gardeshban.ir

بزرگترین جزیره در سواحل شرق از جنوب تایلند،سامویی است که هر ساله تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به وسیله ی جنگل های انبوه و سرسبز، سواحل زیبا، و حیات وحش زیرآب به سوی خود می کشاند.
کد خبر: ۱۶۰۲۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
 اندازه ی این جزیره چندان بزرگ نیست و به بازدیدکنندگان اجازه ی سفری یک روزه در اطراف به وسیله ی تاکسی، موتورسیکلت و دوچرخه را می دهد.

سواحل،منبع اصلی سرگرمی در سامویی هستند.آب روشن و شن و ماسه ی سواحل، فوق العاده هستند. سواحلی که در این جزیره می تون پیدا کرد، برخی شلوغ هستند و برخی دیگر کمی دور از دسترس هستند. رستورانها و مغازه های موجود در این سواحل نیز به دلیل رفت و امد مکرر مسافران خارجی، غذای تازه و به روز در اختیار آنان می گذارند. معابد زیبای سامویی که نشان دهنده ی تاریخ و فرهنگ تایلند می باشد، موزه ها، آکواریوم و باغ وحش نیز از دیگر سرگرمی های موجود در سامویی است

تقسیم بندی سامویی

اگرچه اسکله اصلی برای کشتی ها در سمت غرب جزیره، در ساحل Nathon واقع شده است اما شهر اصلی در شمال شرق جزیره واقع شده است. در قسمت جنوبی این جزیره، در شرق ساحل Chaweng ،شلوغی و رفت و آمد بسیار را خواهید دید.

در جنوب Chaweng، منطقه ای به نام Lamai قرار دارد که ساحل شلوغ بعدی می باشد. این بخش از جزیره بسیار توسعه یافته است و شامل رستوران غربی مورد پسند گردشگران می باشد. Choeng Mon در پایان شبه جزیره در شمال شرق، دارای دسترسی آسان، هتل و مغازه های بسیاری است. سامویی دارای سواحل و جزایر بسیاری است اما با این حال هنوز بخشهایی از شهر و جاده های آن به طور کامل توسعه نیافته است.

کارهایی که در سامویی میتوان انجام داد

ورزش های آبی مانند غواصی و قایق سواری با توجه به سواحل و جزایر زیاد سامویی، میان گردشگران بسیار محبوب است. البته انجام غواصی در همه جای سامویی توصیه نمی شود. برای شنا نیز بهتر است در مناطق مشخص شده،فعالیت داشته باشید. تورهای مربوط به غواصی و قایق سواری نیز بسیار رایج است.

غذا و رستوران در سامویی

توجه داشته باشید که بسیاری از رستوران ها دارای دو سیستم قیمت گذاری، برای مسافران و مردم محلی،هستند پس اگر صورتحسابی بالاتر از حد انتظار دیدید،تعجب نکنید. گزینه های غذایی از سراسر جهان برای رفع نیاز گردشگران در دسترس است. این می تواند چالشی برای پیدا کردن غذاهای اصیل و معتبر تایلندی در این جزیره باشد. غذاهای دریایی در این منطقه بسیار محبوب است.

حمل و نقل در جزیره سامویی

بازدیدکنندگان می توانند از طریق فرودگاه و یا کشتی های عمومی که در اسکله Nathon توقف دارند به سامویی برسند.تاکسی تقریبا در همه جای جزیره در دسترس است.قبل از سوار شدن بر سر قیمت به توافق برسید. اتوبوس های عمومی در قالب songthaews در دسترس است که از تاکسی و یا دیگر اتوبوسها ارزانتر است.موتور سیکلت و دوچرخه نیز برای اجاره در دسترس است اما به طور قطع قیمت آن برای گردشگران بیشتر از مردم محلی است پس سعی کنید تخفیف بگیرید و بر سر قیمت به توافق برسید.


سامویی؛زیباترین جزیره گردشگری در تایلند/تصاویر

سامویی؛زیباترین جزیره گردشگری در تایلند/تصاویر

سامویی؛زیباترین جزیره گردشگری در تایلند/تصاویر

سامویی؛زیباترین جزیره گردشگری در تایلند/تصاویر

سامویی؛زیباترین جزیره گردشگری در تایلند/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار