gardeshban.ir

موتور سواری در تایلند و یا در هر جای دیگری از آسیا آداب و رسوم خاص خودش را دارد.
کد خبر: ۱۵۵۸۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
می توانید برای گشت و گذار در اطراف شهر از هر وسیله ای که دوست دارید استفاده کنید اما هزینه کرایه موتور معمولا روزی ۵ دلار و یا حتی ارزان تر است. اگر تا به حال به آسیای جنوب شرقی نرفتید و روش رانندگی در اطراف تایلند را ندیده اید یک چیز را باید بدانید و آن اینکه موتور سواری در این کشور کمی چالش انگیز است. پس قبل از اینکه در تایلند تصمیم بگیرید که موتور سواری کنید باید نکاتی را درباره کرایه موتور بدانید..


پاسپورت

فتوکپی پاسپورت

پول نقد (گاهی ممکن است که مغازه های کرایه موتور کارت اعتباری هم قبول کنند)

گواهی رانندگی

اطلاعات تماس

موتورهایی را کرایه کنید که بیمه داشته باشند

اگر برای کرایه موتور به مغازه های بزرگ تر بروید بعضی از آن ها به شما خدمات بیمه هم ارائه می دهند. پیشنهاد می کنیم که حتما کمی بیشتر پول خرج کنید و خودتان را بیمه کنید چون در صورت بروز حادثه، هزینه های شما بسیار کمتر می شود. این بیمه اغلب، خسارت و هر نوع تصادفی را پوشش می دهد.

پاسپورت خود را به مغازه دار ندهید

شاید با دیدن اولین موتور وسوسه شوید که هر چه زودتر آن را کرایه کنید اما بهتر است که مغازه های بیشتری را بگردید و گزینه های بهتری را پیدا کنید. دنبال ارزان ترین موتور نباشید و در عوض به دنیال مغازه هایی باشید که موتورهای باکیفیت تری دارند. مغازه هایی که اعتبار بیشتری دارند به شما اجازه می دهند تا بدون اینکه پاسپورت خود را در آنجا بگذارید موتور را کرایه کنید. در این مغازه ها به جای پاسپورت اصلی می توانید کپی پاسپورت را به همراه مقداری سپرده در ازای کرایه موتور به فروشگاه بدهید. گاهی پیش آمده که به دلیل صدماتی که به موتور وارد شده مغازه ها پاسپورت مشتری را به او نداده اند. اما اگر موتورهای خیلی بزرگ کرایه کنید معمولا همه مغازه ها پاسپورت را به عنوان ضمانت پیش خودشان نگه می دارند.

از موتوری که کرایه می کنید عکس بگیرید

در هنگام کرایه موتور خوب آن را بازرسی کنید و ازش عکش بگیرید. با این عکس هر نوع خراشیدگی ها و صدماتی که موتور دارد را ثبت می کنید و در هنگام پس دادن موتور، مغازه دار نمی تواند از شما پولی بابت این صدمات بگیرد. این را موقعی تجربه کردم که به خاطر چند خط خوردگی کوچک موتور محبور شدم ۲۰۰ دلار بیشتر پول دهم!


در هنگام موتورسواری همیشه از کلاه استفاده کنید

موتور وسیله بسیار خطرناکی است مخصوصا این که آن را در جایی سوار شوید که جاده های خرابی دارید و به قوانین رانندگی چندان توجهی نمی شود. حتی اگر قرار باشد فقط چند متر سوار موتور باشید باز هم حتما از کلاه استفاده کنید. از فروشنده،  کلاهی را درخواست کنید که همه جای سر و صورت شما را به خوبی بپوشاند.

برای مبلغ کرایه، زیرکانه چانه بزنید

بیشتر این فروشگاه های کرایه موتور توسط گردشگران استفاده می شوند. اگر موتور را برای مدت زمان بیشتری کرایه کنید قیمت تمام شده کرایه شما پایین تر می آید. همیشه بالبخند چانه بزنید، هیچ وقت در هنگم چانه زدن بی ادبانه رفتار نکنید و تخفیفی معقولانه را پیشنهاد دهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار