gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و شناسنامه دار شدن یک هزار و 500شی باستانی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۹۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: این اقدام زیر نظر اداره کل موزه‌ها و اموال فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور و معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان گیلان انجام گرفته ،و پس از مستند نگاری فهرست اشیا در نرم افزار جام ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: مستندنگاری، تفکیک، طبقه بندی، کارشناسی اموال، نصب برچسب، شماره‌گذاری اموال فرهنگی- تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در خصوص مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار از مراحل اقدام یادشده است.

وی تصریح کرد: همه اطلاعات مربوط به این مستندنگاری در موزه رشت ثبت و ضبط شده و علاقه مندان،دانشجویان و محققان می‌توانند به منظور بهره برداری با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی این استان به این اطلاعات دسترسی یابند.

امیرانتخابی افزود: ساماندهی و مرمت یک هزار و 500 شی عتیقه به منظور حفاظت از اشیا باستانی موزه رشت انجام شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآور شد: خوشبختانه، در حوزه میراث فرهنگی تمامی اعتبارات مربوط به سال مالی ۹۸-۹۷ در بخش ابلاغی و استانی جذب شده و قراردادهای مربوط به بناهای تاریخی نیز منعقد شده است.
امیرانتخابی تصریح کرد: بودجه کلی فعالیت های حفاظتی - مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

گیلان دارای یک هزار و ۸۰ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی کشور است؛همچنین۹موزه در زمان حاضر در گیلان فعال است که گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه تاریخ چای، قلعه رودخان از موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
 
ایرنا




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار