gardeshban.ir

در سال 2018 شهر ایوو در استان چجیانگ کشور چین میزبان یک رقابت بین المللی برای ارائه طرح برتر در راستای احداث سالن تئاتر بزرگ این شهر بود.
کد خبر: ۱۵۳۵۸
تاریخ انتشار : جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
 این تصمیم بخشی از طرح جامع مسئولان استان مذکور در راستای ایجاد یک شاهراه هنری در شهر باسابقه ایوو محسوب می شود. در نهایت طرح برتر نوسط معماران گروه شاخص ام ای دی ارائه و مورد پذیرش قرار گرفت.

ام ای دی رودخانه دونگ یانگ در ایوو را به عنوان محل اجرای پروژه سالن بزرگ در نظر گرفته است! تا این سالن حالت شناور روی آب و منظره ای از کوهستان را داشته باشد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید ظاهرا کلی سالن نیز شباهت زیادی به کشتی های قدیمی چینی دارد و بازهم شبیه به بادبان های کشتی لایه های شفاف سبک برای شکل گیری پوشش سقف مانند در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی به این سالن دو پل فلزی مجزا و همچنین دو راه دسترسی از سمت خشکی ایجاد شده است. سالن تئاتر با ظرفیت 1600 صندلی و مرکز کنفرانس های بین المللی این مجموعه ظرفیت میزبانی 2000 هزار نفر را دارد.

گروه ام ای دی به منظور کاهش مصرف انرژی توجه ویژه ای به بهره برداری از نور طبیعی داشته است. به همین منظور قسمت های سرپوشیده به گونه ای ساخته شده اند تا با عبور درصد قابل توجهی از نور طبیعی زمینه بهره وری هر چه بیشتر از انرژی پاک را فراهم کرده باشند.
انتظار می رود ساخت این مجموعه هنری در سال 2020 آغاز شود. 


سالن هنری شناور روی آب در چین/تصاویر

سالن هنری شناور روی آب در چین/تصاویر

سالن هنری شناور روی آب در چین/تصاویر

سالن هنری شناور روی آب در چین/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار