gardeshban.ir

خودروهایی که برای خروج از کشور پلاک بین‌المللی دریافت کرده‌اند، برای ورود به داخل کشور باید گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک‌های تردد بین‌المللی را اخذ کنند.
کد خبر: ۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد استفاده از پلاک‌های بین‌المللی در داخل کشور، نامه‌ای به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ارسال کرده بود.  

تردد در داخل کشور با پلاک بین‌المللی، ممنوع است و این پلاک‌ها در داخل کشور جزو پلاک‌های غیرمجاز محسوب می‌شود

طبق این نامه و اعلام  پلیس راهنمایی و رانندگی، تردد در داخل کشور با پلاک بین‌المللی صادره از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی برای مسافرت با اتومبیل‌های پلاک داخل به خارج از کشور، ممنوع است و این پلاک‌ها در داخل کشور جزو پلاک‌های غیرمجاز محسوب می‌شود. 

استان آذربایجان غربی ۵ مرز زمینی (ارومیه، پلدشت، ماکو، خوی و پیرانشهر) برای ارتباط با کشورهای همسایه دارد؛ پلیس راهنمایی و رانندگی این استان اعلام کرده است که به دلیل مرزی بودن این استان، مالکین انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین دارای پلاک بین‌المللی از این پلاک سواستفاده کرده در مرز فک پلاک نمی‌کردند و در داخل کشور با همان پلاک تردد می‌کردند. 

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی، باوجود برخوردهای قانونی با چنین خودروهایی، برخی از رانندگان متخلف باز هم با استفاده از این پلاک‌ها، مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی و جرایم اجتماعی شده و متواری شده‌اند و در واقع اعمال قانون برای رانندگان انجام نمی‌شود؛ این امر سبب بروز نارضایتی عمومی می‌شود و تاثیر منفی بر انضباط ترافیکی دارد. 

طبق آنچه که در نامه پلیس راهنمایی و رانندگی به کانون جهانگردی آمده است، این کانون باید دستور لازم برای تعهد گرفتن از مالکین این خودروها برای عدم استفاده از پلاک بین‌المللی در داخل کشور و همچنین سایر اقدامات پیشگیرانه را به منظور ارتقا انضباط اجتماعی، ایجاد رضایتمندی و اعمال قانون دقیق به متخلفین از مقررات راهور صادر کند. 

به دنبال صدور این بخشنامه، مسئولان مناطق آزاد هم اخیرا نامه‌ای به گمرک ارسال کرده‌ و در آن بخشنامه مربوط به پلاک‌های بین‌المللی را مورد توجه قرار داده، تاکید کرده‌اند که دستورات لازم در این زمینه را صادر کنند و قبل از صدور اجازه ورود این خودروها به داخل کشور نسبت به اخذ گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک‌های تردد بین‌المللی اقدام کنند.

همچنین گمرک باید قبل از صدور مجوز برای خروج از کشور باید نسبت به اخذ گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک گذر موقت خودروهای خارجی که به اعتبار کارنه دو پاساژ و یا پروانه ورود موقت وارد و پس از انقضای مهلت ورود موقت قصد خروج از کشور را دارند، اقدام کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار