gardeshban.ir

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ۶ هزار گردشگر خارجی در سه ماهه نخست امسال از اماکن تفریحی،توریستی و تاریخی این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
 خاکسار  چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اینکه فصل بهار زمان حضور گردشگران خارجی در کشورمان نیست اما شاهد حضور گردشگران در این استان بودیم.

وی با یادآوری اینکه ۱۵ هزار گردشگر خارجی نیز سال گذشته در همدان حضور یافتند اظهار داشت: علت افزایش گردشگران خارجی به نوسان نرخ دلار برمی گردد چرا که این وضعیت ایران را به یک مقصد ارزان تبدیل کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: مردم عراق در گذشته تنها برای حضور در اماکن زیارتی به ایران سفر می کردند اما هم اینک برای مقاصد تفریحی و گردشگری سلامت به این کشور عزیمت می کنند.

خاکسار تاکید کرد: باید از این فرصت استفاده کرد و با توجه به بُعد مسافت همدان با مرزهای غربی، بخش زیادی از بازار عراق را در ایران از جمله استان همدان جذب کنیم.

تشکل کارگروه توسعه گردشگری با حضور ۱۰ استان غربی  

وی با بیان اینکه اتفاق های خوبی در سازمان میراث فرهنگی در حال رقم خوردن است گفت: این سازمان توجه خوبی به استان های غربی کرده است و با حضور ۱۰ استان غرب و شمال غرب کشور کارگروه توسعه گردشگری غرب کشور را تشکیل داده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: مقرر شده با نشست های مختلف به تفاهم گروهی برسیم که تورهای تلفیقی برای این منطقه تعریف شود.

خاکسار اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صورت جدی دنبال تبلیغ محتواهای تبلیغاتی این استان ها بوده تا در صدا و سیما محتواهای تولید شده توسط این استان ها پخش شود که این امر در تبدیل شدن غرب کشور به محور و مسیر جدید گردشگری کمک می کند.

وی افزود: همدان می تواند با توجه به وجود راه آهن به محور گردشگری و مرکز توزیع مسافر تبدیل شود به گونه ای که ۲ شب مسافران در این استان اقامت سپس از اینجا به استان های دیگر عزیمت کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان یادآوری کرد: قطار گردشگری برای نخستین بار گردشگر به همدان آورد و این فرایند هر جمعه تا پایان شهریور ادامه دارد.

خاکسار اظهار داشت: نیمه دوم سال با وجود رکود حوزه گردشگری قیمت و هزینه سفر نیز کاهش می یابد و می توان از این فرصت برای جذب مسافر و بالا بردن مدت زمان اقامت مسافران استفاده کرد.

وی گفت: با برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ رقابت خوبی بین استان ها اتفاق افتاده تا با برگزاری یک رویداد بین المللی استان خود را به کشور و جامعه جهانی معرفی کنند.

خاکسار افزود: پس از برگزاری رویداد ۲۰۱۸ ، نرخ اشغال هتل و مراکز اقامتی ۵۰ درصد افزایش یافت که این آمار نشان دهنده تاثیر برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی برای تبدیل شدن یک استان به مقصد گردشگری پایدار است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار