gardeshban.ir

آشنایی با وظایف و محل اسقرار کارکنان قطار که شامل : رئيس قطار ، سر مهماندار ، مهماندار ، پزشك قطار برای مسافرتی که قطار را برای مسافرت انتخاب می نمایند بسیار مفید می باشد.
کد خبر: ۱۶۰۵۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
آشنایی با وظایف و محل اسقرار کارکنان قطار که شامل : رئيس قطار  ، سر مهماندار ، مهماندار ، پزشك قطار برای مسافرتی که قطار را برای مسافرت انتخاب می نمایند بسیار مفید می باشد.

وظايف كاركنان قطار

 رئيس قطار 

- محل استقرار: سالن يك كوپه دوم (سبز، سيمرغ، دليجان: سالن يك كوپه يك) در صورت عدم حضور در كوپه مورد نظر از سرمهماندار قطار جويا شويد

- احترام به مسافران در طول سفر

- كنترل بليت مسافران و رسيدگي به وضعيت جاي آنان

- نظارت بر رعايت شؤون اسلامي و نظم در قطار با كمك مأموران انتظامي

- نظارت بر رعايت مقررات مسافرت و حمل توشه

- پاسخ‌گويي در قبال نحوه برخورد كاركنان قطار با مسافران

- درخواست آمبولانس براي بيماران اورژانسي

- پاسخ‌گويي به سؤالات مسافران و تلاش در رفع مشكلات


سر مهماندار :

محل استقرار سالن رستوران مي‌باشد و در قبال موارد ذيل پاسخ‌گو است :

- نظارت برنحوه رفتار و عملكرد مأمورين قطار مشتمل بر مهماندار، ‌مأمورين رستوران،‌ مأمورخدمات

- همكاري و همراهي با رئيس قطار در رسيدگي به مشكلات مسافران

- نظارت و مديريت بر نحوه پذيرايي در سالن قطار و رستوران

- كنترل بركيفيت و كميت اغذيه و تنقلات

مهماندار:

محل استقرار مهماندار، كوپه سرويس سالن مي‌باشد و در مراجعه به كوپه‌ها پاسخ‌گوي موارد ذيل مي‌باشد:

-  نحوه استفاده از تجهيزات رفاهي و ايمني كوپه

-  اطلاع‌رساني در خصوص خدمات‌ غذايي ‌قطار و تأمين آب آشاميدني مورد نياز مسافران

-  اعلام مكان، زمان و مدت توقف قطار براي انجام فريضه نماز

-  اعلام رسيدن قطار به ايستگاه‌ مقصد جهت كليه مسافران

-  رفع مشكلات احتمالي در وسائل و سرويس خواب

-  گزارش موارد اورژانسي و پزشكي مسافران به سرمهماندار يا رئيس قطار

-  گزارش موارد نظافت و امكانات سرويس بهداشتي به مامورخدمات يا سرمهماندار

-  اعلام و پيگيري وضعيت سيستم برودتي و حرارتي براساس درخواست مسافران

-  اطلاع رساني به مسافران قبل از شروع كنترل بليت توسط رئيس قطار

-  دريافت و تامين درخواست‌هاي مسافران درخصوص ارائه صبحانه،‌ ناهار،‌شام،‌چاي و ... با ارائه فاكتور بنا به درخواست مسافرين

-  قفل نمودن درب سرويسهاي بهداشتي در زمان رسيدن به حريم شهرها در قطارهاي فاقد سپتيك

-  كنترل بليت مسافران درهنگام ورود به قطار و ممانعت از ورود همراه و مسافران بدون بليت و بارهاي غيرمجاز به قطار


پزشك قطار:

 محل استقرار در كوپه سرويس سالن جنب رستوران در قطارهاي درجه يك

- انجام معاينات پزشكي بيماران در زمان سير قطار

- انجام فوريت هاي پزشكي وامدادي براي بيماران اورژانسي در مواقع لزوم

- اعلام فوريت هاي پزشكي به رئيس قطار براي درخواست آمبولانس از ايستگاه بعدي
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار