gardeshban.ir

با وجودی که معمولا در کشورهای خارجی با محیطی امن‌تر از موطن خود مواجه می‌شوید، اما ظاهرا یکسری از کلاهبرداری‌ها در همه جای دنیا شایع است.
کد خبر: ۱۶۰۴۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
در ادامه تعدادی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در طول مسافرت خود به آن‌ها توجه کنید و سفر امنی داشته باشید.

۱. پلیس قلابی

وقتی به کشور دیگری سفر می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است یک پلیس قلابی از شما بخواهد پاسپورت خود را نشان دهید، در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، اعلام می‌کند که باید همان لحظه، جریمه نقدی را پرداخت کنید تا مشکل برطرف شود. خود را نبازید و از او بخواهید که تا ایستگاه پلیس شما را همراهی کند، همین کار قلابی بودن او را مشخص می‌کند.

۲. معامله فرش یا جواهر

هنگام خروج از یک مغازه اغلب با یک راننده ریکشا یا تاکسی مواجه می‌شوید که پیشنهاد یک معامله سودآور و عالی را به شما می‌دهد که حتی دل‌تان نمی‌خواهد به رد کردن آن فکر کنید. حواس‌تان باشد شاید با پذیرش این پیشنهاد، جواهرات شما ارزشش را از دست بدهد و فرشی که خریده‌اید، به مقصد نرسد. تاجران غیرقانونی در این کشورها هستند که جواهرات و فرش‌ می‌فروشند و مطمئنا رفتار آن‌ها با شما اینطور نخواهد بود.

۳. تاکسی فرودگاه

رانندگان تاکسی فرودگاه شاید هر حقه‌ای را برای کلاهبرداری از شما به کار ببرند. ممکن است کرایه زیاد بگیرند یا در خیابان‌های اطراف دور بزنند تا کرایه را بالا ببرند. با اینکه این روش معمولا بی‌خطر است، اما پیشنهاد می‌کنیم سوار تاکسی‌های مجاز شوید. در صورتی که نمی‌خواهید کرایه را همان ابتدا پرداخت کنید، سر قیمت با راننده توافق کنید و فقط وقتی به مقصد رسیدید، آن را بپردازید.

۴. آپارتمان‌ اشتراکی

شاید پیش بیاید که مرد جوانی به سمت شما آمده و یک کارت خرید یا شانس به شما بدهد. از آنجایی که او رفتار دوستانه‌ای دارد، کارت را قبول می‌کنید و متوجه می‌شوید که برنده شده‌اید. جایزه‌تان می‌تواند هر چیزی باشد، از تی‌شرت گرفته تا سفر تفریحی. برای گرفتن جایزه باید به هتلی بروید که با خودرو یک ساعت طول می‌کشد. تا حالا دیگر باید خطر را حس کرده باشید!

اگر با او همراه شوید، در نهایت به یکی از اتاق‌های هتل برده می‌شوید که تعدادی توریست مانند شما در آنجا حضور دارند. بعد مجبور هستید یک ساعت طولانی تبلیغات آپارتمان‌های اشتراکی را نگاه کنید و در نهایت هم یکی از آن‌ها را با تخفیف ویژه بخرید. چنانچه شانس داشته باشید و آنجا را بدون پرداخت هیچ پولی ترک کنید، کلی از وقت‌تان که می‌توانستید در ساحل بگذرانید، هدر رفته است.

۵. تعطیل است

در برخی از کشورها می‌بینید که افراد متعددی از راننده تاکسی گرفته تا دلال‌ها سعی می‌کنند به شما بگویند، هتل، رستوران یا مغازه مورد نظرتان تعطیل است و در عوض جای بهتری وجود دارد که باید از آن دیدن کنید. این روش کلاهبرداری بیشتر از آنکه خطرناک باشد، باعث زحمت شما خواهد شد.

۶. موتورسیکلت

شاید دوست داشته باشید با موتورسیکلت به گشت و گذار در حومه شهر بپردازید، اما یک اتفاق ناخوشایند همه چیز را خراب می‌کند، دوچرخه‌تان خراب شده یا تصادف می‌کنید. مالک موتور سریعاً شما و موتور خراب (که وضعیت خیلی بدی ندارد) را به تعمیرگاهی آشنا می‌برد. مکانیک هم در ازای تعمیر موتور از شما درخواست هزینه‌ی زیادی می‌کند. چاره‌ای ندارید جز اینکه چند صد دلار از پول خود را بابت تعمیرات به او بدهید.

به احتمال زیاد با این کار بیشتر از درآمد یک ماه را درمی‌آورند. پس هنگام اجاره موتور از آن عکس بگیرید و چه بهتر که شخص مالک موتور هم در عکس باشد. به این ترتیب او شما را به‌خاطر هزینه‌های خیالی و سنگین تعمیر موتور متهم نخواهد کرد. از شرکت‌هایی که به هتل‌ها یا مهمان‌خانه‌ها مرتبط هستند، موتور اجاره نکنید.

موتوری که اجاره می‌کنید، یک قفل و دو کلید دارد که یکی از کلیدها برای شما و دیگری در اختیار شرکت اجاره موتور می‌ماند. وقتی موتور را پارک می‌کنید و به دنبال کار خود می‌روید، شخصی از جانب شرکت مذکور از راه می‌رسد و موتور را می‌دزدد. در نتیجه بعدا از شما می‌خواهند که مبلغ هنگفتی برای آن بپردازید. از آنجا که پاسپورت خود را گرو گذاشته‌اید و یک قرارداد امضا کرده‌اید، باید آن را پرداخت کنید. برای پیشگیری از این کلاهبرداری بهتر است قفل و کلید خودتان را به موتور بزنید و از یک پاسپورت قدیمی استفاده کنید تا گرفتار این کلاهبردارها نشوید.

۷. چایخانه و بار

دختران جوان محلی به گردشگران مرد نزدیک شده و بعد از گپ و گفت و جلب اعتماد آن‌ها، مردها می‌پذیرند که با آن‌ها به یک چایخانه یا بار محلی بروند. گردشگر هم که از همصحبتی با یک فرد محلی هیجان‌زده است، پیشنهاد می‌کند برای او نوشیدنی بخرد. وقتی رسید هزینه را می‌بینید، دیگر خبری از دختر نیست و با دیدن مبلغ روی رسید شوکه می‌شود، چون ممکن است به چند صد دلار برسد.

۸. هتل

بعد از پیاده شدن از هواپیما یا قطار، سوار یک تاکسی شده و از راننده می‌خواهید شما را به یک هتل درجه یک ببرد. وارد هتل شده و هزینه چند شب اقامت را پرداخت می‌کنید، در ادامه قانع می‌شوید که در تعدادی از تورها نیز ثبت نام کنید. فضای هتل به شکلی غیرعادی، ساکت است و به اندازه‌ای که تعریفش را شنیده بودید، به نظر نمی‌رسد. در جا می‌فهمید که سرتان کلاه گذاشته‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار