gardeshban.ir

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: کار مرمت و مقاوم سازی کاخ سرهنگ آباد اردستان در چند مرحله به پایان رسید.
کد خبر: ۱۵۶۲۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهدی مشهدی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تسهیلات و خدمات سفر شهرستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان با قدمت بسیار زیاد و بناهایی هزار ساله و داشتن یک پایگاه جهانی و یک پایگاه ملی، هنوز نتوانسته جایگاه خوبی در گردشگری داشته باشد.

وی با بیان این‌که با حمایت‌هایی که مسئولان شهرستان اردستان از مجموعه میراث فرهنگی داشتند سال گذشته اداره میراث فرهنگی اردستان حدود 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار توانسته جذب کند، افزود: هم‌چنین حدود 28 پروژه را توانستیم اقدامات مرمتی و حفاظتی شان را انجام دهیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان با بیان این‌که در سال جاری برای اولین بار در شهرستان اردستان نخستین ثبت میراث ناملموس ثبت ملی شده است، گفت: در حوزه صنایع دستی اقدامات خوبی از جمله احیای هنر چادر شب بافی بوده است که به تازگی کلاس‌های آموزشی این حرفه شروع شده است.

مشهدی با بیان این‌که قدمت هنر چادر شب بافی و پارچه بافی در منطقه اردستان بیش از 1500 سال است، گفت: این هنر پس از ۱۰ سال که از رونق افتاده بود، اکنون در شهرهای زواره و اردستان با خرید و نصب دو دستگاه پارچه بافی احیا شده است.

وی با اشاره به اتمام عملیات مرمت و بازسازی عمارت کاخ سرهنگ آباد گفت: اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کار مرمت و مقاوم سازی این بنای تاریخی را اخیرا به پایان رساند. آخرین قرارداد به مبلغ دو میلیارد و 170میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جذب شده و در مجموع عملیات مقاوم سازی ضلع غربی، اتاق‌ها، هشتی ورودی، ایجاد سقف‌ها و کاه گل پشت بام انجام شده و کار ایزولاسیون آن انجام و تیرهای چوبی سقف دوم نیز نصب شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان اضافه کرد: تا کنون از اعتبارهای دولتی مبلغ 7 میلیارد ریال در این مجموعه هزینه و تعداد 5 دوربین مدار بسته و چند دوربین مخفی نیز در مجموعه نصب شده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار