gardeshban.ir

همیشه زمانی که برای سفر آماده می شوید، از هر طرف نکاتی به گوشتان می رسد، با غریبه ها حرف نزنید، هنگام عبور از جاده به خوبی به اطراف نگاه کنید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، لباس مناسب به تن کنید، جلب توجه نکنید ... و خیلی موارد دیگر. حال برای سفر به بانکوک باید چه چیزهایی را بدانید؟
کد خبر: ۱۵۳۵۷
تاریخ انتشار : جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای سفر به بانکوک باید چه چیزهایی را بدانید؟


1. همراه داشتن نقشه

در همان ابتدای کار، یک نقشه خوب و کامل خریداری کنید. بانکوک می تواند برای شما گیج کننده باشد. تغییر نام خیابانها، رودخانه های پیچ در پیچ، مسیرهایی که اصلا نمی دانید کجاست، قطعا تشخیص برای شما سخت است. راه حل خوب این است که نقشه ای به زبان انگلیسی و تایلندی همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

2. خرید در بانکوک:

اولین قانون خرید در بانکوک: اگر کالا دارای بارکد و یا برچسب قیمت نیست، خود را برای چانه زدن آماده کنید. برای خرید این کالا ها انتظار می رود 10 تا40 درصد تخفیف بگیرید. البته این کار هرچقدر ماهرانه تر و با لبخند انجام شود، نتیجه بهتر خواهد بود.


3. مقدار زیادی آب بنوشید

این نکته ی مهم در هرجایی که باشید کاربرد دارد. گشت و گذار در بانکوک آن هم در هوای گرم باعث می شود بدن شما آب زیادی از دست بدهد. همیشه بطری آب همراه داشته باشید و توجه کنید که از بطری آب های بسته بندی و مهر و موم شده ی معتبر استفاده کنید.

4. مراقب کلاهبرداری ها باشید

ممکن است غریبه ای به شما نزدیک شود که با لحنی بسیار مودبانه اطلاعاتی در اختیار شما بگذارد اما همین که سر بحنبانید و بخواهید تشکر کنید، وسیله ای از شما دزدیده و فرار کنند. مراقب این گونه رفتارها باشید. با غریبه ها به خصوص در مکانهای خلوت، اصلا صحبت نکنید.


5. استفاده از تورهای معتبر

با استفاده از تورهای رایج در بانکوک، می توانید بسیاری از مکانها را ببنید، اما باید اینکار را با تورهای معتبر و سازمان یافته انجام دهید. باید دقت داشته باشید که هر توری قابل اطمینان نیست. مراقب باشید که ارزانی قیمت شما را وسوسه نکند.

6. استفاده از BTS و MRT

ممکن است استفاده از توک توک برای اولین بار، موتورسیکلت و یا قایق سواری برای رسیدن به مقصد بسیار هیجان انگیز باشد اما برای مسیرهای کمی دورتر، بهتر است که از قطارهای زمینی و هوایی استفاده کنید. زیرا بهترین و مطلوب ترین گزینه است. هم از ترافیک شهر دور هستید و هم راحتتر به مقصد میرسید.

7. تاکسی گرفتن

برای تاکسی گرفتن در بانکوک، باید برخی نکات را بدانید: از بیرون رفتن در ساعت های شلوغ بپرهیزید. به محض سوار شدن از راننده بخواهید تاکسی متر را روشن کند. اگر ازین کار سرباز زد،پیاده شده و از تاکسی دیگری استفاده کنید. در آخر حواستان باشد که چیزی را در ماشین جا نگذارید.


8. اسناد و مدارک مهم

کپی از کارت هویت و پاسپورت را همیشه همراه خود داشته باشید زیرا ممکن است به یک باره در خیابان پلیس جلوی شما را بگیرد و مدارک بخواهد. پس شما باید مدرکی برای نشان دادن داشته باشید که بهتر از کپی آن همراهتان باشد. در ضمن علاوه بر این کارت هتل را نیز همراه داشته باشید تا اگر زمانی راه را گم کردید،بتوانید با کمک به هتل خود بازگردید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار