gardeshban.ir

بانکوک در سراسر جهان با هرج و مرج موجود در آن، خیابان های شلوغ، قیمت ارزان، شب زنده داری ها و ترافیک شناخته شده است. برخی از مسافران این شلوغی را دوست دارند، اما برخی خیر.
کد خبر: ۱۶۰۱۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر اسراری در خود دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد، اما برای اینکه سفری بهتر داشته باشید، خوب است در رابطه با هزینه‌های رایج در بانکوک مطلع باشید.


۱. هزینه‌ی اقامت در بانکوک

اجاره‌ی تخت خوابگاه از ۹۰ THB شروع می‌شود، اما خوابگاه‌های بهتر در مناطق مناسب‌تر هزینه‌ای نزدیک به ۶۷۵ THB دارد. اتاق‌های خوب در خوابگاه معمولا با ۶ تا ۸ تخت از قیمت ۲۲۵ THB شروع می‌شوند، اما اتاق‌های خصوصی در همین خوابگاه‌ها از ۵۰۰ THB شروع می‌شوند. گزینه‌ی بهتر، اتاق خصوصی در مهمانخانه کوچک می‌باشد که هزینه‌ی آن از ۳۰۰ THB شروع می‌شود.

۲. هزینه‌ی اقامت در هتل


بودجه‌ی مورد نیاز برای اقامت در هتل‌ها معمولا از ۴۰۰-۵۰۰ THB در هر شب شروع شده و دارای آب گرم و حمام خصوصی است. کیفیت‌ها معمولا متفاوت است، اما اطلاعات بیشتر را از طریق بررسی آنلاین می‌توانید بدست بیاورید. در بسیاری از هتل‌ها وای فای و صبحانه‌ی رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. البته هزینه‌های مربوط به هتل با توجه به میزان امکانات بالاتر هم می‌رود.

۳. میانگین هزینه‌ی غذا

در بانکوک شما می‌توانید از فروشندگان خیابانی با هزینه‌ی تقریبی ۳۰ THB برای هر وعده، غذا تهیه کنید. مثلا هزینه‌ی یک بسته از میوه‌های قطعه قطعه شده و یا چای یخی تایلندی حدود ۲۰ THB می‌باشد. مرغ، برنج و سام تام حدود ۱۵۰ THB می‌باشد. هزینه‌های مربوط به رستوران‌های نیز از ۵۰ THB شروع می‌شود و بسته به غذا و میزان آن بالاتر می‌رود.


۴. هزینه‌ی حمل و نقل در بانکوک

اگر چه اتوبوس‌های موجود در شهر همیشه شلوغ هستند، اما راحت و ارزان هستند. هزینه‌ی اتوبوس‌های بدون سیستم تهویه ۱۰ THB و اتوبوس با سیستم تهویه ۱۵ THB می‌باشد. شما می‌توانید به هر نقطه‌ای از شهر با این اتوبوس‌ها سفر کنید. هزینه‌ی مربوط به مترو حدود ۱۵-۵۰ THB برای سفر در یک روز می‌باشد. هزینه‌ی تاکسی در سراسر شهر ۱۰۰-۷۰ THB می‌باشد. کرایه تاکسی از فرودگاه تا جاده‌ی Khao San حدود ۳۰۰-۵۰۰ THB می‌باشد. البته روش دیگری هم وجود دارد و آن قطار اکسپرس است که شما را از فرودگاه به مرکز شهر می‌رساند و هزینه‌ی آن تنها ۱۵۰ THB در یک سفر است. وسیله‌ی حمل و نقل در تایلند فراوان و رفت و آمد آسان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار