gardeshban.ir

برنامه‌ریزی سفر، در پیشبرد هزینه‌ها و صرفه‌جویی، نقش مهمی دارد. اما چگونه می‌توان هم سفر خوب و خاطره‌انگیزی به گرجستان داشت و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد؟
کد خبر: ۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
برنامه‌ریزی سفر، در پیشبرد هزینه‌ها و صرفه‌جویی، نقش مهمی دارد. اما چگونه می‌توان هم سفر خوب و خاطره‌انگیزی به گرجستان داشت و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد؟ در این مقاله چندین راه‌حل کاربردی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

نکات کاربردی:

بلیط به تفلیس، نسبتا ارزان است اما عجله نکنید. کمی در سایت‌ها بچرخید و قیمت‌ها را مقایسه کنید، شاید در لحظه‌ی آخر بلیط ارزان‌تر با قیمتی بسیار مناسب بیابید.

اگر در کشور‌های همسایه گرجستان حضور دارید، به راحتی با اتوبوس به جای هواپیما به گرجستان سفر کنید.

با رعایت این نکته به راحتی می‌توانید پول زیادی ذخیره کنید: نیازی نیست برای لذت بردن از آب و هوای گرم و مطبوع حتما در تابستان و فصل اوج به گرجستان سفر کنید، اوایل پاییز هم هوای خوبی در گرجستان حکم‌فرماست اما هزینه‌ها به طرز محسوسی کاهش یافته است.

پس از ورود به گرجستان سعی کنید به جای تاکسی بیشتر از حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس استفاده کنید زیرا هزینه کمتری متحمل خواهید شد. در صورت استفاده از تاکسی، قبل از سوار شدن بر سر قیمت به توافق برسید.

اگر قصد دارید تعطیلات را در باتومی بگذرانید، به شما توصیه می‌کنیم با پای پیاده این کار را انجام دهید زیرا کرایه تاکسی نسبت به پایتخت بسیار بالا‌تر است. مطمئن باشید از قدم زدن در این شهر ساحلی زیبا خسته نخواهید شد.

در گرجستان، چه در پایتخت و چه در شهرهای اطراف، خوابگاه و مهمان‌خانه با قیمت مناسب در دسترس است. هزینه اجاره مسکن هم پایین است. نکته قابل توجه این است که این اقامتگاه‌ها نیز در مرکز شهر قرار دارند.

اگر طرفدار سفر هستید و با کوچ سرفینگ هم آشنا هستید، باید بدانید که در تفلیس می‌توانید به صورت رایگان اقامت داشته باشید و با فرهنگ و سنت های مردم آشنا شوید.

گرجستان، کشوری کوهستانی و ایده‌آل برای دوست‌داران کمپینگ است. می‌توانید در کوه یا ساحل چادر خود را برپا کنید و از زیبا‌یی‌های طبیعت نهایت لذت را ببرید.

خدمات رومینگ همیشه در سراسر جهان هزینه‌بر بوده است پس برای اتصال به اینترنت، حتما یک سیم کارت اعتباری محلی خریداری کنید.

در تفلیس و باتومی مغازه‌هایی وجود دارند که از مالیات معاف هستند، پس سعی کنید بیشتر از آنها خرید کنید.

هنگام سفر به گرجستان بهتر است دلار و یورو همراه داشته باشید زیرا معامله آنها سودآور‌تر است. علاوه بر این برای تغییر ارز حتما به بانک‌ها مراجعه کنید.

هزینه بنزین در گرجستان ارزان است، می‌توانید خودرویی کرایه کنید و به سفر بروید اما گزینه‌ی جایگزین برای کاهش هزینه‌ها، استفاده از قطار و اتوبوس است.

به جای غذا خوردن در رستوران‌های شیک، غذا خوردن در کافه‌های کوچک و تمیز را هم امتحان کنید. غذاهای سنتی گرجستان با طعمی لذیذ در این کافه‌ها سرو می‌شود. خوردن شیرینی‌های محلی را هم فراموش نکنید.

میوه و سبزیجات فصلی را می‌توانید با قیمت مناسب و به صورت تازه از بازار خریداری کنید. اگر در مهمان‌‌خانه اقامت دارید و همچنین امکان آشپزی، حتما به بازار گرجستان سری بزنید.

در تفلیس و شهر‌های توریستی می‌توانید مغازه و فروشگاه‌های زیادی برای خرید سوغاتی بیابید اما توجه داشته باشید که قیمت در مغازه‌ها پایین‌تر از فروشگاه‌های بزرگ است.

اگر می‌خواهید تمام گرجستان را بگردید، بهتر از بدون استفاده از تور و آژانس‌های مسافرتی دست به کار شوید. یک نقشه در دست بگیرید یا بهترین‌ مکان‌ها را در اینترنت جستجو کنید. فقط کافیست به خود اعتماد داشته باشید.

شما به راحتی می‌توانید هزینه‌های خود را پایین بیاورید اما به هیچ عنوان از دیدنی‌های گرجستان صرف نظر نکنید. برای داشتن سفری فوق‌العاده به گرجستان، ابتدا مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گرجستان را بیابید و طبق علاقه خود اولویت بندی کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار