط از روی تجربه ی دیگران از سفر به این سرزمین می‌توان یاد گرفت. این نکات کوچک سبب می‌شوند سفر شما به مراتب دردسرهای کمتری داشته باشد. به یاد داشته باشید که اکثر مردم چین به زبان انگلیسی هیچ گونه آشنایی ندارند و ارتباط برقرار کردن با آنها به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. بنابراین یادگیری این نکات سفر شما را بسیار راحت تر می کند
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار