gardeshban.ir

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر در آفریقای جنوبی است که از گذشته به دلیل داشتن منابع و معادن فراوان سرزمینی ثروتمند بوده است. این شهر به خاطر داشتن معادن بزرگ طلا «شهر طلایی» لقب گرفته است.
کد خبر: ۱۵۵۶۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر در آفریقای جنوبی است که از گذشته به دلیل داشتن منابع و معادن فراوان سرزمینی ثروتمند بوده است. این شهر به خاطر داشتن معادن بزرگ طلا «شهر طلایی» لقب گرفته است. در این مطلب برخی از دیدنی‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. 

موزه آپارتاید

این موزه در سال ۲۰۰۱، چند سال پس از فروپاشی دولت آپارتاید، تاسیس شد. این موزه تاریخ آپارتاید را در قالب عکس، آثارهنری، بریده روزنامه‌، مدارک شخصی و… به تصویر کشیده است. با قدم زدن در این موزه به تاریخ آفریقا پا می‌گذارید و از ناگفته‌هایی درباره سختی‌هایی که سیاه‌پوستان تحمل کرده‌اند و ظلمی که برآنان رواداشته شده آگاه می‌شوید. این موزه با معماری جالب توجه‌اش یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در ژوهانسبورگ است.

دیدنی های ژوهانسبورگ؛بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی/تصاویر


 گلد ریف سیتی

از معدن گلد ریف سیتی که در هشت کیلومتری مرکز شهر قرار دارد تا چند سال پیش طلا استخراج می‌شد. حالا بعد از تمام شدن منابعش، کاربری آن تغییر کرده و به یک جاذبه توریستی بدل شده است. در این مرکز که برای تمامی اهالی خانواده جذاب خواهد بود، مجموعه‌ای شامل پارک، مغازه، سالن تئاتر، رستوران و… ایجاد شده است. بازدیدکنندگان می‌‌توانند با رزرو کردن تور معدن طلا تصویر شفاف‌تری از کارگران این معادن داشته باشند.

دیدنی های ژوهانسبورگ؛بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی/تصاویر

موزه ویتز آرت

این موزه شگفت‌انگیز در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است و آثاری از هنر آفریقایی را به نمایش می‌گذارد. در موزه ویتزآرت می‌توانید آثاری از هنرمندان آفریقای جنوبی، مرکزی و غربی را مشاهده کنید. در این موزه که وابسته یه یکی از دانشگاه‌های آفریقاست می‌توانید نمودهایی از هنر مدرن را ببینید و بعد از بازدید از یک وعده غذا یا میان‌وعده در کافه محبوب موزه لذت ببرید.

دیدنی های ژوهانسبورگ؛بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی/تصاویر

پارک شیرها

برای رسیدن به این پارک کافی‌ست کمتر از یک ساعت از شهر ژوهانسبورگ دور شوید. این پارک برای کسانی که عاشق حیوانات هستند و از نزدیک شدن به حیات وحش لذت می‌برند گزینه مناسبی است. بازدیدکنندگان می‌توانند شیرها را بغل کنند، در کنار یوزپلنگان راه بروند و در کنار زرافه‌ها وقت بگذرانند. شما می‌توانید با رزرو کردن یک تور طی رانندگی شترمرغ‌ها، سگ‌های وحشی، گونه‌‌هایی از بز وحشی و چیتاها را ببینید. همچنین رزروکردن تور عکاسی در این پارک امکان پذیر است.


پرتوریا

حدود۵۵ کیلومتر بعد از ژوهانسبورگ به پرتوریا، پایتخت اداری آفریقای جنوبی، می‌رسید. این شهر ارزش آن را دارد که برای بازدید از آن وقت بگذارید. در پرتوریا ساختما‌‌ن‌های تاریخی و موزه‌های بسیاری وجود دارد. درخت جوالدوز در فصل بهار این شهر را به رنگ بنفش در می‌آورد که بسیار دیدنی‌ است. در سفر به پروتوریا از باغ ملی گیاه‌شناسی، پارک آزادی، باغ وحش بزرگ و بنای یادبود ‌Voortrekker بازدید کنید و از طبیعت آرام و حیات وحش متنوع لذت ببرید.

دیدنی های ژوهانسبورگ؛بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار