gardeshban.ir

موزه دبی، بازدید از موزه‌ها و مطالعه تاریخچه اقوام مختلف همیشه به‌عنوان جذاب‌ترین بخش تورهای مسافرتی بوده است. موزه دبی به‌عنوان یکی از شناسنامه‌های تاریخی کشور امارات یکی از جاذبه‌های شهر دبی به شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
کد خبر: ۱۵۷۲۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازدید از موزه‌ها و مطالعه تاریخچه اقوام مختلف همیشه به‌عنوان جذاب‌ترین بخش تورهای مسافرتی بوده است. موزه دبی به‌عنوان یکی از شناسنامه‌های تاریخی کشور امارات یکی از جاذبه‌های شهر دبی به شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

موزه دبی در منطقه آل سوک در شهر دبی و در نزدیکی دادگاه حکمیت این کشور (دیوان پادشاه) احداث شده است. این موزه در سال 1787، یعنی حدود 200 سال پیش به‌عنوان محل اقامت پادشاه و قلعه دفاع از وی ساخته شد که در آن از جاهای مرزی شهر دبی دفاع می‌شد.
 
در سال‌های بعد موزه شهر دبی به‌عنوان یک اسلحه خانه و محل نگه‌داری توپ‌های جنگی استفاده می‌شد. همچنین از این قلعه بزرگ در طول تاریخ به‌عنوان یک زندان برای مجرمان استفاده می‌شد. این قلعه در زمان سلطنتی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم بازسازی شد و تغییر کاربری داد.

این ساختمان قدیمی در سال 1971 به‌عنوان موزه رسمی شهر دبی انتخاب شده و تاریخچه و میراث اصلی این شهر را در معرض نمایش قرار می‌داد. در سال 1995 یکی دیگر از موزه‌های زیرزمینی در نزدیکی این موزه ساخته شد و به قلعه قدیمی اولیه اضافه گردید.
 
بازدیدکنندگان موزه دبی، که با عنوان فتح الفحیدی شناخته می‌شود، فرصتی مناسب برای کسب اطلاعات کلی و جامع از تاریخ شهر دبی در اختیار خواهند داشت و ارتباط آنها با تمدن‌های مختلف در طول تاریخ مورد بررسی خواهند داد. همچنین آن‌ها می‌توانند با محیط‌های مختلف زندگی شهر و روستایی در طول تاریخ در دریا، ساحل، بیابان، کوه و کشاورزی آشنا شوند.

موزه تاریخی دبی شامل بناهای تاریخی به صورت ماکت‌ها، نقشه‌ها، و همچنین فایل‌های صوتی و تصویری است که در هر نقطه از موزه امکان بازدید از آنها فراهم است. آثار تاریخی مانند سفال، سلاح‌های قدیمی، انواع مقبره‌های قدیمی، ساختمان‌ها، و سازه‌های مربوط به گذشته شهر دبی در این موزه نشان داده شده است.
 
اگر تا حدودی با علم جغرافیا و علوم مدنی آشنایی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید تفاوت بین سال‌های گذشته شهر دبی و ظهور مدرنیزم را در این موزه درک کنید. همچنین روند پیشرفت تجهیزات حمل‌ونقل، حرفه غواصی، راه‌های دفاعی پیشینیان، تجهیزات ماهی گیری، ماکت‌های مسجدهای سنتی و نمونه‌هایی از مناظر بازار و مغازه‌ها در این موزه ارائه شده است.

اگر قصد سفر به دبی و بازدید از موزه شهر دبی را دارید می‌توانید از اتوبوس، تاکسی و خطوط مترو استفاده کنید. همچنین این موزه در روزهای هفته از ساعت 8:30 تا 20:30 باز است و در روزهای جمعه تا ساعت 14:30 امکان بازدید از آن را دارید.


موزه دبی؛ شناسنامه‌ تاریخی کشور امارات/تصاویر

موزه دبی؛ شناسنامه‌ تاریخی کشور امارات/تصاویر

موزه دبی؛ شناسنامه‌ تاریخی کشور امارات/تصاویر

موزه دبی؛ شناسنامه‌ تاریخی کشور امارات/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار