gardeshban.ir

سفر هوایی برای حیوانات خانگی توصیه نمی شود مگر اینکه واقعا نیازی ضروری وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۵۵۸۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر هوایی برای حیوانات خانگی توصیه نمی شود مگر اینکه واقعا نیازی ضروری وجود داشته باشد. در حقیقت سفر هوایی می تواند برای حیواناتی مثل بول داگ (نوعی نژاد سگ)، پاک (نوعی نژاد سگ) و گربه ایرانی خطرناک باشد چون ممکن است به دلیل راه های تنفسی محدود و استرس، آن ها دچار مشکلات تنفسی شوند. اما اگر می خواهید به کشوری دیگر نقل مکان کنید و باید گربه را هم همراه خود ببرید راهی به جز سوار کردن حیوان در هواپیما ندارید. تا حالا ماجراهای ترسناک زیادی درباره هواپیما سواری گربه ها اتفاق افتاده است! اما می توانید با رعایت برخی نکات، گربه خود را صحیح و سالم به خانه جدید ببرید

در صورتی که می خواهید گربه را به داخل کابین ببرید مراحل زیر را انجام دهید:

با ایرلاین، درباره بردن گربه به داخل کابین هواپیما صحبت کنید: با شرکت هواپیمایی ای که قرار است پرواز خود را با آن انجام دهید تماس بگیرید و ببینید که آیا می توانید قفس گربه را در زیر صندلی جلوی خود قرار دهید یا نه. بیشتر ایرلاین ها با دریافت کمی هزینه بیشتر اجازه می دهند که گربه را به داخل کابین هواپیما ببرید. حتما قبل از پرواز به شرکت هواپیمایی زنگ بزنید چون فقط تعداد محدودی از حیوانات اجازه ورود به داخل کابین هواپیما را دارند.

پرواز خود را زودتر رزرو کنید: بعضی از شرکت های هواپیمایی فقط تعداد محدودی از حیوانات خانگی را در طول هر پرواز به داخل کابین هواپیما راه می دهند. اگر زودتر پرواز خود را رزرو کند خیالتان راحت می شود که در هواپیما به گربه شما جا می دهند! در هنگام انتخاب صندلی به خاطر داشته باشید که نباید در ردیف خروج و یا روبروی دیوار بنشینید چون باید در جلوی شما جایی برای گذاشتن قفس گربه وجود داشته باشد.

رزرو هواپیما

از ایرلاین بخواهید که ابعاد دقیق زیر صندلی را به شما بدهد: شرکت هواپیمایی می تواند ابعاد دقیق فضای زیر صندلی را به شما بدهد. اینجوری می توانید اندازه قفس را طوی انتخاب کنید که در زیر صندلی جا شود.

ابعاد زیر صندلی

از ایرلاین بپرسید که چه نوع قفسی را می توانید با خود به داخل کابین ببرید: بیشتر شرکت های هواپیمایی هم به قفس های سخت و هم به قفس های نرم اجازه ورود می دهند اما قفس های نرم راحت تر در فضای زیر صندلی جا می شوند. در برخی از ایرلاین ها فقط می توانید مارک های خاصی از قفس های نرم را استفاده کنید. بنابراین قبل از اینکه قفس را بخرید حتما چک کنید ببینید چه نوع و برندی از قفس را می توانید استفاده کنید. یک ماه قبل از سفر به گربه خود در داخل قفس غذا دهید و با او در داخل قفس بازی کنید تا کم کم به آن محیط عادت کند.

نوع قفس گربه

بگذارید گربه وارد شدن و خارج شدن از قفس را تمرین کند: این باعث می شود که گربه با قفس احساس راحتی کند و بودن در آن را بخشی از فعالیت های روزانه خود بداند. وقتی گربه وارد شدن و خارج شدن از قفس را تمرین کند در هنگام بازرسی امنیتی در فرودگاه به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

قفس گربه

چند روز قبل از سفر، گربه را پیش دامپزشک ببرید: از دامپزشک بخواهید پرونده واکسن های گربه و گواهی سلامت او را به شما بدهد چون شرکت های هواپیمایی در صورتی اجازه می دهند که گربه را به داخل کابین هواپیما ببرید که این مدارک را به آن ها نشان دهید. گواهی سلامت دامپزشک تایید می کند که گربه شما سلامت است و به تازگی همه واکسن های حیوان مثل هاری زده شده است.

وقت ملاقات با دامپزشک

در روز پرواز به گربه غذا  ندهید: اگر شکم گربه در طول پرواز خالی باشد احتمال کمتری وجود دارد که دچار حالت تهوع شود. مقداری غذا همراه خود داشته باشید تا در صورت گرسنگی بیش از حد به او غذا دهید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار