gardeshban.ir

این روزها اندونزی تبدیل به یک مقصد گردشگری برای هموطنانمان شده است اما با توجه به بالا رفتن قیمت ها شاید بخواهید با کم ترین بودجه بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. در واقع فرقی نمی کند که چه قدر بخواهید پول خرج کنید این کلان شهر سرزنده می تواند برای همه سرگرم کننده باشد. می توانید به تماشای مناظر زیبا بنشینید یا اگر علاقه مند به آثار هنری هستید به بازدید از آن ها بروید. برای تماشای بهترین فعالیت های رایگان این شهر ما را دنبال کنید.
کد خبر: ۱۵۸۴۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روزها اندونزی تبدیل به یک مقصد گردشگری برای هموطنانمان شده است اما با توجه به بالا رفتن قیمت ها شاید بخواهید با کم ترین بودجه بیشترین بهره را از سفر خود ببرید.  در واقع فرقی نمی کند که چه قدر بخواهید پول خرج کنید این کلان شهر سرزنده می تواند برای همه سرگرم کننده باشد. می توانید به تماشای مناظر زیبا بنشینید یا اگر علاقه مند به آثار هنری هستید به بازدید از آن ها بروید. برای تماشای بهترین فعالیت های رایگان این شهر ما را دنبال کنید.


در شهر قدیمی جاکارتا می توانید آثاری از گذشته های این شهر را ببینید در واقع از جاذبه های رایگان جاگارتا به حساب می آید. زمانی که این محله بندر مهمی برای استعمار گران هلندی بود. بسیاری از ساختمان های قدیمی و تاریخی شهر در این قسمت قرار گرفته اند که از جمله آن ها می توان به موزه (Fatahillah) فتحیه  اشاره کرد که توسط هلندی ها برای شهرداری ساخته شده بود و دیگر دولت ها به مرمت آن پرداختند. گردشگرانی که به  کاوش در شهر قدیمی می پردازند می توانند انتظار مجموعه ای از ساختمان های کلاسیک اروپایی را داشته باشند که معماری درخشان قابل توجهی دارند. این منطقه همچنین شامل بندر دریای ساندرا کلاپا می شود که پر از قایق های سنتی رنگارنگ است.

اکثر موزه های جاکارتا در این منطقه قرار دارند. موزه های دیگر شامل موزه دریایی اندونزی، دو موزه بانکی یعنی بانک Mandiri و بانک اندونزی، موزه Wayang یا عروسکی و موزه هنرهای مجسمه سازی و سرامیک است. بیشتر این موزه ها ساختمان های استعماری سابق هلندی ها هستند و با حفظ بسیاری از ویژگی های معماری اصلی خود بازسازی شده اند. به عنوان مثال، موزه هنرهای معاصر، یک دادگاه هلندی بود. ساختمان آرشیو ملی یا Gedung Arsip Nasional، محل اقامت سابق ژنرال رینیر د کلرک، استاندار شرق هلند بود. در حالی که بسیاری از ساختمان ها خالی هستند، بعضی از آن ها را به موزه تغییر کاربری داده شده اند و تلاش های بسیاری برای بازسازی مداوم آن ها صورت می گیرد.

بی آر تی سواری در جاکارتا | Ride the TransJakarta bus

البته اتوبوس سواری ممکن است  جزو جاذبه های رایگان جاکارتا نباشد اما تنها ۳۰ سنت برای شما هزینه خواهد داشت در واقع با استفاده از اتوبوس می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و تقریبا به هر نقطه از شهر که می خواهید بروید. اتوبوس های بزرگ و با تهویه هوای مطبوع سواری بسیار راحتی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید حومه شهر را به راحتی در آب و هوای مرطوب گرمسیری تماشا کنید.

پیشنهاد می کنیم  که خط ۱ را سوار شوید، که شما را از شهر قدیمی جاکارتا تا مجتمع کاخ ریاست جمهوری، بنای یادبود ملی، محله پر رفت و آمد مرز شهرکه پر از برج های اداری و مراکز خرید است می برد. البته اگر حوصله ماندن در ترافیک را ندارید نیز اتوبوس سواری می تواند گزینه خوبی برای رفت و آمد باشد.

بازدید از پارک سوروپاتی | Visit Suropati Park

این پارک در میان جنگل های انبوه و سرسبز قرار گرفته و جزو جاذبه های رایگان جاکارتا می باشد. سراسر آن را درختان سر به فلک کشیده پوشانده اند و سایه مطبوعی ایجاد کرده اند و هر از گاهی نسیم روح نوازی می وزد که لذت گردش در پارک را چندین برابر می کند. در واقع می توان گفت این پارک ترکیبی از زیبایی طبیعت، زندگی شهری و هنر است. شش اثر ASEAN در پارک به نمایش گذاشته شده اند و شما می توانید در حال قدم زدن از صدای موزیکی که توسط نوازنده های انفرادی و یا گروهی جا به جای پارک زیر سایه درختان در حال نواختن هستند بهره مند شوید.

آدرس: Taman Suropati, RT.5/RW.5, Menteng, Central Jakarta City, Jakarta, Indonesia


بازدید از گالری ملی | Visit the National Gallery

علی رغم این که در این گالری بسیاری از مشهورترین آثار ملی و هنرهای مدرن نگهداری می شوند ورود به آن برای گردشگران خارجی کاملا رایگان است و می توان آن را در لیست جاذبه های رایگان اندونزی گنجاند. گالری ملی اندونزی یک موسسه موزه هنر و مرکزی برای هنرهای معاصر و مدرن است که هدف آن محافظت، توسعه، ایجاد یک کاربرد مناسب از کارهای هنری به عنوان یک وسیله فرهنگی-آموزشی و بازآفرینی است و همچنین ایجاد رسانه ای برای توسعه خلاقیت و درک هنر.


این موسسه بطور رسمی در ۸ می سال ۱۹۹۹ تاسیس شد. اکنون زیر نظر وزارت فرهنگ و آموزش اندونزی اداره می شود. این موزه در مرکز شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی واقع شده و نزدیک موزه ملی، یادبود ملی، کتابخانه ملی، قصر ریاست جمهوری، مسجد استقلال، کلیسای امانوئل و ایستگاه قطار "Gambir” است. در حال حاظر بیش از ۱۷۰۰ قطعه هنری از آثار هنرمندان افسانه ای همچون Raden Saleh و Affandi و دیگر هنرمندان معاصر در آن نگهداری می شود. در این مجموعه اغلب اوقات گالری های مختلف موقت نیز برگذار می شود.

آدرس: National Gallery of Indonesia, Gambir, Central Jakarta City, Jakarta, Indonesia

شماره تماس: ۰۰۶۲۲۱۳۴۸۳۳۹۵۴

گالری ملی

محله چینی ها در جاکارتا | Explore Jakarta’s Chinatown

بخش بزرگی از جمعیت چینی اندونزیایی جاکارتا در این منطقه زندگی می کنند و بازدید از آن جزو جاذبه های رایگان جاکارتا است، این بخش خاص شهر دارای یک فضای شرقی کاملا متفاوت است و همه چیز آن از معماری گرفته تا بشقاب های غذا با سایر مناطق شهر متفاوت است. در حالی که در این محله قدم می زنید می تواند از تماشای بناهایی با نمای فوق العاده دیدنی چینی ها لذت ببرید. همچنین در این محله بازارهایی وجود دارند که می توانید با قیمت مناسب هر چیزی که فکرش را میکنید از لوازم الکترونیکی گرفته تا انواع لباس را خریداری کنید. بسیاری از قدیمی ترین فروشگاه های شهر در این محل قرار دارند که از جمله آن ها می توان به رستوران های قدیمی تا سلمانی ها اشاره کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار