gardeshban.ir

در ادامه تکمیل پروژه های در حال ساخت اراضی عباس آباد، «دریاچه» و «محوطه باغ هنر» در فاز دوم 27 مرداد ماه 1398 با حضور شهردار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و اساتید و پیشکسوتان موسیقی، تئاتر، شعر و ادبیات و تجسمی افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۶۰۱۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
باافتتاح «دریاچه» با مساحت ۲۵ هزار متر مربع و «محوطه باغ هنر» با مساحت ۵ هزار متر مربع در اراضی عباس‌آباد، بزرگترین پروژه هنری قلب پایتخت آماده میزبانی از هنرمندان و شهروندان شده یک دریاچه جدید به شهر تهران اضافه می شود.

«باغ هنر» بخش هنری اراضی عباس آباد حد فاصل باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس واقع شده و ارتباط دهنده این دو مجموعه فرهنگی و حلقه واسط مراکز ضلع شرقی اراضی محسوب می شود.
این باغ شامل یک دریاچه،۴ ساختمان و یک رواق است که دو ساختمان «خانه شعر و ادبیات» و «خانه نقش» در فاز اول طی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ افتتاح و به بهره برداری رسیده است و دریاچه و محوطه باغ در فاز دوم به بهره برداری می رسد.

آمفی تئاتر هایی با ظرفیت های متعدد برای برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی، اتاق های کنفرانس، سالن های آمفی تئاتر روباز، کافی شاپ و رستوران و گالری جهت نمایش آثار شاخص اساتید و هنرمندان و دانشجویان از جمله امکانات باغ هنر است که بخشی از آن با افتتاح رواق به بهره برداری رسیده و بخش دیگر آن پس از تکمیل «کوشک مرکزی» و «خانه موسیقی» در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

همچنین با توجه به ظرفیت ملی و بین المللی اراضی عباس آباد برنامه ریزی های گوناگونی برای حضور هنرمندان بین المللی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در حال انجام است.

بنا به گفته روابط عمومی شرکت نوسازی عباس آباد و با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی خانه موسیقی و کوشک مرکزی می توان امیدوار بود که این دو پروژه در سه ماهه نخست سال ۹۹ افتتاح شود و به این ترتیب باغ هنر تکمیل خواهد شد.

باغ هنر یکی از پروژه های بزرگ اراضی عباس آباد در طول سال های گذشته و در دوران مدیریت های پیشین در حال ساخت و در مقاطعی متوقف شده بود که در دو سال اخیر عملیات عمرانی با سرعت بیشتری پیگیری و امروز آماده افتتاح شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار