gardeshban.ir

در بسیاری از کشور‌های آسیایی، مانند هند، ویتنام، تایلند و دیگر کشور‌های پرجمعیت، زندگی و فعالیت را می‌توان در دل بازار‌های شلوغ، پیدا کرد. اگر شما نیاز به خرید هم نداشته باشید، باز هم گشت و گذار در این بازار‌ها نظر شما را جلب خواهد کرد. حتی برخی از این بازار‌ها، مانند بازار شناور بانکوک، نوعی جاذبه گردشگری به شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
در بسیاری از کشور‌های آسیایی، مانند هند، ویتنام، تایلند و دیگر کشور‌های پرجمعیت، زندگی و فعالیت را می‌توان در دل بازار‌های شلوغ، پیدا کرد. اگر شما نیاز به خرید هم نداشته باشید، باز هم گشت و گذار در این بازار‌ها نظر شما را جلب خواهد کرد. حتی برخی از این بازار‌ها، مانند بازار شناور بانکوک، نوعی جاذبه گردشگری به شمار می‌آید. حال برای کسب تجربه بهتر در این بازار‌های شلوغ، باید چند نکته را بدانید.

نگران توجه ویژه به خودتان نشوید

همانطور که شما در مورد مردم محلی و نوع امرار‌معاش آنان کنجکاو هستید، آنها نیز نسبت به شما به عنوان گردشگر، کنجکاو هستند. اگر کسی به شما سلام کرد یا با احترام خواهان صحبت با شما بود، اصلا تعجب نکنید. به جای اینکه خجالت بکشید یا نگران شوید، از این فرصت استفاده کرده تا از این راه با فرهنگ آن کشور آشنا شوید. 

زود هنگام بروید

اگر اوایل روز به بازار بروید، نه تنها با جمعیت کمتری روبرو می‌شوید، بلکه افراد نیز دارای انرژی و صبوری بیشتری هستند. شما همچنین می‌توانید از خرید مواد تازه‌تر و بهتر نیز بهره‌مند شوید. فروشندگان اعتقاد دارند که خرید اول برای آنان خوش یمن و برکت است به همین دلیل به اولین خرید تخفیف خوبی هم می‌دهند.

چانه زدن را یاد بگیرید

اگرچه برای بسیاری از غربی‌ها ناخوشایند است اما چانه زدن و تخفیف گرفتن بخش بزرگی از زندگی مردمان آسیا را تشکیل می‌دهد. خجالت نکشید یا نگران نباشید، به این کار به عنوان یک سرگرمی نگاه کنید. مثلا مواردی شبیه به غذا و نوشیدنی دارای قیمتی ثابت هستند اما بقیه اجناس جای تخفیف و کاهش قیمت را دارند، پس قبل از پرداخت پول، با فروشنده کمی مذاکره داشته باشید.

خوب در بازار بگردید

موقعیت قرار‌گیری فروشندگان در بازار بر اساس زود آمدن نیست بلکه هرکسی که قدیمی‌تر باشد یا هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرده باشد، می‌تواند از جایگاه بهتری برخوردار باشد. غرفه‌هایی که از جایگاه بهتری برخوردار هستند، معمولا اجناس را گران‌تر هم در معرض فروش می‌گذارند. پس ابتدا کاوشی در بازار داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود

خرید در بازار مانند خرید از فروشگاه نیست که اگر با مشکلی مواجه شدید بتوانید اجناس خریداری شده را تعویض یا پس بدهید. پس هنگام خرید دقت لازم و کافی داشته باشید و بعد از تصمیم قطعی، خرید خود را نهایی کنید.


مراقب کلاهبرداری باشید

اجناسی که در بازار به فروش می‌رسند، معمولا تقلبی و کپی هستند، به همین دلیل دارای قیمت پایینی هستند. پس از خرید در بازار انتظار جنس اصل با قیمت ارزان نداشته باشید. این موضوع در مورد نوشیدنی و غذا هم وجود دارد، وجود چندین پرتقال تازه در سبد، نشان‌دهنده‌ی این نیست که آب پرتقالی که به شما داده می‌شود، حتما تازه باشد. در بازار این نوع کلاهبرداری برای گردشگران زیاد اتفاق می‌افتد.

از غذاها لذت ببرید

تنوعات اسنک و غذاهای ارزان در بازار زیاد است و به دلیل داشتن فروش روزانه، معمولا غذا‌ها تازه هستند. غرفه‌هایی که در بازار هستند معمولا کوچک اما از تنوع غذایی بالایی برخوردارند. برای داشتن یک تجربه بی‌نظیر از غذاهای محلی، هیچ‌جایی بهتر از بازار نیست.

وسایل اضافه را به بازار نبرید

هنگام رفتن به بازار بهتر است کیف یا وسیله اضافی همراه نداشته باشید. اول اینکه بازار بسیار شلوغ است، راه رفتن برای شما سخت‌تر می‌شود و حتی ممکن است وسایلتان کثیف شود. نکته دیگر این است که مکان‌های شلوغ بهترین جا برای دزدان و جیب‌برها است. شلوغی باعث می‌شود شما اصلا متوجه باز شدن در کیفتان نشوید. گردشگران بهترین طعمه برای دزدان هستند.

انتظار دستشویی خوب نداشته باشید

شاید اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید، بتوانید یک دستشویی عمومی در بازار با اطراف آن بیابید اما انتظار نداشته باشید که تمیز باشد. حتی ممکن است برای استفاده از آن، نیاز به پرداخت مقداری پول باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار