gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از حضورآش پزان ۲۲ استان کشور در چهاردهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

بهنام وکیلی روز شنبه با اشاره به برگزاری این جشنواره همزمان با دهه ولایت و امامت و اعلام آن به تمامی استان‌ها افزود: این جشنواره در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می شود.

او اظهار داشت: در این جشنواره معرفی الگوهای گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری و نیز معرفی ظرفیت‌های استان‌های شرکت‌کننده مورد توجه قرار گرفته است.

وکیلی به تدارک بیش از ۷۰ غرفه در این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۴۰ غرفه آش و غذاهای سنتی و ۳۰ غرفه صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

او با تاکید به معرفی بیش از ۵۰ آش و غذای سنتی افزود: در سال جاری با دعوت از آشپزان زبده کشوری حال و هوای متفاوتی برای جشنواره تدارک دیدیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر با تاکید به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخشی از ثمرات جشنواره‌هایی از این دست است، گفت: جشنواره آش و غذاهای سنتی در چهار سایت شامل جشنواره، غرفه‌های غذا، نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق‌های عشایر برگزار می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: در کنار این جشنواره المان‌های گردشگری شهرستان نیر رونمایی شده و جاذبه‌های طبیعت‌گردی و فرهنگی و همچنین صنایع دستی بصورت گسترده معرفی می‌شود.

نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آب‌های گرم و سرد و مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی ، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه‌های سرسبز سبلان شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار