gardeshban.ir

باکو از زیباترین شهرهای جهان است که دیدنی های شگفت انگیزی را درون خود جای داده. از معماری های منحصر به فرد گرفته تا مجموعه های تفریحی هیجان انگیز. باکو از شهرهای شاد و دل انگیز دنیاست که از هر گوشه و کنار آن صدای موسیقی به گوش می رسد.
کد خبر: ۱۵۳۸۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
چگونه با خودرو شخصی به باکو سفر کنیم؟

باکو بزرگ‌ترین شهر، بندر و همچنین پایتخت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود که بر ساحل غربی دریای خزر واقع شده است و به دلیل ذخایر ارزشمند نفت اهمیت استراتژیک زیادی برای این کشور دارد. این شهر هرآنچه را که از شهری پرجمعیت در منطقه‌ی قفقاز انتظار دارید برایتان فراهم می‌کند.

باکو از شهرهایی می باشد که می تواند هر ذائقه و سلیقه ای را راضی کند. باکو بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان و از پرزرق و برق ترین شهرها در کنار دریاچه کاسپین و منطقه قفقاز است. مردم این شهر چهره سنتی شهرشان را با دنیای مدرن مخلوط کردند و ترکیب خارق العاده ای به وجود آوردند. معماری های حیرت انگیز باکو، تاثیر زیادی بر روی این شهر داشته و اگر به جادو اعتقاد داشتیم این شهر را افسانه ای می خواندیم.

برای سفر به سرزمین شاد و دلنواز باکو، 4 مسیر هوایی، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی وجود دارد. فقط کافی است عزمتان را جزم کنید و کوله بار سفرتان را ببندید، اما فراموش نکنید قبل از سفر باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. یعنی علاوه بر داشتن پاسپورت برای ورود به این کشور ویزا هم الزامیست. برای گرفتن ویزا هم باید به سفارت آذربایجان در تهران یا تبریز مراجعه کنید، یا از طریق آژانس های هواپیمایی اقدام کنید.

مسیر سفر به باکو

سفر به باکو با ماشین شخصی و از راه زمینی تنها از شهر بیله سوار و آستارا امکان پذیرست، از مرز آستارا تا شهر باکو حدود 300 کیلومتر و از مرز بیله سوار تا باکو حدود 200 کیلومتر می باشد. سعی کنید برای خروج از ساعت 9 تا 17 در مرز باشید.
 

مدارک لازم برای سفر به باکو

اگر قصد سفر با ماشین شخصی دارید، گواهینامه بین المللی یک ساله، پلاک بین المللی، کارت مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، برگه ی عوارض خروج از کشور به صورت زمینی، کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور و بیمه 10 روزه ماشین از موارد ضروری است که حتما قبل از سفر باید تهیه کنید.

پول رایج در این شهر منات و زبان رسمی آذری می باشد. پیشنهاد می شود برای گشت و گذارهای شهری از تاکسی های بنفش استفاده کنید، چون کرایه های پایین تری دارند.

  
اقامت در باکو

در سفر زمینی به باکو خیالتان از بابت هتل و اقامت راحت باشد، چرا که در این شهر با هر بودجه و سلیقه ای که دارید می توانید بهترین اقامت را داشته باشید. 


در اینجا به معرفی برترین هتل های باکو می پردازیم...

1) هتل ای اف آکوا پارک باکو AF Hotel Aqua Park Baku
2) هتل اکسل سیور Excelsior Hotel
3) هتل خزر گلدن بیچ Khazar Golden Beach Hotel
4) گراند هتل اروپا Grand Hotel Europe
5) هتل کنسول Consul Hotel
6) قفقاز پوینت هتل Qafqaz Point Hotel
7) کروان هتل Crown Hotel
8) ارشاد Irshad Hotel
9) هتل فرمنت برج های شعله Fairmont Baku
10) هتل فورسیزن باکو Four Seasons Hotel Baku


در اینجا به معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری باکو می پردازیم:

1) شهر قدیم باکو یا ایچری شهیر
2) میدان فانتین یا میدان فواره ها
3) بلوار باکو
4) برج تلویزیونی باکو
5) برجهای شعله باکو
6) مرکز فرهنگی حیدر علی اف
7) قصر شیروان شاه
8) آتشکده قدیمی باکو
9) موزه فرش آذربایجان
10) موزه ملی تاریخ آذربایجان
11) مرکز تفریحی مگا فان باکو
12) پارک آبی دالغا بیچ باکو
13) مجموعه گلف باکو
14) قلعه دختر باکو (قیز قلعسی) یا برج مایدن
15) تارگوویی باکو




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار