gardeshban.ir

آلمان جز کشورهایی است که در جهان از لحاظ محبوب و مقبول برای مهاجرانی که قصد تحصیل، کار، سرمایه گزاری و یا زندگی را دارند، است.
کد خبر: ۱۵۷۱۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
آلمان جز کشورهایی است که در جهان از لحاظ محبوب و مقبول برای مهاجرانی که قصد تحصیل، کار، سرمایه گزاری و یا زندگی را دارند، است. 

اگرچه به دلیل برخی مسائل سیاسی در سال های اخیر کمی سختر مهاجر می پذیرد اما اگر شما خواهان مهاجرت به این کشور باشید راه هایی است که بتوانید به این کشور صنعتی و پیشرفته بروید. 

ما در این مطلب قصد داریم تا درباره ی شرایط پذیرش تحصیلی در آلمان خدمتتان ارائه دهیم. لازم به ذکر است بدانید پس از تحصیل در آلمان موقعیت های فراوان تحصیلی و پژوهشی وجود دارد و مؤسسات آموزش عالی این کشور از رتبه و اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار هستند. 

ادامه تحصیل در آلمان با توجه به سیستم آموزشی آلمان شرایط مناسبی دارد که باعث می گردد متقاضیان بی شماری از سرتاسر دنیا راهی کشور آلمان میشوند. 

جالب است بدانید که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار مهاجر تحصیلی به این کشور سفر می کنند و از این تعداد ۱۲ درصد از کل دانشجویان و محققان آلمان نیز تشکیل می شوند. در ادامه همراه با ما باشید تابیشتر درباره شرایط پذیرش تحصیلی در آلمان خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم.

شرایط پذیرش تحصیلی در آلمان

برای کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در آلمان هستند، آگاهی از شرایط تحصیل در این کشور و همچنین شرایط پذیرش تحصیلی آلمان، امری مهم و ضروری است. شرایط پذیرش تحصیلی در آلمان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم که حتما با دفاتر مهاجرتی و مشاوران آن ها در تماس باشید.

مدارکی که به طور کلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آلمان مورد نیاز است و در واقع می توان گفت که این موارد پیش نیاز پذیرش شما در دانشگاه به شمار می روند و آن ها عبارتند از:

ترجمه ی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن

ترجمه ی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن

کپی پاسپورت

کپی شناسنامه

دوازده قطعه عکس ۴×۶

مدرک زبان آلمانی حداقل b1

کارنامه ی قبولی در کنکور سراسری (در صورت وجود)

متقاضیانی که یک سال تحصیلی یعنی معادل ۲۴-۳۰ واحد درسی در دانشگاه های سراسری یا آزاد را در ایران گذرانده اند می توانند مستقیما وارد دانشگاه های آلمان (بدون نیاز به کالج) شوند.

حداقل سطح زبان آلمانی برای گرفتن پذیرش

برای رشته های آلمانی زبان داشتن حداقل سطح B1 الزامیست و برای رشته های انگلیسی با توجه به نمره درخواستی باید مدرک ارائه شود. همچنین برای دریافت پذیرش از رشته هایی که به زبان انگلیسی ارایه می‌شوند، ارایه مدرک آیلتس با نمره ۶ به بالا الزامیست.


مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه و دو کپی از آن

پذیرش تحصیلی

گواهی پایان دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)

گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)

گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)

فرم پرشده ی درخواست ویزا

عکس رنگی پاسپورتی

شناسنامه و دو کپی از آن

گواهی پشتیبانی مالی: این گواهی به دو صورت قابل ارایه است. یکی ارایه گواهی تمکن مالی به ارزش ۸۶۰۰ یورو و یا ارایه گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از وابستگان متقاضی که ساکن آلمان می باشد.

مدارک سوابق شغلی (در صورت وجود)

هزینه ی صدور روادید (۶۰ یورو) تحصیل در آلمان

انگیزه نامه

زندگی نامه

توجه داشته باشید! ویزای دانشجویی آلمان در ابتدا ۳ ماه اعتبار دارد که متقاضی پس از ورود به خاک آلمان میبایست با مراجعه به اداره امور اتباع خارجه (Ausländerbehörde) شهر خود نسبت به تمدید یک الی ۲ ساله ویزای تحصیلی آلمان خود اقدام کند.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع لیسانس

به زبان آلمانی آن تسلط داشته باشید و اگر شما متقاضیان قصد ورود مستقیم به دانشگاه و مقطع لیسانس را  دارید می بایست در هر رشته ای که قرار است تحصیل نمایید در همان رشته در ایران قبول شده باشید در این صورت اگر دانشگاه شما سراسری باشد به مراتب شانس بالاتری برای پذیرش دارید ، حال اگر در دانشگاه آزاد یا سراسری در ایران قبول شده باشید با گذراندن حداقل ۲۴ واحد می توانید برای ورود به مقطع لیسانس در آلمان اقدام نمایید از دیگر مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه در مقطع لیسانس داشتن مدرک زبان حداقل B1 آلمانی می باشد در اصل شما برای کشور آلمان برای تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان نیاز به مدرک زبان آلمانی B2 می باشید اما اگر فردی مدرک زبان B1 داشته باشد دولت به شخص اجازه میدهد یک سال برای اخذ مدرک B2 در آلمان حضور داشته باشد و در همان کشور مدرک زبان خود را اخذ نماید.

لازم به ذکر است در این مقطع شما متقاضیان تحصیل در آلمان نباید بیش تر از ۴ الی ۵ سال گپ تحصیلی داشته باشید. البته ذکر این نکته ضروری است که امکان پذیرش برای شما وجود دارد اما در مرحله ی سفارت و برای اخذ روادید امکان دارد که پرونده شما ریسک داشته باشد.


شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس

به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان شما می بایست که هم به زبان آلمان و هم به زبان انگلیسی مسلط باشید تا شانس بالایی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور آلمان داشته باشید. برای ورود به مقطع فوق لیسانس در کشور آلمان داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر ضروری می باشد اگر دانشگاه سراسری تحصیل نموده باشید شانس پذیرش شما نسبت به دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی،پیام نور و علمی کاربردی به مراتب بالاتر می باشد، افرادی که خواستار تحصیل به زبان آلمانی در مقطع فوق لیسانس هستند می بایست حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح B1 داشته باشند و اگر تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستند می بایست مدرک زبان IELTS 6.5 ارائه نمایند.

لازم به ذکر است کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های معماری، مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع را در مقطع ارشد دارند باید نامه ای به دانشگاه های آلمان مبنی بر ۳ ماه کارآموزی یا شاغل بودن در رشته مربوط ارائه دهند.


شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع دکترا

در مقطع دکترا کمی پذیرش سختر از دو مقطع دیگر است، چرا که شخص در قدم های اول باید استاد راهنما پیدا کند، معدل فرد در دوره های لیسانس و فوق لیسانس بالا باشد و استاد راهنما با ارائه طرح رساله دکترای فرد موافقت نماید و از جمله مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های آلمان عبارتند از:

داشتن مقالات بین المللی که چاپ و تایید گردیده است

مدرک زبان (به علت اینکه تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد حداقل مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ مورد نیاز است).

کنفرانس ها و سمینار های برگزار شده

گردآوری یک proposal ایده آل و تخصصی که می بایست موضوع آن به روز و جدید باشد تا مورد قبول استاد راهنما در آلمان واقع گردد

گذراندن دوره های تخصصی در رشته مورد نظر

سابقه کار مرتبط با رشته تحصیل

داشتن سن مناسب

ثبت اختراعات جهانی بسیار در پذیرش شما کمکتان خواهد کرد.
تحصیلی در آلمان

سوالات متداول جهت پذیرش تحصیلی در آلمان

ترمیم نمرات دبیرستان چیست؟

برای کسانی که می خواهند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور تحصیل کنند معدل یا نمرات دروس تخصصی نقش تعیین کننده ای در گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی دارد. حال اگر نمرات شما کم باشد آیا ترمیم نمرات کارساز است؟

کسانی که دیپلم خود را از بعد از سال ۱۳۸۴ گرفته اند می توانند در طرح ترمیم نمرات دبیرستان شرکت کنند. این ترمیم در کارنامه کتبی دیپلم شما هیچ تاثیری ندارد.

با کار کردن چقدر از شهریه را می توان پوشش داد؟

با توجه به این که حداقل درآمد در کشور آلمان به ازای هر ساعت ۸٫۵ یورو است و مطابق با اجازه ای که به دانشجویان داده می شود تا حداکثر ۲۰ ساعت در ماه کار کنند می تواند هزینه ی یک زندگی دانشجویی که ۶۵۰ یورو است را در بیاورند. لازم به ذکر است که بسیاری از کارها هستند که به ازای ساعت، بیشتر از ۸٫۵ یورو میپردازند که بدیهی است در این شرایط درآمد دانشجو بیشتر هم می شود.


کار کردن چقدر از هزینه های زندگی در آلمان را پوشش می دهد؟

حدود ۶۵۰ یورو با کار دانشجویی در آلمان می توانید درآمد داشته باشید.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چقدره؟

هزینه یک زندگی دانشجویی در آلمان به صورت میانگین ۶۵۰ یورو در ماه می باشد.

آیا برای کار در آلمان باید مجوز بگیرم؟

خیر؛ نیازی به مجوز کار همزمان با تحصیل در آلمان نیست.

در حین تحصیل در آلمان چقدر اجازه کار کردن دارم؟

در طول ترم ۲۰ ساعت در هفته و در تعطیلات بین دو ترم هر روز

‌آیا کار در آلمان باید مرتبط با تحصیل من باشد؟

خیر

مهاجرت تحصیلی به آلمان

اقامت دائم پس از تحصیل در آلمان به چه صورتی است؟

دانشجویان خارجی پس از اینکه تحصیلشان در کشور آلمان تمام شد، به مدت ۱۸ ماه فرصت دارند تا یک کار مرتبط با تحصیلات خودشان پیدا کنند. در صورت یافتن کار ابتدا به آنها اقامت دائم داده می شود و سپس اگر ۷ سال از اقامت آنها در آلمان گذشته باشد به آنها پاسپورت آلمانی داده می شود.

آیا با ویزای غیر تحصیلی می توان در دانشگاه های آلمان وارد شد؟

خیر. با ویزای توریستی و یا هر نوع ویزای دیگر، حق تحصیل در آلمان ندارید. بلکه باید به کشور محل اقامت خود برگردید و از ابتدا درخواست ویزای تحصیلی کنید و مجدد به آلمان بروید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار