gardeshban.ir

بازارهای شناور بانکوک ، از مهم ترین جاذبه های توریستی تایلند هستند. این بازارها که روی قایق هایی رنگارنگ و خانه های کوچکی کنار آب برقرار می شوند، امروزه علاوه بر محلی برای خرید و فروش انواع غذا ها، میوه ها، صنایع دستی و لباس های محلی تبدیل به محل تجمع توریست ها نیز شده است.
کد خبر: ۱۵۵۵۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
 اگر به تایلند سفر می کنید می توانید یک یا چند صبح از سفرتان را به بازدید و خرید از بازار شناور اختصاص دهید و علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای آن، به امتحان غذاهای محلی و میوه های محلی تایلند بپردازید. البته، اگر قصد رفتن به بازارهای شناور بانکوک را دارید به هیچ عنوان دوربین خود را فراموش نکنید، چرا که این بازارهای رنگارنگ و هیجان انگیز مناظر بسیار زیادی برای عکاسی به وجود می آورند!

آشنایی با بازارهای شناور بانکوک/تصاویر

1- بازار شناور دامنوئن سادوآک بانکوک (Damnoen Saduak)

اولین بازاری که در میان بازارهای شناور تایلند بررسی می کنیم، دامنوئن سادوآک است. این بازار از قدیمی ترین و مشهورترین از میان تمام بازارهای شناور بانکوک است. این بازار بسیار عظیم در 100 کیلومتری بانکوک قرار دارد و حدود یک ساعت با شهر فاصله دارد. در این بازار انواع و اقسام غذاهای محلی، میوه های عجیب و غریب و رنگارنگ و عروسک های سنتی و صنایع دستی فروخته می شود. این بازار، درست همانطور که در عکس های رویایی بازارهای شناور می بینید، بزرگ و سرشار از زندگی و رنگ است و به همین دلیل سوژه ایده آلی برای عکس محسوب می شود، اما به خاطر شهرت بیش از حد، حالت محلی و طبیعی خود را از دست داده و بیشتر تبدیل به نمایشی رنگارنگ برای توریست ها شده است. تعداد بالای توریست ها همیشه به این معناست که اجناس کمی گران تر فروخته می شوند و باید کمی بیشتر مراقب باشید که سرتان کلاه نرود! راه دور این بازار و محبوبیت بسیار بالای آن نیز باعث می شود که اگر می خواهید سر ساعت مناسب به بازار برسید باید چیزی حدود 5 صبح از خواب بیدار شوید!

آشنایی با بازارهای شناور بانکوک/تصاویر

بازار شناور آمپفاوا بانکوک (Amphawa)

بازار شناور آمپفاوا بانکوک دومین بازار مشهور از بازارهای شناور بانکوک است که در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد. این بازار از بازارهای شناور تایلند، کوچک تر از دامنئو سادوآک، اما همچنان بسیار بزرگ، شلوغ ،زنده و بین تایلندی ها از دامنئو سادوآک محبوب تر است. خانه های چوبی در کانال رودخانه ای که بازار در آن قرار گرفته، مرتب کنار یکدیگر صف کشیده اند و قایق ها از میانشان عبور می کنند. در این بازار هم انواع و اقسام غذا در غرفه ها فروخته می شود و حتی نیمکت ها کوچکی برای صرف آن ها نیز وجود دارد. علاوه بر غذا، سوغاتی و صنایع دستی سنتی تایلند نیز در این بازار به وفور یافت می شود. مزیت دیگر آمپفاوا فرصت بیشتری است که برای خوابیدن به بازدیدکنندگان و مسافران می دهد چرا که اگر ساعت 9 صبح هم بیدار شوید، همچنان پیش از شلوغی به آنجا می رسید! همچنین طبیعت اطراف این بازار مناظر بسیار زیبایی را به وجود آورده و ترکیب قایق های چوبی، خانه های چوبی کنار آب و درختان حجیمی که آن ها را احاطه کرده اند بسیار چشم نواز است. اما این بازار هم، مثل دامنئو سادوآک راه بسیار دوری دارد و به دلیل محبوبیت میان محلی ها، بسیار بسیار شلوغ است. در ساعت های بعد از ظهر شلوغی به حدی میرسد که انگار نصف بیشتر جمعیت بانکوک در این بازار جمع شده اند! برای این که به این شلوغی نخورید، می توانید صبح به بازدید از این بازار بروید و بعد از خوردن ناهار در ساعات شلوغی بازدیدتان را تمام کنید.

آشنایی با بازارهای شناور بانکوک/تصاویر
 
بازار شناور تالینگ چان بانکوک (Taling Chan)

سومین بازار محبوب بانکوک، تالینگ چان نام دارد. برخلاف دو بازار قبلی، این بازار فقط 12 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد و در عرض 30 دقیق می توان به آنجا رسید. این بازار کوچک تر است و حال و هوای سنتی تری نسبت به دو بازار قبلی که بیشتر توریستی بودند دارد. این بازار کل روز باز است و علاوه بر بازار شناور، بازار محلی هم درست در لبه خشکی آن قرار دارد. فضایی بسیار گرم و محلی دارد و حال و هوایی دقیق از فرهنگ واقعی تایلند به شما می دهد. اما به یاد داشته باشید اگرچه رنگ های کارت پستالی دانئوم سادوآک یا خانه های چوبی و مناظر طبیعی و متحیر کننده آمپفاوا را ندارد، میتوانید با قیمتی منصفانه تر از آنجا خرید کنید.

آشنایی با بازارهای شناور بانکوک/تصاویر

4- بازار شناور خلانگ لات مایوم بانکوک (Khlong Lat Mayom)

بازار شناور خلانگ لات مایوم در 20 کیلومتری بانکوک قرار دارد و بازاری با اندازه متوسط است که تقریبا تمام بازدید کنندگان آن را محلی ها تشکیل می دهند، به همین علت حال و هوای واقعی بانکوک را بیش از همه بازتاب می دهد. غرفه های اصلی این بازار در کناره های کانال باریک رودخانه روی زمین قرار دارند. گشت و گذار در میان این غرفه ها بسیار جالب و لذت بخش است و فرصت مناسبی برای آن که گشتی در فرهنگ واقعی تایلندی ها بزنید. این بازار در نزدیکی بازار تالینگ چان قرار دارد و بهتر است بازدید صبحگاهی این دو را با یکدیگر ترکیب کنید. خلانگ لات مایوم بازاری بسیار محلی است و شاید به همین دلیل است که قایق های زیادی ندارد. خلانگ لات مایوم در روزهای شنبه، یکشنبه و روزهای تعطیل از صبح تا بعدازظهر فعالیت می کند.

آشنایی با بازارهای شناور بانکوک/تصاویر


5- بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

بازار شناور بانگ نام پئونگ کوچکترین بازار این گزینه ها معرفی شده از بین بازارهای شناور تایلند است ولی اگر در شرق بانکوک اقامت دارید نزدیک ترین گزینه به شماست. این بازار که در 20 کیلومتری شرق بانکوک قرار دارد علیرغم اندازه کوچکش دارای انواع غذاهای دریایی، سوپ و نودل های متفاوت است که در قایق ها و غرفه های کوچک کنار رودخانه چائو فرایا فروخته می شود. بانگ نام پئونگ با اینکه در نزدیکی شهر قرار دارد، دارای طبیعتی بکر و دست نخورده در اطراف خود است. سایه درختان سرسبز اطراف رودخانه که روی نیمکت های دنج غرفه ها افتاده و منظره ی بازار محلی کم هیاهوی بانگ نام پئونگ، محلی دنج است برای کسانی که دنبال سکوت و آرامش بیشتری هستند.


آشنایی با بازارهای شناور بانکوک/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار