gardeshban.ir

گزارش/
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دلیل گرانی بلیت در برخی مسیرهای هوایی را چارتری بودن آنها دانست.
کد خبر: ۱۵۹۳۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیاوش امیر مکری در آیین معارفه مدیر جدید فرودگاه آیت الله جمی آبادان اظهار داشت: در حال حاضر ۸۷ فرودگاه در کل کشور فعال هستند که ۵۳ فرودگاه در مالکیت شرکت ناوبری جمهوری اسلامی ایران است و دیگر فرودگاه‌ها متعلق به مناطق آزاد، شرکت نفت یا نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی در ادامه در خصوص عبور پروازهای بین المللی از آسمان ایران با بیان اینکه رفع التهاب از منطقه یکی از دلایل بازگشت پروازهای بین المللی از آسمان ایران است گفت: شرکت‌های هواپیمایی بعد از اینکه متوجه شدند فضای ایران امن است و عبور  از آسمان ایران از لحاظ اقتصادی و طول مسیر به نفع آنهاست مجددا آسمان ایران را برای تردد انتخاب کردند که البته تعداد پروازهای بین المللی از آسمان ایران رو به افزایش نیز گذاشته است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: ایران از محل پروازهای عبوری از آسمان این کشور سالانه حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال (هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان) درآمد دارد.

امیر مکری در خصوص برنامه شرکت فرودگاه‌ها برای کاهش تعرفه‌های فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی گفت: قرار بر این است تعرفه‌های فرودگاهی تعدیل شود که این برنامه اضافه بر موضوع اعمال مشوق‌ها برای جذب پرواز در برخی فرودگاه‌های کم برخوردار است.

وی اظهار داشت: در فرودگاه‌هایی که پروازهای چارتری انجام می‌شود مشکل افزایش نرخ بلیت را شاهد هستیم که چنانچه شرکت‌های هواپیمایی بتوانند به صورت مستقیم پروازهای برنامه‌ای خود را جایگزین پروازهای چارتری کنند قطعا نرخ بلیت در این فرودگاه‌ها تثبیت خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار