gardeshban.ir

مسافران معمولا ماشینشان را در محل‌هایی که قابل تصور است پارک می‌کنند، مثلا در محلی برای خوردن وعده‌ی غذایی یا استراحت عصرگاهی. در سفر ماشین شما به عنوان یک گنجینه‌ی باارزش است، زیرا تمام اسباب سفر شما را فراهم کرده و تنها وسیله‌ی همراه شما دور از خانه است. پس اقدامات احتیاطی برای حفظ آن نیاز است.
کد خبر: ۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
مسافران معمولا ماشینشان را در محل هایی که قابل تصور است پارک می کنند، مثلا در محلی برای خوردن وعده ی غذایی یا استراحت عصرگاهی. در سفر ماشین شما به عنوان یک گنجینه ی باارزش است زیرا تمام اسباب سفر شما را فراهم کرده و تنها وسیله ی همراه شما دور از خانه است.پس اقدامات احتیاطی برای حفظ آن نیاز است.

1) پنهان کردن وسایل خود در ماشین قبل از رسیدن به مقصد

ممکن است در طول سفر برای انجام دادن برخی کارها مثلا هتل، پارکینگ و ... مجبور به ترک ماشین شوید. پس باید وسایل را طوری در ماشین قرار دهید که جلوی دید نباشد. مدارک با ارزش و ضروری و همچنین پول را همیشه در کیف کوچکی مه همراهتان است قرار دهید. بهترین مکان برای قرار دادن وسایل نیز صندوق عقب ماشین می باشد.

2. خالی کردن وسایل در مکانی مناسب

برای خالی کردن وسایل از صندوق عقب ماشین و بردن آنها به خانه یا هتل مطمئنا زمانی را اختصاص خواهید داد.در این رفت و برگشت ها برای بردن وسایل از پارکینگ ممکن است توجه کسی را به خود جلب کنید.پس سعی کنید ماشین را در نزدیکترین مکان به خانه یا هتلتان قرار دهید.

3. فضای پارکینگ خود را عاقلانه انتخاب کنید

در بسیاری از فرودگاه ها پارکینگ نیز وجود دارد. بهترین مکان برای پارک ماشین نیز می باشد، زیرا دارای دوربین های مدار بسته و امنیت بالایی است.

اگر مجبور هستید که ماشین را در اطراف مکانی که در آن اقامت دارید پارک کنید، ماشین را در محلی پر تردد وطوری پارک کنید که صندوق عقب آن در دسترس نباشد که کار را برای دزدان راحت کرده باشید.


4. هنگامی که در شک هستید از پارکینگ استفاده کنید

استفاده از خیابان به عنوان پارکینگ، محلی آسیب پذیر است. پس اگر با پارک کردن در خیابان خیالتان آسوده نیست از پارکینگ استفاده کنید. اما بودن ماشین در پارکینگ به این معنی نیست که دیگر خطری شما را تهدید نمی کند.همیشه تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید و وسایل با ارزش را همراه خود ببرید.

5. اگر امکان پذیر است ماشین را خودتان پارک کنید

در بعضی از پارکینگها افرادی وجود دارند که ماشین را از شما می گیرند و پارک می کنند اما اگر امکان داشت خودتان ماشین را پارک کنید.

6. فرض کنید دزد قصد سرقت ماشین شما را دارد

اکثر دزدها سعی در سرقت کامل ماشین دارند تا شکستن شیشه و بردن وسایل. اگر وسیله ای با ارزش در ماشین وجود دارد که می توانید با خود ببرید، از آن جدا کنید. پس ماشینتان را در محلی پر تردد پارک کنید. از قفل فرمان و دزدگیر آشکار و چشمک زن استفاده کنید، این نشانه های بصری ممکن است باعث انصراف دزد از عملش شود.

7. احتمال دزدیده شدن ماشین شسته و رفته کمتر وجود دارد

قرار دادن وسایل با ارزش جلوی دید باعث جلوه توجه دزد می شود و او را برای دیدن وسایل پنهان کنجکاو خواهد کرد. پس حواستان به جمع کردن وسایل و قرار دادن آنها در صندوق عقب ماشین باشد.

8. چک کردن وسایل

هر زمانی که به ماشین بر می گردید وسایل با ارزشتان که داخل ماشین وجود دارد را چک کنید. این باعث می شود که اگر موردی سرقت شده سریعا متوجه شده و به پلیس مراجعه کنید.


9. وقتی ماشینی را اجاره می کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

ماشینی را اجاره کنید که به راحتی قابل سرقت و شکستن نباشد و همچنین دارای صندوق بزرگی برای قرار دادن و پنهان کردن وسایل باشد.

هرچه مدل ماشین معمولی تر باشد کمتر جلب توجه می کند.

قرارداد اجاره ی ماشین را داخل ماشین رها نکنید زیرا این تنها چیزی است که تمام اطلاعات ماشین در آن نوشته شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار