gardeshban.ir

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با بیان اینکه این دانشگاه متولی اندیشکده منطقه آزاد ماکو شده است، گفت: این واحد دانشگاهی برای ارتباط با صنعت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
کد خبر: ۱۵۳۸۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید مرادی بیان کرد: پیش از این اساتید دانشگاه شریف اختیار این دانشکده را بر عهده داشتند که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد متولی این اندیشکده دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی ادامه داد: با به دست گرفتن اندیشکده منطقه آزاد ماکو در زمینه‌ طرح‌های تحقیقاتی و چالشی منطقه آزاد به شرکت‌های مستقر در این منطقه مشاوره خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه اندیشکده تحقیقاتی و پژوهشی منطقه آزاد ماکو حتی می‌تواند فراتر از تعامل صرف با صنعت باشد، اظهار داشت: این اندیکشده می‌تواند در تمامی حوزه‌ها برای توسعه منطقه مشاوره علمی بدهد.

مرادی همچنین از احداث آزمایشگاه غذا و دارو با مشارکت منطقه آزاد ماکو خبر داد و اضافه کرد: طی هفته آینده قرارداد احداث این آزمایشگاه منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه تا قبل از مهر سال جاری افتتاح می‌شود، افزود: برای احداث این آزمایشگاه هزینه ۵۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

مرادی به تحصیل بدون شهریه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو اشاره کرد و افزود: در این راستا تابع سازمان مرکزی هستیم و از کمک به دانشجویانی که به هر دلیل نمی‌توانند در ابتدای ترم شهریه پرداخت کنند، خوشحال خواهیم شد.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست. 

این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار