gardeshban.ir

مدیرعامل یک سازمان پژوهشی غیردولتی که مرکز آن در پراگ است در توییتی مدعی صدور حدود ۴۰۰ ویزای شنگن برای ایرانی‌ها در سفارت این کشور در تهران شده است.
کد خبر: ۱۵۹۳۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

جیکوب جاندا مدعی شده است که این افراد دستچین شده بودند و چنین کاری باعث فراخوانده شدن سفیر چک از ایران شده است.

رسانه‌های جمهوری چک هم از اعطای ویزای شنگن به ده‌ها تبعه ایران در سفارت این کشور در تهران و فراخوانده شدن اسواتوپلوک چومبا، سفیر وقت جمهوری چک خبر داده‌اند.

نشریه «دنیک ان» چاپ پراگ مدعی شده است که اسواتوپلوک چومبا سفیر وقت چک در تهران با اعطای ویزای شنگن به ۴۰۰ تبعه ایران خارج از روال اداری و قانونی مرسوم موافقت کرده است.

این نشریه در ادامه با طرح این ادعا که در پی اطلاع اداره بازرسی وزارت خارجه جمهوری چک، چومبا از تهران فراخوانده شده و به کارش به عنوان سفیر در تهران پایان داده شده نوشته است: ماموران اداره بازرسی وزارت خارجه چک چند ماه پیش به تهران سفر کرده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که سفیر سابق چک در گفت‌وگو با یک نشریه چک اعلام کرده که پس از سه سال کار در تهران دوره ماموریتش به پایان رسیده است.

نشریه «دنیک ان» چاپ پراگ همچنین ادعا کرده است که «چومبا» سفیر سابق چک با توصیه اتاق بازرگانی چک و اسلواکی و ایران و بر اساس فهرستی که از این اداره گرفته ویزاهای شنگن را صادر کرده است.

یان کاوان وزیر خارجه سابق چک که ریاست این اتاق بازرگانی را بر عهده دارد در گفت‌وگو با رسانه‌ها این اتهام را رد کرده و حتی اشاره کرده است که احتمال شکایت این اتاق بازرگانی از وزارت خارجه چک وجود دارد.

در گزارش دیگری نیز ادعا شده است که از ۴۰۰ دریافت‌کننده ایرانی ویزای شنگن، اغلب آنها با این ویزا به آلمان سفر کرده‌اند.

چمدان




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار