gardeshban.ir

برای بعضی از مردمان، سفر به معنای این است که برخی عادتهای خوب را به بهانه ای کنار بگذارند.
کد خبر: ۱۵۸۸۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای بعضی از مردمان، سفر به معنای این است که برخی عادتهای خوب را به بهانه ای کنار بگذارند. برخی، عادتها و رژیم غذایی خود را فراموش می کنند و برخی دیگر نیز، انجام ورزش منظم خود را به دلیل بودن در سفر کنار می گذارند. 

داشتن زندگی سالم در سفر گاهی دشوار می باشد ، اما کسانی که ورزش را در هر شرایطی انجام می دهند، بودن در سفر را فقط یک بهانه ی بیخود می دانند. حال در این مقاله به شما می گوییم که چگونه می توانید ورزش را در سفر به صورت مستمر انجام دهید.

1. تحقیق در مورد محل قبل از سفر

می توانید در مورد اینکه در مقصد و محل اقامتتان ، امکانات ورزشی در دسترس است یا خیر ، قبل از سفر اطلاعاتی کسب کنید.حتی می توانید در مورد سالن های ورزشی نزدیک محل اقامتتان نیز تحقیقاتی انجام دهید.

2. دقت در برنامه ریزی

در مورد انجام ورزش در سفر، برنامه ریزی داشته باشید و در مورد آن یادداشتی تهیه کنید. بهترین زمان برای انجام تمرینات هوازی، اول صبح است. در طول روز نیز به گشت و گذار خواهید رفت و شب نیز قطعا خسته هستید و این بهانه ی خوبی برای ورزش نکردن است. پس هر روز صبح که از خواب بیدار می شود تنها 30 دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

3. بسته بندی تجهیزات ورزشی

نیازی نیست که حتما وزنه های سنگینی که همیشه با آنها کار می کنید را همراه داشته باشید، بلکه به جای آن می توانید از دو وزنه ی سبک استفاده کنید. لباس مناسب ورزش و کفش را نیز فراموش نکنید.

4. ورزش همراه با رژیم غذایی سالم

در حالی که غذا خوردن در سفر بسیار می تواند وسوسه انگیز باشد اما زمانی که ورزش می کنید و می خواهید موثر نیز باشد، باید از غذاهای سالم نیز استفاده کنید. از غذا و میان وعده هایی استفاده کنید که ارگانیک باشند و چربی زیاد نداشته باشند.

5. خلاق باشید

معمولا هتل ها دارای استخر و یک باشگاه هستند اما اگر این امکانات در دسترس نباشد، باید کمی برای ورزش کردن خلاقیت به خرج دهید. مثلا به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید و یا از تخت و صندلی در اتاق هتل برای انجام برخی تمرینها استفاده کنید.

6. فعالیت های گشت و گذاری و گردشگری

می توانید برای سوزاندن کالری، به جای وسیلهی نقلیه از دوچرخه استفاده کنید و یا مسیرهایی را به پیاده روی اختصاص دهید. حتی کوهنوردی را نیز می توانید به عنوان فعالیت و همچنین ورزش به برنامه ی سفر خود بیافزایید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار