gardeshban.ir

شهر دبی در کشور امارات متحده این روزها جز یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته در خاورمیانه شده و سالانه تعداد زیادی توریست به سمت این شهر سفر می کنند تا از فضاهای جذاب تفریحی که در آن فراهم دیده بازدید کنند و تجربه ی سفری فوق العاده ای بدست بیاورند.
کد خبر: ۱۵۸۳۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر پر از آسمانخراش های سر به فلک کشیده درست در کنار بادگیرهای کاهگلی است؛ در واقع کمتر شهری را در دنیا می توان مثل دبی با این تضاد ولی جذاب نیز مشاهده کرد. 

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های دبی، فستیوال ها و جشنواره های خریدی است که هر ساله در آن برگزار می شود و طرفداران زیادی هم دارد. اما برای اینکه بخواهید به این شهر سفر کنید نیاز دارید بدانید که بهترین زمان سفر به دبی است، از همین رو ما در این مقاله می خواهیم دبی را در فصل های مختلف و زمان های خاص با هم مقایسه کنیم و انتخاب را بر عهده ی شما بگذاریم تا با توجه به اولویت هایی که برای سفرتان دارید بهترین زمان را برای سفرتان به دبی انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به دبی

همانطور که می دانید دبی آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد. تابستان ها به شدت گرم و مرطوب و متوسط دمای روز حدود ۴۱ و در شب حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است. زمستان ها گرم و کوتاه و متوسط دمای روز حدود ۲۳ و در شب ۱۴ درجه سانتی گراد است. بیشتر روزهای سال آفتابی است و مقدار بارش باران در دهه های اخیر افزایش پیدا کرده و سالانه حدود ۱۵۰ میلی متر است که بیشتر در ماه های آذر تا اسفند اتفاق می افتد.



بهار و تابستان

با توجه به موقعیت جغرافیایی دبی، شرایط جوی و آب و هوایی در فصل تابستان در این شهر تقریبا می توان گفت غیرقابل تحمل است و برای این که بتوانید در خیابان های شهر قدم بزنید با یک کولر گازی همراه خودتان داشته باشید که این کار غیرممکن است. اما با توجه به مراکز تفریحی سرپوشیده در نظر گرفته در این شهر مدرن اگرهم شما در تابستان به این شهر سفر کردید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. به طور مثال هتل ها در فصل تابستان با دستگاه های مخصوص آب استخرهای خود را خنک می کنند تا مسافران بتوانند به لذت شنا در آب خنک وسط تابستان را تجربه کنند، خوب با این تفاسیر ممکن است شما بهترین زمان سفر به دبی را تابستان بدانید اما این برای همه صدق نمی کند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد اگر بتوانید گرمای هوا را در فصل تابستان در این شهر تحمل کنید می توانید سفری بسیار مقرون به صرفه داشته باشید چرا که می توانید در بهترین و مشهورترین هتل های دبی اتاق رزرو کنید.


پاییز و زمستان

اما در فصل های سرد سال که از اواسط مهر ماه تا اواخر اسفند و فروردین در این شهر شرایط نسبتا بهتری برقرار است و به اصطلاح به آن فصل پر مسافر یا های سیزن می گویند؛ به عبارتی می توان گفت که بهترین زمان سفر به دبی فصل های سرد سال که به یقین هم درست است. در طول زمستان میانگین دمای روز دبی ۲۵ درجه ی سانتیگراد است. میانگین دمای شب در نزدیکی خط ساحلی بین ۱۲ درجه تا ۱۵ درجه ی سانتیگراد متغیر، و در مناطق بیابانی این دما ۵ درجه ی سانتیگراد است. در مناطق بیابانی شب ها نسبتا خنک تر هستند. در مناطق ساحلی میانگین رطوبت هوا به ۵۰% تا ۶۰% می رسد. به این صورت که همه چیز برای یک سفر دلچسب برایتان فراهم می آید. 

بهترین زمان سفر ارزان به دبی

عده ای از مسافران هستند که بهترین زمان سفر به دبی را زمانی که همه چیز ارزان است می دانند، با توجه به این موضوع همانطور که می دانید دبی شهری با آب و هوای بسیار گرم است. به طور معمول اگر بخواهید به این شهر سفر کنید باید بین ماه های نوامبر تا مارس به این شهر بروید اما خوب به دلیل اینکه اغلب مردم در این فصل به این شهر سفر می کنند هزینه ها بسیار بالاست اگر می خواهید سفری ارزان به دبی داشته باشید باید در فصل تابستان که گرمای طاقت فرسا در این شهر حاکم است به آن سفر کنید که کمی سخت است اما می توانید در پارک های آبی یا دیگر مجموعه هایی که با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر ساخته شده و مراعات حال شهروندان و توریست ها را کرده نیز سفر کنید. پس با تمام این تفاسیر به طور دقیق نمی توان گفت بهترین زمان سفر به دبی کی است چرا که اولویت های افراد متفاوت است.

فصل حراجی در دبی

بهترین زمان سفر به دبی از دید هر مسافری می توانید متفاوت باشد به طور مثال عده سفر ارزان برایشان اولیت است و آن را بهترین زمان سفر به دبی می دانند اما عده ای دیگر هستند که می خواهند استفاده مفید از سفرشان ببرند و صبر می کنند تا جشنواره های دبی آغاز شود؛ جشنواره های خرید دبی از دهه ی ۹۰ میلادی و از سال ۱۹۹۶ شروع شدند و در آن بیشتر از ۶۰۰۰ فروشگاه حضور دارند، اما این جشنواره ها فقط خرید از مراکز خرید با قیمت بسیار مناسب را پیشنهاد نمی دهند. در این فستیوال ها می توانید علاوه بر خرید، از انواع کنسرت ها، نمایش ها، فعالیت های تفریحی و زمین های بازی ای که بخشی از این جشنواره ها هستند هم لذت ببرید و از اتمسفر خوب و شادی که در این زمان وجود دارد، نهایت استفاده را کنید.

زمان برگزاری جشنواره خرید دبی

به طور کلی در شهر دبی سالانه ۲۳ جشنواره خرید به وقوع می پیوند که از بین آن ها جشنواره زمستان از همه معروف تر و پرطرفدارتر است. فستیوال زمستانی دبی یا همان جشنواره خرید دبی ممکن است در سال های مختلف با اختلاف زمانی کوتاه برگزار شود، اما اکثرا از روز ۵ دی (۲۶ دسامبر) تا ۶ بهمن (۲۷ ژانویه) ادامه خواهد داشت؛ در طول این جشنواره خرید دبی فروشگاه ها و مراکز خرید زمان بیشتری باز هستند و تا زمانی که خریداران به آن ها مراجعه کنند این فروشگاه ها هم باز هستند و خدمات خودشان را به خوبی ارائه می دهند. در روزهای پایانی و تعطیلِ هر هفته در مکان های مختلفی از شهر آتش بازی و رقص و شادی نیز بر پاست.

نکته ای که باید بدانید که این فستوال یا همان فصل حراجی در دبی زمان دقیقی ندارد و عموما در اوایل ماه دی تا اواسط ماه بهمن زمان برگزاری آن است که بهتر است که برای دانستن زمان دقیق این جشنواره هر سال در سایت های مربوط به جشنواره ی خرید دبی را در سایت های مربوط این کشور بررسی نمایید.



مارس (اواسط اسفند تا اواسط فرودین)

میانگین دمای هوا در ماه مارس ۲۸ درجه سانتی گراد به همراه گرما و رطوبت متوسط می باشد. باران تنها ۴ روز از ماه احتمال دارد ببارد و متوسط بارش آن ۲۷ میلی متر است. میانگین دمای آب دریا هم به ۲۴ درجه سانتی گراد می رسد.

آوریل (اواسط فرودین تا اواسط اردیبهشت)

در ماه آوریل میانگین دمای طول روز ۳۲ درجه سانتیگراد به همراه گرما و رطوبت بالا است. میانگین بارش ۸ میلی متر است و باران تنها در دو روز در ماه می بارد. میانگین دمای دریا در ماه آوریل ۲۴ درجه سانتیگراد است.

می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)

در ماه می میانگین دما ۳۸ درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. میانگین بارش ۱ میلی متر است و باران تنها در یک روز از ماه می بارد. میانگین دمای دریا ۲۸ درجه سانتیگراد است.

ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر)

در ماه ژوئن میانگین دما ۴۰ درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. در ماه ژوئن احتمال بارش باران بسیار پایین است. میانگین دمای دریا ۳۱ درجه سانتیگراد است.


جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد)

در ماه جولای میانگین دما به شدت بالا و ۴۲ درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. میانگین دمای دریا ۳۲ درجه سانتیگراد است.

آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)

در ماه آگوست میانگین دما ۴۳ درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. در ماه آگوست احتمال بارش باران بسیار پایین است. میانگین دمای دریا ۳۲ درجه سانتیگراد است.

سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)

در سپتامبر میانگین دما ۳۹ درجه سانتیگراد است و هوا به شدت گرم و مرطوب است. در ماه سپتامبر احتمال بارش باران بسیار پایین است. میانگین دمای دریا ۳۲ درجه سانتیگراد است.

اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان)

در ماه اکتبر میانگین دما ۳۶ درجه سانتیگراد است و هوا بسیار گرم و مرطوب است. میانگین دمای دریا در حوالی فرودگاه دبی ۳۰ درجه سانتیگراد است.

شهر دبی
نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر)

در ماه نوامبر میانگین دما ۳۱ درجه سانتیگراد است و هوا گرم و مرطوب است. به طور میانگین امکان بارش ۳ میلی متر باران در ماه نوامبر وجود دارد. میانگین دمای دریا ۲۸ درجه سانتیگراد است.

دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی)

در ماه دسامبر میانگین دما ۲۶ درجه سانتیگراد است و هوا تقریبا خنک با رطوبت بالا است. میانگین بارش ۱۵ میلی متر است و باران تنها در دو روز از ماه می بارد. میانگین دمای دریا ۲۵ درجه سانتیگراد است.

ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن)

متوسط دما در طول روز ۲۴ درجه سانتی گراد است و میزان بارش باران به ۱۰ میلی متر می رسد که تنها دو روز از ماه اتفاق می افتد. متوسط دمای آب دریا در ماه ژانویه ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۸ در این شهر ۱۱۰ میلی متر باران تنها در ۲۴ ساعت بارید.

فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند)

دمای هوا در این ماه در طول روز به ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد و میزان بارش ۳۵ میلی متر است، متوسط دمای آب دریا هم ۲۲ درجه سانتی گراد است..

در مقاله ی بالا ما تمام سعی خودمان را کردیم که بهترین زمان سفر به دبی را برای شما توضیح دهیم اما تصمیم به این که کدام یک قطعا بهترین زمان سفر به دبی هستند با خودتان است چرا که اولویت های هر فرد متفاوت است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار