gardeshban.ir

شنا بر اساس اعلام ستاد کاهش غریق سواحل مازندران به علت توفانی و مواج بودن دریای خزر در سواحل این دریا تا پایان روز سه‌شنبه هشتم مرداد ماه ممنوع است.
کد خبر: ۱۵۴۱۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

نقی کریمیان رئیس ستاد کاهش غریق سواحل مازندران از مسافران خواست که در برنامه گردشگری و سفر خود برای هفته آینده از شنا در دریای خزر خودداری کنند.

وی اضافه کرد: در مدت ممنوعیت شنا در ساحل خزر در مازندران، پرچم سیاه در مناطق ۶۰ گانه که طرح دریا از اول خردادماه در آن اجرا شد، بر افراشته می‌شود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران از امروز تا روز سه شنبه جریان ناپایدار جوی این خطه شمال کشور را فرا می‌گیرد و ضمن بارش پراکنده، شاهد وزش باد نسبتا شدید به خصوص در مناطق ساحلی خواهیم بود.

مازندران با وجود اینکه در روزهای پیش رو تا اواسط هفته دمای هوا بر مدار ۳۰ درجه خواهد بود و تغییری ندارد اما دریای خزر مواج و در برخی ساعات توفانی است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز با بیان اینکه سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۲ نات و ارتفاع موج به سه پا رسیده و وسعت دید بین سه تا پنج کیلومتر است گفت: فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام به طور کامل متوقف شد.

علی اشتری با اشاره به اینکه مناطق دریایی شرق و تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای تند شرقی تا جنوب شرقی مواج هستند افزود: تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت – پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

ایرنا






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار