gardeshban.ir

پیش از اینکه سفرتان را آغاز کنید از سپردن خانه به دوست و آشنا تا محکم کردن چفت و بست خانه مقدماتی برای امنیت ...
کد خبر: ۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیش از اینکه سفرتان را آغاز کنید از سپردن خانه به دوست و آشنا تا محکم کردن چفت و بست خانه مقدماتی برای امنیت خانه تان که قرار است مدتی خالی بماند فراهم می کنید.

کوله بارتان را می بندید و راهی می شوید و برای مدتی از دغدغه های روزمرده دوری می کنید. البته پیش از اینکه سفرتان را آغاز کنید از سپردن خانه به دوست و آشنا تا محکم کردن چفت و بست خانه مقدماتی برای امنیت خانه تان که قرار است مدتی خالی بماند فراهم می کنید.

در غیر این صورت ممکن است شما هم تجربه تلخ افرادی که خانه شان به سرقت رفته را تکرار کنید و از این به بعد انگیزه ای برای رفتن به سفر نداشته باشید. برای اینکه بتوانید خانه تان را از خطر سرقت در امان نگه دارید باید نکاتی کوچک اما ضروری را قبل از سفر رعایت کنید. مواردی بسیار ساده و پیش پا افتاده که می تواند چراغ سبزی برای سارقان محلی باشد. راهنمای زیر هم می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

۱) اگر در خانه گاوصندوق ندارید و نمی توانید وسایل با ارزشتان را به کسی بسپارید، آنها را به جای اینکه در کشو اتاق خوابتان پنهان کنید، در کشورهای اتاق کودکتان قرار دهید. تجربه نشان می دهد سارقانی که فرصت کمی برای جست و جو در خانه دارند بیشتر اتاق های بزرگ را برای یافتن اشیای با ارزش به هم می ریزند و کاری به اتاق بچه ها ندارند.

۲) ماموران تبلیغاتی بسیاری از شرکت ها ، رستوران ها و آموزشگاه ها، تراکت های تبلیغاتی را از لای در خانه به داخل می اندازند. نکته قابل ذکر در اینجا این است که وقتی شما مدتی در خانه نیستید، این کاغذها همانجا باقی می مانند و به سارقان این علامت را می دهند که خانه شما خالی است. بنابراین قبل از رفتن به سفر از یکی از همسایگان مورد اعتمادتان بخواهید که هر روز این کاغذها را از لای دربردارد.

۳) اگر می خواهید با ماشین خودتان به سفر بروید، بهتر است که وسایل را داخل پارکینگ به ماشین منتقل کنید یا اینکه صبح خیلی زود، به سرعت چمدان ها را داخل ماشین قرار دهید و حرکت کنید. طولانی شدن جریان انتقال چمدان ها به ماشین و در معرض دید قرار دادن چمدان ها برای دقایقی طولانی، چراغ سبز خالی بودن خانه شما را برای سارقان روشن می کند.

۴) در بسیاری از خانه ها، اتاق نشیمن پنجره ای رو به سوی خیابان دارد یا اینکه دیوار راهرو آپارتمان با دیوار اتاق نشیمن مشترک است. اگر تلفن خانه شما در کنار این پنجره قرار دارد، قبل از سفر، صدای زنگ آن را کم یا قطع کنید. بلند بودن صدای زنگ و بی پاسخ ماندن تلفن برای چند روز متوالی، سارقان را از نبودن شما در خانه مطلع می کند.

۵) قفل ها و کلیدها رمز ورود غریبه ها به خانه شما هستند. اگر قصد تعویض کلیدها و قفل های خانه تا را دارید، به کلیدسازی مراجعه کنید که مورد اعتماد شما باشد. علاوه بر آن در زمان سفر برای آب دادن به گلدان ها و مراقبت از خانه از سپردن کلید خانه به همسایه هایی که به طور کامل با آنها آشنایی ندارید خودداری کنید چرا که بسیاری از سرقت های مربوط به خانه ها توسط شخصی انجام می شود که کلید منزل شما را دارد.

۶) اگر به طور دائم بسته های پستی دریافت می کنید، برای مثال اشتراک برخی روزنامه ها یا مجله ها را دارید و این کالاها با پست برای شما ارسال می شود، بهترین کار این است که روی در ورودی خانه تان، محفظه مخصوص نامه ها و مرسولات کاغذی نصب کنید. به این ترتیب زمانی که شما در سفر هستید، پشت در خانه تان انباشته از روزنامه و مجله نمی شود و کسی از نبود شما در خانه مطلع نمی شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار