gardeshban.ir

آن هایی که زیاد سفر می روند همیشه با سوال های اینچنینی روبرو می شوند: چطوری انقدر سفر می ری؟ پولشو از کجا میاری؟ پاسخ به این سوال ها اما آنقدرها که فکر می کنید سخت نیست و به همین خاطر در این متن می خواهیم برای شما روش های ساده ای برای پس انداز پول برای سفر ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۵۸۴۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
یادتان باشد که سفر کردن جزوی از زندگی ماست که اگر واقعا از ته قلبتان آن را بخواهید، مطمئن باشید که راهش برایتان باز خواهد شد؛ با ما همراه باشید.


نکاتی برای راحتی بیشتر در پروازهای اکونومی

بله! شاید به نظرتان برسد که این روشی قدیمی است اما در واقع یکی از بهترین کارهایی است که برای پس انداز کردن می توانید به کار بگیرید. به این ترتیب همیشه پولی برای سفر خود کنار دارید و همچنین این کار انگیزه شما را برای سفر بیشتر می کند زیرا می دانید که تنها مقدار کمی تا رویایتان فاصله دارید. پس همین حالا به دنبال قلکی باشید که قرار است آرزوهای سفری شما را برآورده کند.


غذا خوردن در رستوران را فراموش کنید

چرا اصلا خودتان را مجاب می کنید که همیشه مخصوصا آخر هفته ها بیرون غذا بخورید؟ خوردن غذای بیرون این کار تنها پول شما را کم و وزن شما را زیاد می کند! پس بهتر است خودتان غذا بپزید، هم سالم تر است و هم هزینه کمتری دارد و به جای آن می توانید از کم شدن هزینه آن در پس انداز پول برای سفر استفاده کنید. خب نیازی نیست ناراحت بشوید، می دانیم که شما خسته اید، سخت است و شاید وقتتان را بگیرد اما اگر واقعا دلتان می خواهد سفرهای زیادی داشته باشید و همیشه عکس اینستاگرام دوست هایتان شما را ناراحت می کند، خب پس باید کمی از تفریحات دیگرتان بزنید. می توانید بیرون غذا خوردن را به حداقل برسانید، مثلا اینکه پیش خود بگویید

من تنها ماهی یک بار به رستوران خواهم رفت!

غذا درست کردن در خانه

زندگی در خانه های کم هزینه را انتخاب کنید

اگر عاشق سفر کردن هستید اما نمی توانید پول هایتان را جمع کنید شاید یکی از دلایلش این باشد که هزینه خانه شما خیلی زیاد است. کمی پیش خود فکر کنید که هر ماه چقدر پول برای شارژ، تمیز کردن خانه، برق، گاز و … می دهید. تنها با عوض کردن خانه تان به یک جای شاید کوچکتر و یا کم هزینه تر، به راحتی می توانید کلی پولی که ماهیانه از دستتان می رفت را صرفه جویی کرده و در قلک سفرتان بیاندازید؛ فوق العاده است، نه؟

از فروشگاه های تخفیف دار خرید کنید یا اصلا خرید نکنید

تا به حال به این فکر کرده اید که چند درصد از خریدهایی که در طول ماه یا سال انجام می دهید، غیر ضروری هستند؟ یا اینکه چقدر از خریدهای شما گران تر از حد معمول‌اند؟ خب! ما چند راهکار برای شما داریم.

راهکار اول: زمانی که می خواهید خریدی انجام دهید، کمی با خودتان روراست باشد و این سوال را حتما از خود بپرسید: آیا نبود این وسیله، لباس یا … به زندگی من ضرر خواهد زد؟ اگر پاسخ شما به این سوال خیر بود پیشنهاد ما این است که آن را از لیست خریدتان خط بزنید.

راهکار دوم: خریدهای تابستان را در زمستان و خریدهای زمستان را در تابستان انجام دهید. به این صورت همیشه می توانید اجناس را به قیمت بسیار پایین تر از حد معمول تهیه کنید. اقلامی مانند خوراکی های روزانه و به اصطلاح مواد غذایی داخل یخچال را هم از فروشگاه های تخفیف دار تهیه کنید و مبلغی که به عنوان تخفیف از شما کسر می شود را در قلک سفرتان بیندازید. می بینید؟ همینطور دارد به پس انداز پول برای سفر شما اضافه می شود.

این را هم در نظر بگیرید هرجا که روی مغازه نوشته شده «تخفیف ۵۰%» به این معنی نیست که به خاطر قیمت ارزانش حتما باید چیزی از آن خرید کنید. این روش یک جور جذب مشتری است که با اینکه شما به چیزی احتیاج ندارید اما ناخودآگاه با خود می گویید که این مثلا لباس ارزان هزینه کمی دارد، پس اگر آن را بخرم سود می کنم که در واقع اینطور نیست. شما برای چیزی پول داده اید که اگر نبود، پولدارتر بودید!

به جای تماس های تلفنی تماس اینترنتی برقرار کنید

امروزه که همه ما به اینترنت دسترسی داریم و مدام از آن استفاده می کنیم، چرا با همان پولی که بابت آن می دهیم، تماس هایمان را برقرار نکنیم؟ خیلی خوب است که بتوانید زمانی که می خواهید با کسی تماس بگیرید، توسط همان اپلیکیشن هایی که این قابلیت را دارند، زنگ بزنید؛ مخصوصا اگر تماس های بین المللی دارید.

لوازم قدیمی خود را بفروشید

همین الان کمد، کشو و انبار خود را باز کنید و متوجه می شوید که چقدر لباس، کتاب، بازی و وسایلی دارید که اصلا یا استفاده نمی کنید و یا شاید سالی یک بار به کارتان می آید. مطمئن باشید که چیزی را که از یک سال قبل استفاده نکرده اید تا یک سال بعد هم استفاده نخواهید کرد؛ این وسایل تنها جایتان را می گیرند، پس آن ها را بفروشید. به لطف تکنولوژی الان می توانید حتی کوچترین لوازمتان را هم در سایت های فروش وسایل بگذارید و یکی که واقعا این وسیله به دردش می خورد، آن را از شما خواهد خرید. پول آن را حتما در قلک سفرتان بیندازید.

در کانال و صفحه های گردشگری عضو شوید

بله… به همین راحتی! یکی دیگر از روش های پس انداز پول برای سفر همین است اما چگونه؟ زمانی که شما در صفحه های گردشگری عضو می شوید به راحتی از نرخ های ویژه مطلع خواهید شد. مثلا ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام الی گشت همیشه وقتی روی هتل یا پروازی تخفیف می خورد و یا تورهای متنوعی اعلام می شود، آن را در صفحه مان به مسافران اعلام می کنیم. شما به این ترتیب اگر در ذهنتان سفری را مد نظر داشته باشید، با دیدن تخفیفی که روی پکیج یا پرواز آن اعمال شده، به راحتی می توانید آن را خریداری کنید و به این صورت پول کمتری خرج کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار