gardeshban.ir

بایدها و نبایدهای سفر خارجی برای سالمندان، دوران بازنشستگی و سالمندی، زمان مناسبی برای مسافرت و تفریح است. در این شرایط شما پس‌انداز مناسبی دارید و نیز فشار کاری شما کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۶۰۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
دوران بازنشستگی و سالمندی، زمان مناسبی برای مسافرت و تفریح است. در این شرایط شما پس‌انداز مناسبی دارید و نیز فشار کاری شما کاهش یافته است. به علاوه فرزندان سر و سامان گرفته‌اند و هر یک به سرخانه و زندگی خود رفته‌اند، بنابراین چرا از این دوران برای دیدن مناطق دیدنی کشورمان و یا سایر نقاط دیدنی جهان استفاده نکنید. ولی پیش از اینکه تدارک یک سفر دو نفره را ببنید، اول شرایط سفر را فراهم کنید؛ سفر در سالمندی.

اگر سفر هوایی طولانی دارید، در طول سفر هوایی پاهای خود را مدام تکان دهند و هنگامی که مهماندار اعلام می کند می توانید کمربندهای خود را باز کنید، چند دقیقه قدم بزنند. این کار از بروز مشکلات عروقی در پا (لخته شدن خون در پاها) جلوگیری می کند.

پیش از سفر با روابط عمومی خطوط هوایی تماس بگیرید و ببنید چه امکانات ویژه‌ای برای کسانی که ناتوانی جسمی دارند، تدارک دیده‌اند مثل سرویس‌های حمل و نقل ویژه و یا تهیه کردن غذاهای مخصوص. سپس لازم است راهنمای تور خود را از ناتوانی جسمی خود آگاه کنید و نیازهای ویژه‌ای را که دارید با او در میان بگذارید، مثلا بگویید شما باید در طول سفر از  واکر استفاده کنید. با سازمان‌های توریستی مقصد تماس بگیرید و ببینید چه امکانات ویژه‌ای برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند در نظر گرفته‌اند.

ممکن است کشورهایی که شما به آن مسافرت می‌کنید با محل سکونت‌تان اختلاف ساعت داشته باشند بنابراین برای اینکه بدن‌تان با شرایط جدید تطبیق پیدا کند، برنامه‌ریزی کنید تا در طول سفر خواب کافی داشته باشید و با شرایط، جدید کنار بیایید.

از مسئولان هتل بخواهید یک اتاق در طبقات پایین هتل در اختیارتان بگذارند و از آنها بپرسید آیا حمام این اتاق به گونه‌ای طراحی شده است که شما بتوانید با <ویلچر> وارد آن شوید؟

اگر تنها و یا با همسرتان مسافرت می‌کنید باید بیش از پیش مراقب امنیت خودتان باشید، چرا که در مناطق توریستی همواره تعدادی دزد در کمین هستند که از فرصت استفاده کرده و به سرقت اموال مسافران می‌پردازند درست است که سال ها همراه بچه ها سفر کرده اید و الان مشتاق سفرهای دو نفری هستید اما باید به یاد داشته باشید که محدودیت های جسمی شما گاهی سفر دو نفره را برایتان دشوار می کند. بنابراین اگر وضعیت جسمی تان اجازه نمی دهد با یک همراه دلسوز سفر کنید. قبل از سفر، داروهای خود را داخل ساک بگذارید و حتما درباره داروهایی که مجاز به حمل آنها نیستید از آژانس مسافرتی تان اطلاع کسب کنید. همراه داشتن برخی داروها در بعضی کشورها جرم است و مجازات، جریمه و زندان در پی دارد.

اگر تنها و یا با همسرتان مسافرت می‌کنید باید بیش از پیش مراقب امنیت خودتان باشید، چرا که در مناطق توریستی همواره تعدادی دزد در کمین هستند که از فرصت استفاده کرده و به سرقت اموال مسافران می‌پردازند.

به ویژه این افراد ممکن است چون شما سالمند هستید و به تصور اینکه نمی‌توانید با آنها مقابله کنید شما را طعمه خودشان قرار دهند ولی اصلا نگران نباشید. فقط کافی است اصول ایمنی را در طول سفر دقیقا رعایت کنید. در اتاق هتل و یا ویلایی را که اجاره کرده‌اید، به روی افرادی که نمی‌شناسید، نگشایید.

اگر این افراد خود را مستخدم هتل معرفی کردند با پذیرش هتل تماس بگیرید و ببینید گفته آنها صحت دارد و برای چه هدفی قصد دارند وارد اتاقتان شوند. هنگامی که قصد دارید محل سکونت‌تان را ترک کنید در و پنجره‌های اتاقتان را قفل کنید و در کمدی را که اشیای قیمتی، مدارک و پول‌هایتان در آن است را به دقت کنترل کنید. کلید اتاق خود را روی میز رستوران و یا محلی که به راحتی می‌تواند دزیده شود، رها نکنید. به علاوه همسفران غریبه را به اتاقتان دعوت نکنید. در طول سفر جواهرات قیمتی و پول نقد زیادی همراه نبرید.

اشیای قیمتی خود را می‌توانید به صندوق امانات هتل تحویل دهید و رسید دریافت کنید. اگر با اتومبیل خودتان سفر می‌کنید این اشیای قیمتی را در اتومبیلتان نگه ندارید.
سفر و سلامتی

سفر و سلامتی

پیش از سفر حتما با پزشکتان مشورت کنید و دارویی بگیرید که مقاومت و ایمنی بدن شما را بالا ببرد. در برخی مناطق بیماری‌های مسری شایع است و بدن شما هم آسیب پذیر تر از یک جوان است.

 پیش از سفر واکسن و یا سرم‌هایی را که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کنند دریافت کنید و در صورتی که شما بیماری مانند سرطان دارید که در حال پیشرفت است حتما یک رونوشت (کپی) از مدارک پزشکی خود را درون چمدان‌تان جای دهید تا در صورت لزوم پزشکان بتوانند از آنها استفاده کنند.

اگر در هر حال شما در یک کشور غریبه، نیاز به کادر درمانی و یا پزشک پیدا کردید، سعی کنید به بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مرکز پزشکی و یا بیمارستان آن محل مراجعه کنید چون در این مراکز پزشکی اصلی امکانات ویژه‌ای برای مسافران بیمار در نظر گرفته شده است، مثل مترجم و یا امکانات ارتباط با پزشک خانوادگی‌تان. ‌

در طول سفر از مصرف سالاد و سبزیجات رستوران های بین راهی جدا اجتناب کنند اما در رستوران هتل یا رستوران های مطمئن میوه و سبزی زیاد بخورید تا آب به آب نشوید. اگر به مناطقی سفر می کنید که از کیفیت آب های آشامیدنی آن مطمئن نیستید، حتما قبل از مصرف آب را بجوشایند و بعد مصرف کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار