gardeshban.ir

گزارش/
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از تعلیق دو آژانس گردشگری به دلیل تبلیغ اخذ ویزای تضمینی و ارائه سه پرونده دیگر به کمیسیون نظارت خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

مهدی عنبر سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: سه پرونده دفاتر خدمات مسافرتی در روزهای آینده در کمیسیون مطرح خواهد شد که احتمالاً آنها هم تعلیق می‌شوند این آژانس‌های مسافرتی در فضای مجازی از عنوان اخذ ویزای تضمینی شینگن و کانادا استفاده کرده بودند.

وی گفت: طبق دستورالعملی که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مدتی پیش اعلام کرد، آژانس‌ها نمی‌توانند از این تبلیغ استفاده کنند چون درواقع اخذ ویزای تضمینی زمانی که آژانس دخالتی در آن ندارد، بی معنی است. حتی اگر ما هم دستورالعملی در این باره ندهیم بازهم اگر کسی اطلاعات کمی درباره سفر داشته باشد متوجه می‌شود که ویزا را تنها سفارت خانه‌ها صادر می‌کنند و آژانس‌ها نمی‌توانند در اخذ و یا رد آن دخالتی داشته باشند.

معاون گردشگری تهران گفت: با بیان اینکه به همه فعالان گردشگری اعلام کرده‌ایم که اگر چنین تبلیغاتی را مشاهده کردند حتماً به ما گزارش دهند تا برخورد کنیم اکنون در روزنامه‌ها تبلیغ گردشگری و سفر کمتر دیده می‌شوند و همه به فضای مجازی و پیامک روی آورده‌اند همچنین اقبال سفر به جایی مانند کشورهای تحت پوشش شینگن و یا کانادا بالاست و به رغم اینکه مسافران ما شرایط اخذ ویزا را ندارند این نوع تبلیغ‌ها آنها را اغوا می‌کند و مجبور به پرداخت هزینه زیادی می‌شوند و در نهایت با وجود اینکه گفته شده بود ویزا تضمینی گرفته می‌شود اما مسافر ریجکت خواهد شد و هزینه‌ای که کرده نیز هدر می‌رود. بنابراین توجیه آژانس‌ها در این موارد پذیرفتنی نیست.

وی افزود: طبق دستورالعمل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، آژانس مسافرتی از یک تا سه ماه در مرحله اول تعلیق می‌شود اما اگر این تبلیغات توسط آژانس تعلیق شده تکرار شود مجوزش را لغو خواهیم کرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار