gardeshban.ir

پروژه پاکسازی، غبار روبی و حفاظت پیشگیرانه از دو عدد پرده قدیمی خانه خدا، همزمان با ماه ذی‌الحجه، در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۷۲۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش روابط عمومی سعدآباد، این پروژه هفته جاری در روزهای زوج از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در مجموعه فرهنگی،تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

پروژه پاکسازی، غبارروبی و حفاظت پیشگیرانه پرده ی قدیمی خانه خدا، با هدف پیشگیری از بروز آسیب به آثار انجام می‌شود.

برای اشیایی که قابلیت پاکسازی دارند، این اقدام با مشاوره واحد مرمت، در سالن‌های موزه و با حضور بازدید کنندگان، انجام می شود.

پرده خانه خدا (کسوةالکعبه) از آثار برجسته موجود در موزه پوشاک سلطنتی است که شامل دو قطعه در ابعاد ۹۲ در ۲۵۸ و ۹۰در ۲۷۰ سانتی متر است، بر روی یکی از این پرده ها تاریخ سال ۱۳۸۷ هجری قمری ثبت شده است .

این دو اثر مزین به آیات قرآن کریم با مفتول های طلایی و نقره است. قطعه اول به بخشی از آیه ۱۹۸ سوره بقره و قطعه دوم نیز به آیه ۹۶ سوره آل عمران مزین است.

عملیات حفاظت پیشگیرانه و پاکسازی غبار و آلودگی‌ها، در بازه های زمانی سه ماهه توسط موزه داران موزه پوشاک سلطنتی انجام می گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید و آگاهی از پروسه های حفاظت و مرمتی این آثار به موزه پوشاک سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار