gardeshban.ir

دبی یکی از شهرهای مدرن و توریستی کشور امارات متحده است که در سال های اخیر با توجه به پیشرفت های چشمگیری که داشته است توانسته مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند.
کد خبر: ۱۵۸۳۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
دور از باور هم نیست شهری که چندین مجموعه تفریحی هیجان انگیز، مراکز خرید بی نظیر و همین طور شرایط اقامتی بسیار مناسبی را برای گردشگران در نظر گرفته بتواند رتبه خوبی را هم در جذب کردشگر بتواند برای خود کسب کند.

 اما ما در این مطلب قصد داریم تا درباره یکی از مشهور ترین مراکز خرید این شهر که دبی مال باشد صحبت کنیم. 

لازم نیست حتما اهل خرید باشید تا دبی مال برای تان جذاب جلوه کند؛ این فروشگاه مراکز تفریحی گوناگونی نظیر باغ وحش، آکواریوم، زمین یخی و… را نیز در خود جای داده که هر یک ویژگی های منحصر به فرد و خاص خودشان را دارند.

بزرگترین مرکز خرید دنیا با جاذبه های فراوان در دبی/تصاویر

مرکز خرید دبی مال

همانطور که در بالا ذکر کردیم، یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا را می توان دبی مال دانست. این مرکز خرید جزو پروژه های عظیم برج خلیفه دبی محسوب می شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد. در مرکز خرید دبی مال انواع و اقسام برندهای معروف دنیا و همین طور بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در حال فعالیت هستند علاوه بر خرید بازدیدکنندگان از این مرکز خرید می توانند از امکانات تفریحی بسیار زیادی که در آن وجود دارد بهره ببرند. لازم است بگوییم که در سال ۲۰۱۰ این مرکز خرید موفق به کسب عنوان بهترین مرکز خرید دنیا شود.

قطعا با برج خلیفه دبی که آن را به عنوان بلندترین برج جهان می شناسند، جالب است بدانید که ساخت برج خلیفه یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های امارات متحده عربی به حساب می آید و بخش های متعدد و گسترده ای هم دارد. مرکز خرید دبی مال یکی از فوق العاده ترین مراکز تجاری و تفریحی در سراسر جهان به شمار می رود که بخشی از برج خلیفه در دبی می باشد. مساحت مرکز خرید دبی مال که از سال ۲۰۰۸ تاکنون فعالیت می کند، ۱،۱۲۴،۰۰۰ مترمربع است و بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه را در آن فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که بدانید در ابتدا مرکز خرید دبی مال با ۱۰۰۰ فروشگاه کار خودش را آغاز کرد اما سالانه بر تعداد مغازه های این فروشگاه افزوده می شود.


مرکز خرید دبی مال در سطح جهان بسیار مشهور است، از همین رو جوایز و رکوردهای زیادی را از آن خود کرده است:

بزرگترین مرکز خرید در جهان

نزدیکترین مرکز خرید به آب نمای دبی

بزرگترین آکواریوم دنیا از نظر پنل های اکریلیک

بزرگترین شیرینی فروشی جهان به وسعت ۹۳۰ متر مربع

جایزه بهترین تجربه خرید از مجله گرازیا (Grazia) در ۲۹ آوریل ۲۰۱۰

بزرگترین صفحه نمایش دیود نورگسیل زیستیک در دنیا

دارا بودن بهترین نورپردازی میان مراکز خرید سراسر جهان

جذب بیشترین مراجعه کننده در یک هفته در بین همه مراکز خرید دبی، برای مثال در سال ۲۰۰۹ میلادی ۷۵۰،۰۰۰ نفر در هفته به این مرکز رفته اند.

جذب ۴۷ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۰ و رکوردشکنی

جذب ۵۶ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۱ و باز هم رکوردشکنی

جذب بیش از ۶۵ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۲ و رکوردشکنی در سطح جهان

همانطور که گفتیم مرکز خرید دبی مال یکی از بهترین مراکز خرید دنیا است از همین مزایا و امکانات این مرکز خرید آنقدر زیاد و جامع است که بازدیدکنندگان را نه تنها برای خرید بلکه برای تفریح به سمت خود جذب می کند. دسترسی خوب به مرکز شهر، نزدیکی به هتل های لوکس و ترانسفر با کیفیت باعث شده اند که هر مسافری، از هر نقطه از دبی با سرعت و به راحتی، به این مرکز برسد. در ادامه ی معرفی مرکز خرید دبی مال می خواهیم درباره تفریحات و سرگرمی هایی که در این مجموعه در انتظارتان است صحبت کنیم.


آکواریوم دبی مال  

یکی از جاذبه های دیدنی در مرکز خرید دبی مال که جز برترین جاذبه های شهر دبی هم محسوب می شود، آکواریومی است که در آن قرار دارد. اگرچه امارات متحده جز آن دسته از کشورها است که با کمبود آب در ارتباط است اما با این حال آکواریومی که در این منطقه وجود دارد آوازه ی آن در سراسر جها پیچیده است. در این آکواریوم صدها گونه آبزی زندگی می کنند و از جمله حیواناتی که در این آکواریوم هستند می توان به کوسه ها و تمساح هایی که در آن وجود دارد نیز اشاره کرد.

بزرگترین مرکز خرید دنیا با جاذبه های فراوان در دبی/تصاویر

ساعات کار: ۱۰:۰۰–۲۴:۰۰

هزینه: به منظور بازدید از آکواریوم، باغ وحش، تونل و رصد خانه مجموعا باید ۱۰۰ درهم پرداخت کنید.

کودکان زیر سه سال: رایگان

دبی دینو | Dubai Dino

درست در روبروی ورودی اصلی مرکز خرید دبی مال یکی از جاذبه های گردشگری آن به نام دبی دینو وجود دارد. اسکلتی بزرگ از یک دایناسور در این مجموعه نظر تمامی بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند به طوری که شاید تصور کنید که این اسکلت یک ماکت یا مجسمه بیش نیست؛ اما آن چه می بینید حقیقتا استخوان های دایناسوری متعلق به ۱۵۵ میلیون سال پیش است که در سال ۲۰۰۸ میلادی کشف شد؛ حتما از این جاذبه ی گردشگری عکس ها و فیلم هایی را تهیه کنید.

سینما ریل | Reel Cinemas

در مرکز خرید دبی مال که یکی از بی نظیرترین مراکز خرید دنیا محسوب می شود، سینما ریل از دیگر جاذبه هایی است که در این مرکز خرید وجود دارد و دلیلی می شود تا کسانی که قصد خرید ندارند را هم به سمت خود جذب کند. در سینما ریل همیشه ۲۲ فیلم مختلف به صورت همزمان اکران می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلم های این سینما به وبسایت سینما ریل مراجعه نمایید.

هزینه

فیلم های دو بعدی: ۴۵ درهم

فیلم های سه بعدی: ۶۰ درهم

فیلم های مکس ۴ بعدی: ۹۰ درهم

فیلم در سوییت پلاتینیوم: ۱۶۰ درهم

اسکیت روی یخ | Dubai Ice Rink

بزرگترین مرکز خرید دنیا با جاذبه های فراوان در دبی/تصاویر

شاید باور این که در دبی می توانید اسکی بازی کنید کمی غیر قابل باور باشد، اما باید بدانید که در مرکز خرید دبی مال زمین اسکیتی وجود دارد که م یتوانید ساعت خوشی را در آن به بازی بپردازید. لازم به ذکر است در صورتی که شما مهارتی در اسکی روی یخ ندارید، می توانید از مربی های اسکی که در این مجموعه حضور دارند کمک بگیرید.

ساعات کار: ۱۰:۰۰–۲۴:۰۰

هزینه: بین ۶۰ تا ۱۰۰ درهم

کیدزانیا | KidZania

قسمتی دیگر در مرکز خرید دبی مال در نظر گرفته شده برای کودکان که در آن انواع و اقسام بازی های کامپیوتری و غیر کامپیوتری را قرار داده اند. در این قسمت تلاش شده تا هر بازی یکی از استعدادها و مهارت های کودکان را به چالش بکشد.

ساعات کار: ۱۰:۰۰–۲۳:۰۰

هزینه: از ۱۵۰ درهم به بالا

شبیه ساز پرواز

در مرکز خرید دبی مال به غیر از این که شما می توانید یک دل سیر از بهترین برندهای دنیا خرید کنید، می توانید از بهترین تفریحات دبی و همچنین خاورمیانه هم برخوردار باشید، که یکی دیگر از این امکانات تفریحی شبیه سازی پرواز به کمک یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی جهان می باشد، مخصوصا پروازهای بیزینس کلاس که تجربه ای بسیار متفاوت اند.

بزرگترین مرکز خرید دنیا با جاذبه های فراوان در دبی/تصاویر

ساعات کار

یکشنبه تا چهارشنبه: ۱۰:۰۰-۲۲:۰۰

پنجشنبه و شنبه: ۱۰:۰۰-۱۲:۰۰

هزینه

یکشنبه تا پنجشنبه (صبح ها): ۳۲۵ درهم

یکشنبه تا پنجشنبه (ساعات شلوغ): ۳۷۵ درهم

جمعه و یکشنبه: ۳۷۵ درهم

این هزینه ها برای ۳۰ دقیقه تجربه این شبیه ساز است.

آبنمای دبی | The Dubai Fountain

در بیرون محوطه دبی مال آب نمای زیبایی را می بینید که در آن با صدای موسیقی، آب را به حرکت در می آید و تا ارتفاع ۱۵۰ متری به بالا می برود. در این نمایش رایگان، نورپردازی های جالب و تماشایی، آب نما را جذاب تر و دیدنی تر کرده است.آب موجود درون این سیستم، توسط پمپ هایی به بالا و پایین هدایت می شود و مقداری ثابت دارد. برای زیباتر شدن آب نما از چند مجسمه فایبرگلاسی، به شکل انسان استفاده کرده اند که گویا در حال سقوط هستند به همین خاطر به این آب نما هیومن واترفال (human waterfall) یا همان آبشار انسان هم گفته می شود.


دسترسی به مرکز خرید دبی مال

آدرس: Financial Centre Road، Downtown Dubai – إماره دبیّ – United Arab Emirates

ساعات بازدید: مرکز خرید دبی مال همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰ باز است.

توجه داشته باشید!

هنگام ورود به این مرکز خرید حیوانات خانگی خود نیاورید.
درون مرکز خرید سیگار نکشید.
فعالیت های خطرناک مانند اسکیت سواری مجاز نیست.
بغل کردن یکدیگر ممنوع است.

دیگر امکانات و خدمات مرکز خرید دبی مال

رستوران ها و کافه ها: رستوران رد لابستر، یو سوشی، خانه نودل، چیزکیک فکتوری، گریل اونو شیکاگو، برگر کینگ، کی اف سی، پیتزا هات، کافه کاستا، نو کافه و پائول

خدمات خاص: نقشه الکترونیکی، چاپ نقشه مورد نظر، نقشه چاپی کامل، کیسه برای خرید آسان، اطلاعات رویدادهای جاری، ارایه کارت های هدیه، نگهبانی شبانه روزی، تیم حوادث غیر مترقبه.

خدمات عمومی: وای فای رایگان، برنامه موبایل مرکز خرید، ایستگاه های شارژ موبایل، کارت های شارژ سیم کارت، حمل و نقل و ارسال خریدها، مراکز چاپ و کپی، صندوق پستی، دستگاه های خودپرداز، نمازخانه مجزا برای بانوان و آقایان.

خدمات گردش و حمل و نقل: پارکینگ (۱۴،۰۰۰ ظرفیت)، مترجم، راهنمای خرید، تاکسی، چرخ دستی، معرفی وسایل نقلیه عمومی، ارایه بلیت مترو و اتوبوس، ۴ ایستگاه برای شارژ اتومبیل های برقی.

خدمات خانواده: کالسکه، صندلی چرخدار، کریر کودک، دستبند مخصوص کودکان، اتاق استراحت برای کودکان، مرکز گم شدن وسایل و کودکان.

بزرگترین مرکز خرید دنیا با جاذبه های فراوان در دبی/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار