gardeshban.ir

تبت که در گذشته به عنوان کشوری مستقل به شمار می ­رفته، در حال حاضر قسمتی از کشور چین می­ باشد.
کد خبر: ۱۵۶۴۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
به علت جاذبه‌های تبت این محل همیشه با توجه ویژه­‌ای از سوی گردشگران و تور­های­ طبیعتگردی مواجه شده است. جاذبه‌های تبت موجب این شده­ اند که این منطقه در میان مناطق مختلف دنیا از جایگاه ویژه­ای برخوردار ­باشد و سالانه افراد زیادی را به سمت تور تبت سوق دهد. برای اینکه دانید تبت کجاست؟ به ادامه مطالب توجه بفرمایید.

موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی تبت


تبت که در گذشته به عنوان کشوری مستقل و کشور تبت به شمار می­رفته، در حال حاضر قسمتی از کشور چین می­ باشد. این منطقه دارای یک پیشینه تاریخی با قدمت فراوان است. به علت جاذبه‌های تبت این محل همیشه با توجه ویژه­‌ای از سوی گردشگران و تور­های­ طبیعتگردی مواجه شده است و تور تبت یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌های ممکن جهت گذران تعطیلات می­ باشد. نام پیشین تبت، لهاسا بوده است و همانطور که اشاره شد، در گذشته کشوری دارای استقلال محسوب م ی­گشته، اما امروزه یک قسمت در جنوب غربی کشور چین می­ باشد. تبت بر روی فلاتی بلند به نام فلات تبت قرار گرفته و آن­ را به واسطه ارتفاعی که از سطح دریا دارد، بام دنیا لقب داده­اند. فلات تبت، مرتفع­ترین فلات در سطح آسیا و کل دنیا می ­باشد و نامش در میان بزرگترین رشته کوه­های جهان به چشم می­خورد. در سال ۱۹۵۰، ارتش آزادی‌بخش خلق چین به سمت تبت هجوم برد. در آن دوره تبت حکومتی داشت که بر پایه دین استوار بود و با رهبری دالایی لامای چهاردهم اداره می­ گشت. این رهبر یعنی دالایی لامای، از همان زمان در هندوستان و در تبعید به سر می­ برد. بسیاری از افراد مقیم تبت از بابت این ماجرا سرخورده و غمگین می ­باشند و از اینکه سیاست‌های دولت چین موجب نابودی فرهنگ دینی و بومی آن­ها گشته است، رضایت ندارند.

همانطور که در بالاتر ذکر گردید، جاذبه‌های تبت موجب این شده­ اند که این منطقه در میان مناطق مختلف دنیا از جایگاه ویژه­ای برخوردار ­باشد و سالانه افراد زیادی را به سمت تور تبت سوق دهد. در این تور طبیعتگردی سعی بر این است که گردشگران با تمام جاذبه ­های تبت و مکان­های دیدنی آن آشنا شوند و لحظاتی خاطره انگیزی را در این تور تجربه نمایند. در ادامه سعی می­کنیم تا اطلاعاتی درباره جاذبه‌های تبت و تور تبت ارائه نماییم.

دیدنی‌ها و جاذبه‌های تبت، این منطقه پر رمز و راز:

کاخ پوتالا یک فرصت بی نظیر در تور تبت

اگر در تور طبیعتگردی و تور تبت حضور دارید، بازدید از این کاخ را از یاد نبرید. کاخ پوتالا که مرتفع‌ترین کاخ دنیا هم به شمار می­ رود، دقیقا در قسمت مرکزی پایتخت تبت یعنی شهر لهاسا قرار گرفته است. اسم این کاخ برگرفته ازکوهی است که در حوالی آن واقع گشته و به معنای الهه‌ی رحمت می ­باشد. کاخ پوتالا که در قرن هفتم احداث گشت، مجددا در سال ۲۰۰۲ بازسازی شد. در حال حاضر کاخ پوتالا تبدیل به موزه‌ای گشته است و در سال ۱۹۹۴ نام آن در لیست جهانی سازمان یونسکو جای گرفت. در این کاخ بالغ بر هزار اتاق موجود است و ۲۰۰ هزار مجسمه در آن قرار دارد. پس اگر فرصت همراهی با تور تبت نصیبتان شده، قدم در مسیر این منطقه سرد بگذارید و لحظاتی جذاب را برای خود رقم بزنید.

معبد گل رز وحشی در تور تبت

یکی دیگر از جاذبه­‌های تبت که در تور تبت حتما باید به آن سر بزنید، معبد گل رز وحشی می­ باشد. معبد sera یکی از معبد­های اصلی تبت به شمار می­رود که در نزدیکی شمال لهاسا واقع گشته است. واژه "سرا" به معنای شکوفه گل رز وحشی می­باشد و بیانگر این واقعیت است که معبد سرا روی تپه­ای واقع شده که پر از گل­های رز وحشی می­ باشد.

تبت و شهر چشمه‌های آب گرم

انگباجینگ شهری می ­باشد در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال غرب لهاسا که با طبیعتی شگفت انگیز و رویایی توجه هر گردشگری را در تور طبیعتگردی به خود جلب می‌کند. این شهر درون یک دره سرسبز واقع شده و به علت چشمه ­های آب گرم خود، بسیار معروف می­ باشد. می­توان از چشمه­‌های موجود در این شهر برای تولید انرژی برق استفاده نمود و همچنین از خواص درمانی آن‌ها بهره­‌های فراوانی برد؛ بنابراین در صورت حضور در تور تبت، حتما سری به این شهر و چشمه­‌های کم نظیرش بزنید.

دریاچه‌ی نامتسو از جاذبه‌های تور تبت

یکی دیگر از جاذبه ­های ­موجود در تور تبت که بایستی از آن دیدن کنید، همین دریاچه رویایی می ­باشد. دریاچه نامتسو حاوی جزایر زیادی با اندازه­های گوناگونی است. باید به این موضوع اشاره کرد که در اطراف دریاچه، آب و هوا به سرعت تغییر می­ یابد و بارش برف در این منطقه کاملا عادی محسوب می­ گردد. اگر در تور طبیعتگردی هستید و به طبیعت علاقه فراوانی دارید، توصیه می­ کنیم بازدید از این دریاچه خارق العاده را در اولویت خودتان قرار دهید.

نوربولینکا پارک زیبای تور تبت

نوربولینکا، یک عمارت شگفت انگیز می ­باشد که در سال ۱۷۵۵ ساخته شد و عوامل حاضر در تور تبت حتما شما را به سوی این مکان دیدنی راهنمایی خواهند کرد. این عمارت در دوره­ای یک قصر تابستانی بوده، سپس تبدیل به یک مکان اداری و دینی گشته است و اکنون هم به عنوان یکی از جاذبه‌های تبت که نامش در سازمان یونسکو درج گردیده در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

رشته کوه هیمالیا و تور تبت

یکی دیگر از جاذبه‌های تبت و تور تبت، رشته کوه ­های هیمالیا می­ باشد که مرتفعترین منطقه کوهستانی در جهان به شمار می ­رود. هیمالیا از شرق به سمت غرب در میان کشور‌های چین، پاکستان، هند، بوتان و نپال قرار گرفته است. این رشته کوه‌ها با لقب بام دنیا شناخته می­ شوند و اورست که بلندترین قله دنیا محسوب می­ گردد، در این رشته کوه‌ها واقع شده است.

جاذبه های گردشگری تبت یا همان بام دنیا/تصاویر

جاذبه های گردشگری تبت یا همان بام دنیا/تصاویر

جاذبه های گردشگری تبت یا همان بام دنیا/تصاویر

جاذبه های گردشگری تبت یا همان بام دنیا/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار