gardeshban.ir

تنها در حدود ۱۵۰ سال پیش، قصر بزرگ بانکوک (Bangkok's Grand Palace) نه‌تن‌ها به‌عنوان اقامتگاه پادشاه و دادگاه عالی کشور شناخته می‌شد، بلکه کلیه امورات اداری کشور در آن انجام می‌گرفت.
کد خبر: ۱۵۹۲۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

در داخل دیوار‌های این قصر بزرگ، وزارت جنگ، ادارات دولتی و محل ضرب سکه نیز قرار دارد. اگرچه پادشاهان تایلندی در دوران قرون‌وسطی در کاخ بزرگ بانکوک زندگی می‌کردند، اما همچنان این مجموعه به‌عنوان محل قدرت کشور تایلند شناخته می‌شود.

مجتمع کلی قصر بزرگ بانکوک؛ همانند بقیه سطح جزیره راتاناکوزین (Ratanakosin)، زیر طرح کلی مجموعه قصر‌های آیتوهایا (Ayutthaya) قرار گرفته است. دادگاه بیرونی در نزدیکی محل ورودی کاخ قرار گرفته است و مجموعه‌ای از ادارات دولتی را شامل می‌شود که پادشاه به‌طور مستقیم با آن‌ها کار می‌کرد. نماد عمودی بودا نیز در گوشه بالایی دادگاه قرار گرفته است.

در وسط دادگاه مرکزی یک محل مخصوص قرار دارد که محل اقامت پادشاه بوده و سالن آن برای انجام کار‌های دولتی توسط پادشاه در نظر گرفته شده است. اگرچه به‌عنوان بازدیدکننده می‌توانید به قسمت‌های جلویی دادگاه نگاه کنید و از فضای آن دیدن کنید، اما فقط دیدن دو اتاق خواب در برخی روز‌های خاص مجاز است.

در پشت دادگاه مرکزی یک واحد مجزا قرار گرفته است که محل اقامت شاه سلطنتی و دختران وی بوده است. این قسمت در واقع همانند یک شهر کوچک است که فرزندان پادشاه مانند دختران و پسران وی زیر سن بلوغ در آن زندگی می‌کردند.

رای بازدید می‌توانید از معبد بودا شروع کنید و از آن به سایر قسمت‌های کاخ بروید. هزینه پذیرش در قسمت معبد بودا حدود ۱۳ دلار است که ممکن است کمی تغییر کرده باشد. اگر قصد بازدید از قصر بزرگ بانکوک را دارید، می‌توانید هر روز از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۳ و نیم عصر به آنجا بروید. لازم به ذکر است که برای خرید سوغاتی نیز نگران نباشید و چندین مغازه در اطراف آن تعبیه شده است.

اگر بخواهید به صورت رایگان از کاخ بزرگ بانکوک دیدن کنید، می‌توانید اول هر ماه ساعت ۱۰ تا ۱۰ و نیم و ۱ و نیم تا ۲ به دیدن آن بروید. همچنین برای گرفتن راهنما تنها باید ۳ دلار هزینه کنید که چندان هزینه بالایی نیست.


قصر بزرگ تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک+تصاویر

قصر بزرگ تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک+تصاویر

قصر بزرگ تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک+تصاویر



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار