gardeshban.ir

قطعا همه کسانی که می خواهند به کشورهای خارجی و برون مرزی سفر کنند، می دانند که باید شرایط ورودی به خاک آن کشور را بپزیرند و برای همین موضوع می بایست مراحلی اداری مربوط جهت دریافت ویزای کشور مقصد را قبل از سفر طی کنند.
کد خبر: ۱۵۷۴۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
این قوانین اغلب در راستای منافع کشور مورد نظر و برای تأمین امنیت مالی، جانی و حتی روانی شهروندان و ساکنین هر کشور است. 

البته هر کشور بسته به شرایط خود، قوانینی را تعیین می کند که ممکن است تاریخچه ای طول و دراز داشته باشد و بر اساس فرهنگ منطقه باشد و در میان مردمان خودش بسیار جا افتاده باشد. 

لازم به ذکر است که در صورتی که شما قوانین کشور مقصد را رعایت نفرمایید منجر به دیپورت شما از آن کشور خواهد شد. 

در این مطلب قصد داریم تا درباره قوانین دیپورت گرجستان خدمتتان اطلاعات لازم را ارائه کنیم؛ و همچنین اشاره ای به دلایل دیپورت عده ای از هموطنان عزیز از کشور گرجستان نیز بنماییم؛ با ما در ادامه همراه باشید.

قوانین دیپورت کشور گرجستان

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، برای ورود به هر کشوری می بایست مسافران آن مقصد قوانین مربوط به آن کشور رعایت کنند و برای این کار باید ویزای لازمه جهتورود به کشور مقصد نیز طی مراحل مختلف دریافت کنند. گاه می شود در کشوری با قانونی رو به رو خواهید شد که حتی روحتان هم از آن خبر نداشته و این ندانستن بدجوری برای تان گران تمام می شود. در برخی موارد مسافران حتی  سر یک قرص کدئین که در ایران به سادگی تهیه می کنند، با مشکل قانونی برخورد کرده اند و تمام برنامه هایشان برای یک سفر و خوش گذرانی تمام عیار در یک چشم بهم زدن به باد می رود. در ادامه ی این مطلب ما می خواهیم به قوانین دیپورت گرجستان اشاره داشته باشیم و مواردی که باید در ساک های دستی و همچنین مقرراتی که باید جهت صادرات و واردات در نظر داشته باشید را خدمتتان ارائه دهیم با ما همراه باشید.

ممنوعیات ساک های دستی در پرواز به گرجستان

از جمله مواردی که باید در هنگام پرواز برای وسایلی که در ساک دستی خودتان قرار داده اید در نظر داشته باشید، مواردی است که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

توجه داشته باشید حداکثر مقدار مایعاتی که شما اجازه دارید در کیف دستیتان داشته باشید ۱۰۰ میلی لیتر است.

مایعی که در کیف دستی خودتان دارید می بایست در بسته های پلاستیکی و شفاف قرار داشته باشد و با ابعاد ۲۰×۲۰ سانتی متر نیز حمل شود.

هر شخص تنها می تواند یک بسته شفاف داشته باشد.

توجه داشته باشید که داروهایی که همراهتان دارید اگر همراه با نسخه و در جعبه ی اصلی خودشان باشند از این قوانین مستثنی هستند.

*اگر بخواهیم مایعاتی که شما اجازه ی حمل آن ها در ساک دستی را دارید نام ببریم نیز عبارت از مواردی نظیر آب و نوشابه، شربت دارویی، خامه، لوسیون، روغن، عطر، موارد آرایشی و بهداشتی (رژ لب، ریمل)، خمیر دندان، ژل اصلاح، ژل مو، دئودرانت، محلول لنز چشم، شامپو و مواردی چون مربا، عسل، دوغ و ماست هستند.


توصیه های سفارت ایران در گرجستان

برای اینکه مسافران مقصد گرجستان با مشکلی روبرو نشوند، سفارت ایران در گرجستان توصیه هایی را برای گردشگران ارائه کرده که دانستن آن ها می تواند کمک بسیاری برای کسانی که می خواهند به این کشور سفر کنند بنماید:

۱- توجه داشته باشید که به هیچ وجه همراه خودتان در سفر به گرجستان مواردی نظیر قرص های ترک اعتیاد، مواد روان گردان، مواد مخدر، سلاح های سرد و گرم و حتی داروهای کدئین دار را همراه نداشته باشید. قوانین این کشور در این موارد بسیار سختگیرانه بوده و مجازات های سنگینی مانند حبس ۲۰ ساله را برای فرد خاطی در پی دارد.

*لازم به ذکر است که در صورت کشف و ضبط مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد فرقی در جرم بودن آن ها نمی کند و همه آن ها دارای مجازات هستند.

۲-  همراه داشتن داروهای کدئین دار نظیر (استامینوفن کدئین دار، شربت اکسپتورانت و …) و همچنین آرام بخش های قوی که داشتن آن ها احتیاجی به گواهی پزشکی دارد نیز بردنشان به کشور گرجستان ممنوع می باشد؛ و طبق با قوانینی که در این کشور وجود دارد، آورنده آن به هزینه های سنگین مالی محکوم می شود.

۳- لازم است بگوییم که وسایلی نظیر خنجر و شمشیرهای گرجی که از جمله سوغاتی های کشور گرجستان به شمار می روند می بایست حتما آن ها را در چمدان های بار تحویل دهید و هرگز با خودتان آن ها را به داخل هواپیما حمل نکنید.


۴- ورود هر گونه کالا با جنبه تجاری به کشور گرجستان ممنوع است.

۵- اخیرا برخی از افراد با عنوان تبلیغ مسیحیت اقدام به پخش انجیل فارسی در فرودگاه های تفلیس و باتومی می کنند. بسیاری از آن ها دام های جاسوسی و اطلاعاتی سازمان های خارجی است. توصیه می شود آرامش خود را حفظ کنید و از گرفتن این بروشورها و سی دی ها خودداری کنید. اگر سماجت و مزاحمت این افراد را دیدید، آن را با پلیس در میان بگذارید.

۶- خوب است بدانید که بارهای مسافرین هم در هنگام ورود و هم در هنگام خروج در گیت های فرودگاه، توسط پلیس، سگ های مخصوص کشف مواد مخدر و البته با اشعه ایکس ری بررسی خواهد شد. البته این بررسی ها به گونه ای است که از دید مسافران پنهان است، بنابراین گمان نکنید که کنترلی صورت نمی گیرد و توصیه های بالا را جدی بگیرید.

قوانین واردات و صادرات گرجستان

در زمان ورود به خاک کشور گرجستان، باید توجه داشته باشید که در میان وسایل خودتان می بایست موارد زیر را حتما رعایت فرمایید، لازم به ذکر است که این اطلاعات از سایت بین المللی یاتا گرفته شده است:

شما تنها اجازه همراه داشتن ۴۰۰ نخ سیگار که حدود ۲۰ بسته می شود را دارید، در صورت خلاف آن ثابت شود برایتان پیگرد قانونی خواهد داشت.

وسایل شخصی و غیر تجاری که همراه دارید تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم اجازه ورود به خاک گرجستان را دارا می باشد.

تنها در صورتی می توانید صنایع دستی و هنری گرجستان را از مرزهای این کشور خارج کنید که اجازه وزارت فرهنگ را به همراه عکسشان داشته باشید.

برای خروج ارز محلی (لاری) هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما در مورد ارز خارجی داستان فرق می کند و تنها تا ۵۰۰ دلار می توانید از گرجستان خارج کنید.

*لازم به ذکر است که برای ورود هر گونه ارز به کشور گرجستان شما با هیچ محدودیتی مواجه نیستید.

خوب است بدانید که اگر وسایل شخصی و غیر تجاری شما بیش از ۲۰ کیلوگرم باشند، باید به ازای هر یک کیلوگرم، مبلغ ۱ لاری گرجستان (معادل ۴,۱۲۰ تومان) مالیات پرداخت کنید.

به منظور خروج از کشور گرجستان لازم به پرداخت هیچ گونه مالیاتی نمی باشد.

جهت همراه داشتن سگ یا گربه ی خودتان به کشور گرجستان می بایست حتما گواهی سلامت و گذرنامه حیوان خانگی خودتان را همراه داشته باشید. اگر حیوان خانگی شما همراه کشتی به گرجستان فرستاده می شود، باید فاکتور خود را ارائه بدهید.

دلایل دیپورت ایرانی ها از گرجستان در روزهای اخیر

پس از انتشار اخبار ضد و نقیض در روزهای گذشته که در مورد ممنوعیت ورود ایرانی ها به گرجستان در خبرگزاری های رسمی کشور اعلام شده بود، به نظر می رسد جنجال ها این بار این کشور را هدف قرار داده است تا درهای این مقصد به روی ایرانی ها بسته شود. این همه در حالی ست که بررسی وضعیت فروش بلیت و تور در آژانس های مسافرتی نشان می دهد، جریان سفر به این کشور روند طبیعی دارد.

بنابر این خبر که منجر به دیپورت شدن هموطنانمان از گرجستان شده بود سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود از دیپورت ۲۰۰ تبعه ایرانی از گرجستان در هفته‌های اخیر اطلاع داد و در توضیح گفته است که:

گویی برخی از این افراد از داشتن مدارک اولیه برای ورود به این کشور محروم بوده‌ اند و تصور می‌ کنم برخی از آژانس‌ های مسافربری که صلاحیت لازم را ندارند، با گرفتن مبالغی از این شهروندان برای عزیمت آنها به گرجستان اقدام کرده‌ اند، ولی با توجه به اینکه مدارک لازم را نداشته‌ اند، این شهروندان دچار مشکل شده‌ اند. ما به شهروندان ایرانی توصیه می‌ کنیم هنگام سفر به این کشور دقت کنند، تمام مدارک لازم را همراه داشته و مراقب باشند فریب برخی از آژانس‌هایی که صلاحیت لازم را ندارند، نخورند.

همچنین وی در ادامه گفته است که: تعداد دیگری از شهروندان ایرانی که دیپورت شده اند با توجه به این که مدارکشان کامل بوده است، که ما در این خصوص گله‌ مندیم و در حال پیگیری هستیم تا علت این موضوع را مشخص نماییم، همچنین مذاکراتی را با طرف گرجی آغاز کرده‌ ایم تا علت مساله مشخص شود.

دیپورت ایرانی های از گرجستان

سخنگوی وزارت امور خارجه به مذاکرات سفارت ایران با دولت گرجستان برای پیگیری این موضوع اشاره کرد و گفت:

گزارش‌ هایی را دریافت کرده‌ ایم که افرادی علی‌ رغم داشتن مدارک، مواد مخدر به همراه داشته‌ اند که این موضوع نیز در حال پیگیری است و سفارت ما وظیفه دارد که پیگیری‌ های لازم در مورد این موضوعات انجام دهد.

یکی از مسئولان گرجی که مجری تورها و چارترکننده پروازهای گرجستان هم هست، چنین توضیح داده است:

همه کشورها به خاطر مسائل مهاجرتی قوانین خاصی را به اجرا می‌ گذارند، همانند ایران. چنان که اطلاع دارم، دیپورت مسافران ایرانی از گرجستان به خاطر ناقص بودن مدارک معتبر بوده است. مثل هر کشور دیگری گرجستان نیز از ورود اتباع خارجی که مدارک کامل و معتبری نداشته باشند جلوگیری می‌ کند. برای ورود به این کشور لازم است محل اقامت مشخص و واچر بلیت برای ارائه در مبادی ورودی، همراه مسافر باشد. علاوه‌ بر این گرجستان برخورد سختگیرانه‌ای با مسافرانی دارد که فقط بلیت یکطرفه One-way ) تهیه کرده‌ اند.

بر اساس گفته های او در حال حاضر چهار پرواز در یک هفته از ایران به گرجستان در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه صورت می گیرد و اختلالی در این برنامه به وجود نیامده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار