gardeshban.ir

پاکستان با پایان دادن به فعالیت خط اتوبوس مسافربری لاهور به دهلی، آخرین مسیر حمل و نقل عمومی با هند را قطع کرد.
کد خبر: ۱۶۰۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
نام کشمیر همواره به نزاع هند و پاکستان به عنوان دو قدرت اتمی گره خورده و حالا با اقدام دولت مودی در برداشتن امتیازات ویژه کشمیر، بحران در این منطقه زیبا به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

ارشاد علی از مقامات همکاری توسعه گردشگری پاکستان به خبرنگاران گفت، دولت دستور توقف رفت و آمد این خط اتوبوس مسافربری را که ۶ صبح هر روز از لاهور عازم دهلی می‌شد، صادر کرد.

اسلام آباد که از سلب اختیارات ویژه منطقه کشمیر از سوی دهلی به خشم آمده اعلام کرده است که این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کند.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، منطقه کشمیر و جامو به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی از خودمختاری و اختیارات ویژه در امور داخلی برخوردار بود. پاکستان اقدام هند را ناقض حقوق بین الملل و وعده سازمان ملل مبنی بر برگزاری همه پرسی تعیین وضعیت آینده این منطقه خواند و اعلام کرد از همه گزینه‌های ممکن دیپلماتیک برای مقابله با این اقدام دهلی و حل و فصل مساله استفاده خواهد کرد.

اسلام آباد در اعتراض به اقدام دهلی، دو مسیر ریلی و آسمان خود را به روی هواپیماهای همسایه‌اش بست، روابط تجاری با دهلی را متوقف و سفیر هند در کشورش را اخراج کرد.

پاکستان و هند هر دو مدعی مالکیت بر منطقه کشمیر هستند و از سال ۱۹۴۷ تا کنون دو بار بر سر این منطقه با یکدیگر جنگیده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار